تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

«متهم اصلی انفجار‌های عراق آمریکا است»

آیت‌الله علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی، آمریکا و اسرائیل را متهم اصلی انفجار‌ها در عراق دانست.

آقای خامنه‌ای در پیامی که امروز شنبه پس از کشته شدن ده‌ها ایرانی در دو انفجار عراق صادر کرد، اقدامات تروریستی را به «علف‌های هرزه و زهرآگینی» تشبیه کرد که روزی دامان بنیانگذاران آن در این کشور را خواهد گرفت.

در بخش دیگری از پیام رهبر جمهوری اسلامی آمده است که «متهم اصلی این جنایات» نیرو‌های امنیتی و نظامی آمریکا هستند که «به بهانه مقابله با تروریسم، کشوری اسلامی را ستمگرانه اشغال کرده‌اند.»

وی همچنین از مقام‌های دولت عراق خواست که با چنین «جنایاتی» به طور جدی مقابله کنند.

آقای خامنه‌ای در حالی آمریکا را مسئول انفجار‌ها و ناآرامی‌ها در عراق معرفی می‌کند که هیلاری کلینتون وزیر خارجه ایالات متحده امروز به طور سرزده برای بررسی علت تشدید ناآرامی‌ها وارد بغداد شده است.


روشن کردن شمع به یاد قربانیان انفجارهای عراق (عکس از رویترز)

در انفجار‌هایی که روز‌های پنجشنبه و جمعه در عراق روی داد، ده‌ها ایرانی جان خود را از دست داده‌اند. در این حملات دست‌کم ۱۴۸ تن کشته شده‌اند.

در پی این حوادث مرگبار، ایران سفر اتباع خود به کاظمین و سامرا را ممنوع کرده است.
اسفندیار رحیم مشایی نیز از سوی محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهوری ایران مامور بررسی این حوادث شده است.

دی‌ماه سال گذشته نیز در جریان یک حمله انتحاری در کاظمین ۱۶ زائر ایرانی کشته ‌شدند.

مقام‌های ایران بارها اعلام کرده‌اند که حضور نیرو‌های آمریکایی و خارجی در عراق باعث بروز ناآرامی‌ها در این کشور است، اما فرماندهان ارتش آمریکا با رد این اظهارات می‌گویند که جمهوری اسلامی با حمایت از گروه‌های شورشی به نا‌آرامی‌ها در عراق دامن می‌زند.

نیروهای آمریکایی قرار است عراق را تا قبل از پایان سال ۲۰۱۱ ترک کنند.

Share


در همین رابطه:
سفر غیرمنتظره کلینتون به عراق

نظرهای خوانندگان

اقدامات تروریستی «علف‌های هرزه و زهرآگینی» هستند که روزی دامان بنیانگذاران آن، که حکومت اسلامی در ایران می باشد که مردم منطقه را برای مبارزه با دشمنان خیالی تحریک کرده است، خواهد گرفت.

-- Khiyal Pardazan ، Apr 25, 2009

دوستان نا آشنا. سلام من هیچ کدام از شماها را نمی شناسم. ولی به شما دوستان گوشزد می کنم که : می دانم که شما زیر فشار حکومت اسلامی و عوامل رهبری هستید. اما هشدار هشدار، اینان ما را بسوی نابودی میبرند و شما شاید از سر ترس و شاید از سودایی دیگر نوشته های مرا و ما را نادیده می گیرید و کنار می زنید. من نوشته ای فرستادم و در آن اشاره کردم که پایه گذاری حملات انتحاری روح الله خمینی و خامنه ای و انصار و گماشتگان سربازان و فرزندان آنها بوده اند و البته سربازان امام زمان هم. اما شما آنرا منتشر نکردید. شما بدانید که اینان ما را بسوی نابودی میبرند. بیدار شویم.

-- بدون نام ، Apr 25, 2009

داستان سینما رکس ابادان را که بیاد دارید /بمباران شهرهای کردستان را نیز /هدف وسیله را توجیه میکند.برای برنامه ریزان.ج.ا.درگیر کردن امریکا در همه جای خاور میانه ازجیب مردم ایران و توجیه نا کارمدی دستگاه جور وسرکوب به بهانه ی این تنش ها/سرکوب گروهای سیاسی ...این گروه مانده گاری خود را درتنش ودروغ میداند...

-- بهنام ، Apr 26, 2009

آقایمان رهبر انقلاب اسلامی آیت الله خامنه ای (ع) راست می گوید همه اش تقصیر آمریکای جهان خوار است. چرا اینقدر آقا را زحمت می دهید پیام بفرستد و دوباره آنهایی را که می دانیم تکرار کند هر اتفاق بدی برای مملکت ما می افتد تقصیر این آمریکای جهان خوار نه نه مرده است خدا انشا الله زلیل اش کند. پس یادمان نرود شعار ما در این نظام این است.
اتفاقات بد کار کیه؟؟
آمریکا آمریکای جهان خوار
چیزای خوب ماله کیه؟؟
رهبر ما خامنهای
دیگر فراموش نشود
وسلام

-- مهاجر ، Apr 26, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)