تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

احتمال تهیه لباس فرم برای دانشجویان دانشگاه تهران

فرهاد رهبر، رییس دانشگاه تهران در پاسخ به برخی اعتراض‌ها در خصوص پوشش دانشجویان این دانشگاه گفت: «اگر تعداد قابل توجهی از دانشجویان بخواهند که در دانشگاه تهران لباس فرم داشته باشیم، قاعدتا مسئولان نیز تصمیم‌گیری می‌کنند.»

به گزارش خبرگزاری مهر، رهبر در این باره گفت: «خیلی از دانشجویان در ملاقات‌های حضوری این پیشنهاد را داده‌اند که دانشجویان دانشگاه تهران لباس فرم داشته باشند. لباس فرم به این معنی که شکل و شمایلی مشخص باشد که همه آن قاعده را رعایت کنند.»

بنا به این گزارش، برخی دانشجویان به پوشش دانشجویان رشته‌های هنر دانشگاه و همچنین محوطه کوی دانشگاه اعتراض داشته‌اند.

وی در نشست پرسش و پاسخ هیأت رییسه دانشگاه تهران با دانشجویان ادامه داد: «در محیط دانشگاه باید به یکدیگر تذکر دهیم و با تذکر به همدیگر می‌توانیم این محیط را گسترش دهیم. اگر بخواهیم در دانشگاه تحولی صورت گیرد باید خودمان کمک کنیم.»

یکی دیگر از مباحث مطرح شده در این جلسه، نصب گیت‌های امنیتی بر درب‌های ورودی دانشگاه بود.

به گزارش ایسنا، رهبر در پاسخ به انتقادات دانشجویان در خصوص نصب این گیت‌ها، گفت: «بنده چهار سال معاون وزیر اطلاعات در حوزه اطلاعات اقتصادی بودم که این حوزه با مافیای اقتصادی و فساد اقتصادی و مالی کشور مقابله می‌کند، ‌این حوزه دوره پرافتخاری برایم بوده است و از بیان این سابقه هیچ ابایی ندارم. اما نصب این گیت‌ها با سابقه امنیتی من هیچ ارتباطی ندارد و در واقع این گیت‌ها هیچ خاصیت امنیتی نمی‌تواند داشته باشد. در واقع گیت‌ها در جهت ارتقا دانشگاه است.»

رییس دانشگاه تهران در این جلسه ایمیل خود را به دانشجویان داد و از آن‌ها خواست که مشکلات و نظرات خود را درباره پوشش و تهیه لباس فرم برای دانشگاه ایمیل کنند.

رهبر مدعی شد که هر هفته به نزدیک ۳۵۰ ایمیل ارسال شده از سوی دانشجویان پاسخ می‌دهد.

Share

نظرهای خوانندگان

اگر دانشجویی غیر از اعضای بسیج دانشجویی می خواهد لباسی تکراری را در سطحی وسیع بپوشد، می تواند تنها یا با دوستانش این کار را انجام دهد، اما تعیین لباس فرم برای همه ی دانشجویان، دانشگاه را به دبستان (حضور با روپوش آبی یا سرمه ای و ...) یا سربازخانه (حضور با یونیفرم) نزدیک می کند. بهتر است به جای این کارها به تجهیز علمی دانشگاه بپردازند.

-- پارسا پویا ، Oct 31, 2008

یعنی به کجای این شب تیره بیاویزم...
باورم نمی شه. می شه ای میل این آقایون یا خانما رو ما هم داشته باشیم؟

-- بدون نام ، Oct 31, 2008

مملکت داره میشه پادگان

-- گشتاسب ، Oct 31, 2008

dige bishtar az in khodetoono maskhare nakonid.

-- N ، Oct 31, 2008

man vaghean moteasefam az in hame aghab garde tarikhi ama mosalaman daneshjuha tabe in kare mozhek ro nemiiarand

-- iek daneshjuie daneshgah tehran ، Oct 31, 2008

برادر های بسیجی می تونن با لباس خاکی بیان دانشگاه تا یه دست باشن ...

-- مهدی ، Oct 31, 2008

4 سال پیش که من دانشجوی هنر دانشگاه تهران بودم، حراست به طور ضمنی با پوشش آزادتر ما موافقت داشت چون محیط هنرهای زیبا فرق می کند و این را همه دانشجویان و حراست می دانند. و به یاد دارم که یکبار انجمن اسلامی دانشکده ما برای اجباری شدن مقنعه به جای روسری برای دانشجویان هنر اعتراض کرد که به سرانجام رسید. اما امروز خبر دارم که دانشجویان هنر، در برابر این مسائل بی تفاوتند. در دانشگاه هنر در روز دانشجو، ایرانسل مسابقه sms ترتیب می دهد! خود دانشجویان باید نشان دهند که تفاوت و دیگر بودن جرم نیست. اگر در دانشکده الهیات همه چادر به سزند، در دانشکده هنر فضا جور دیگری است. این نهایت توهین به انسان های بالغی است که دارند جامعه را می سازند.

-- ش. ، Oct 31, 2008

تحقير ملت حد و مرز ندارد. تا وقتي مردم اين تحقير را مي پذيرند و صدايشان در نمي آيد. مي ايستند و نگاه مي كنند و دلشان خوش است كه كاكلشان بيرون است و اينكه بحث بر سر نفس حجاب اجباري است نه ميزان بيرون بودن كاكل كار به سامان نمي رسد

-- كيوان ، Nov 1, 2008

همسان سازی فکر و عقیده عملی نشد لباس فر م در دستور است.

-- بدون نام ، Nov 1, 2008

دانشگاه پادگان نیست

-- hamed ، Nov 4, 2008

یعنی من به عنوان یه دختر ایرونی،مسلمون هرچی....خوشحال باشم که چون اومدم یه رشته هنری مثلا دیگه میتونم به جای مقنعه روسری بپوشم وفکر کنم که با این کار همه دنیا رو به من دادن.این قدر کودکانه فکر کنم؟

-- es ، Apr 25, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)