تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

خودداری احمدی‌نژاد از حضور در جلسه استیضاح کردان

محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور اعلام کرد که در جلسه استیضاح علی کردان وزیر کشور شرکت نمی‌کند چرا که برخی قصد دارند «دولت را از اکثریت انداخته و کلیت آن را با مشکل مواجه کنند.»

علی کردان قرار است سه‌شنبه هفته جاری به خاطر «داشتن مدرک جعلی» در صحن علنی مجلس استیضاح شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، آقای احمدی‌نژاد امروز یکشنبه پس از پایان جلسه هیئت دولت گفت: «چون استیضاح وزیر کشور را قبول ندارم در جلسه مربوط به آن نیز شرکت نمی‌کنم.»

به نظر تحلیل‌گران، این برای نخستین‌بار است که رئیس جمهوری اسلامی ایران حاضر نمی‌شود در جلسه دفاع از یک عضو کابینه‌اش که با استیضاح روبر شده شرکت کند.

آئین‌نامه مجلس شورای اسلامی به رئیس جمهور اجازه می‌دهد که در جلسه استیضاح هر یک از وزرای کابینه برای دفاع از وی در مجلس شرکت و سخنرانی کند.

آقای احمدی‌نژاد با اعلام این‌که در جلسه روز سه‌شنبه استیضاح وزیر کشور «حرف‌های تکراری» بیان خواهد شد، افزود: «به عقیده من چیز جدیدی در استیضاح آقای کردان مطرح نشده که نیاز داشته باشد، رئیس‌جمهوری در آن شرکت کرده و به مسایل پاسخ دهد.»

رئیس جمهور در عین حال گفت که به تصمیم مجلس احترام می‌گذارد، اما نمایندگان مجلس «هر تصمیمی که بگیرند بر روی کار دولت اثری نخواهد داشت.»

جنجال در مورد صحت مدرک تحصیلی وزیر کشور پس از آن‌که وی پذیرفت که مدرک دکترایش از دانشگاه آکسفورد جعلی است طی هفته‌های اخیر شدت یافته است.

مدیر کل دفتر دولت در مجلس که هفته گذشته سعی داشت با گرفتن امضاء تحت نام رسید کمک مالی به ساخت مسجد از نمایندگان امضاء کننده طرح استیضاح، آنها را ناخواسته از موضع خود منصرف کند، امروز پس از آن‌که ورودش به مجلس ممنوع شد از سمت خود نیز برکنار شد.

این در حالی است که آقای احمدی‌نژاد اعلام کرد که وی روز گذشته از مقام خود برکنار شده است.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، رئیس جمهور همچنین گفت که عقیده دارد آقای کردان در این مسئله «مظلوم واقع شده است.»

آقای احمدی‌نژاد افزود: «اگر مدرک کردان غلط هم باشد چه اثری دارد؟ من پیش از این حتی عبارت کاغذ پاره را درباره آن به کار بردم برای آنکه تنها یک مدرک افتخاری بوده است.»

وی در عین گفت که «چرا تا وقتی رفیق او (کردان) بودند این حرف‌ها را مطرح نکردند و اکنون چه اتفاقی افتاده است که این‌گونه اظهار نظر می‌کنند.»
آقای احمدی‌نژاد حاضر نشد از این افراد نامی ببرد.

در جلسه استیضاح قرار است هشت تن از نمایندگان سخنرانی کنند.

به گفته مهدی جعفری نماینده مردم سمیرم در مجلس، یکی از سخنرانان در خصوص میزان حقوقی‌ كه كردان در دانشگاه‌هاي آزاد و نیز صدا و سيما دريافت كرده و مداركي كه در اين خصوص جمع‌آوري شده، صحبت خواهد کرد.

نظرهای خوانندگان

محمود بیاد نیاد، لاریجانی کار خودشو می کنه. چه آبروریزی از این بیشتر که یک دانشگاه شناخته شده جهان، جعلی بودن مدرک وزیر یک کشور رو تأیید کنه و تکذیبیه در صدورش منتشر کنه؟؟؟؟؟

-- بدون نام ، Nov 2, 2008

اما نمایندگان مجلس «هر تصمیمی که بگیرند بر روی کار دولت اثری نخواهد داشت

No Comment !

-- بابک ، Nov 2, 2008

بالاخره گذر پوست به دباغ خونه میافته

-- بدون نام ، Nov 3, 2008

در دوران ضعف قوه قضاییه وظایف این قوه به دوش قوه مقننه افتاده است
با کنار رفتن کردان نیز چشمان بسته عدالت در قوه قضاییه پیگیر ماجرا نخواهد شد
نه اسلام شما اسلام است و نه ایرانیت شما ایرانی
مردم هم که به حساب نمی آیند
ای کاش میشد فیلمی از ماجراهای کردان تهیه میشد

-- یکی از خوانندگان قلعه حیوانات ، Nov 3, 2008

ازآقای اجمد‌نژاد ‌بایدپرسید که پولی که به نمایندگان داده شد درکجای برنامه بوجه تعریف شده وحال که میگوئید اشتباه کردیدباید بگوئید باچه تعریفی این پول را در اختیار استانداریها قراربدهید ؟چرا به مردم دروغ میگوئید.این قضیه نشان دادکه هیج قانونی دراین کشورحاکم نیست وهرکاری که دلشا ن به خواهد میکند خدا به داد این ملت ستم دیده برسد

-- ابراهیم ملکی ، Nov 3, 2008

کردان ضمانت نامه ی رییس جمهو ر شدن احمدی نژاد در دوره ی بعدی است. کسی که انقدر راحت دروغ میگه خیلی راحت هم میتونه بهتر از دوره ی قبل بساط تقلب در انتخابات را پهن کنه. منم جای احمدی نژاد بودم تمام قد پشتش می ایستادم و استیضاح را غیر قانونی میخواندم.

-- ندا ، Nov 3, 2008

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)