تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

سوءقصد به یک پزشک دیگر در تهران

یک پزشک با شلیک گلوله در تهران کشته شد. وی سومین پزشکی است که در یک ماه گذشته در تهران به قتل رسیده است.

به گزارش واحد مرکزی خبر (وابسته به رادیو و تلویزیون دولتی ایران)، صابریان، مسئول اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی تهران گفته است که این «سوقصد» با سلاح گرم، پیش از ظهر امروز در شهرک گلستان در تهران رخ داده است.


دکتر سرابی (سمت راست) و دکتر سودبخش (سمت چپ) چند هفته پیش به قتل رسیدند

وی به نام این پزشک و جزئیات بیش‌تر این «سوءقصد» اشاره‌ای نکرده است.

چند هفته پیش نیز در فاصله ٢٤ ساعت، دو پزشک در تهران مورد سوءقصد قرار گرفتند. ٣١ شهریور ٨٩ چند موتورسوار با شلیک گلوله دکتر عبدالرضا سودبخش، عضو هيأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران را به قتل رساندند. پليس آگاهی تهران علت سوء قصد به عبدالرضا سودبخش را «انگيزه شخصی» دانست و وجود هرگونه انگيزه ديگر در اين جنايت را «منتفی» اعلام کرد.

نام پزشکی که امروز مورد «سوءقصد» و جزئیات بیش‌تر این «سوءقصد» اعلام نشده است

یک روز پس از قتل دکتر سودبخش، دکتر غلامرضا سرابی، متخصص داخلی قلب، در برابر مطب‌اش با اسلحه مورد سوء قصد قرار گرفت. وی سپس به بخش آی.سی.یو بیمارستان امام حسین تهران منتقل شد ولی روز بعد جان سپرد.

همچنین هشتم مهرماه گذشته اعلام شد که یکی از عاملان قتل دکتر غلامرضا سرابی در گيلان‌غرب با شليک چند گلوله خودکشی کرده است.

به گزارش خبرگزاری‌های ايران، روابط عمومی فرمانداری گيلان‌غرب اعلام کرد وی که بهمن کريمی نام دارد با کمک فرزند خود، سجاد کريمی، غلامرضا سرابی را به قتل رسانده است.

محمد شهریاری، بازپرس جنايی تهران می‌گوید بهمن کریمی و هم‌دستانش چون دکتر سرابی را در «مرگ مادر خود مقصر می‌دانسته‌اند» به قتل رسانده‌اند.

همچنین پس از قتل دکتر سودبخش، برخی از منابع خبری مخالف دولت ايران اعلام کردند که دکتر عبدالرضا سودبخش از پزشکان مرتبط با پرونده بازداشتگاه کهریزک بوده است.

اين منابع افزوده بودند که وی در جريان وضعيت زندانيانی که از بیماری‌های عفونی در مجاری ادراری و تناسلی آسیب دیده بودند، قرار داشت و مقامات امنیتی به او دستور داده بودند که بیماری کلیه زندانیان را، رسماً مننژیت اعلام کند. بر اساس اين گزارش‌ها «دکتر سودبخش از پرونده پزشکی کلیه کشته‌شدگان بازداشتگاه کهریزک مطلع بوده و تمامی زندانیان کهریزک و اوین را که مورد آزار جنسی قرار گرفته بودند، معاینه کرده بود و دارای اطلاعات خاصی در این زمینه بوده است.»

اين منابع از «فشارهای فزاینده اخير نیروهای امنیتی» بر وی خبر داده بودند.

مخالفان دولت ايران می‌گويند عبدالرضا سودبخش یک روز پيش از سفر از ایران به خارج، مورد سوء قصد قرار گرفته است. اما سردار اسماعيل احمدی‌مقدم، فرمانده نيروی انتظامی، مهرماه گذشته ارتباط بين قتل دکتر عبدالرضا سودبخش با حادثه کهريزک را رد کرد و گفت: «اين پزشک هيچ سابقه‌ سياسی ندارد.»

پلیس ایران تاکنون نتیجه تحقیقات‌اش را درباره قاتل یا قاتلان دکتر سودبخش و انگیزه قتل منتشر نکرده است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

نظام امام زمان که به پزشگ و متخصص علمی نیازی نداره
یا فرار شون دادن یا به قتل رساندن یا دانشگاه را بستن
اینها برای آمدن آقا راهسازی و قربانی هدیه میکنند تا به اراذل و ابلهان حکومت کند

-- شرمند از ۱۳۵۷ ، Nov 7, 2010

کشتن یک انسان در هر صنفی محکوم است، لیکن روزانه بسیاری از مردم حقوق بگیر ما به نوعی کشته میشوند. ولی خوب بود پیش از اینکه خبر کشته شدن وی به خبر کشته شدن زحمتکشان دیگر ترجیح داده شود میدانستیم که:
1) ایشان پزشک بودند یا بساز و بفروش؟
2) بخاطر پزشک بودن ایشان را کشتند؟ یا بخاطر اختلافات مالی میلیونی ناشی از مسایل بساز بفروشی؟
3) ایا ایشان سابقه سیاسی نیز داشته اند که بخاطر ان دستگیری؟ یا زندانی؟ یا تهدیدی؟ از طرف دولت کودتا شده باشند؟
با سپاس
مزدک

-- مزدک ، Nov 7, 2010

بدون ترديد اين قتل‌ها سياسي است و در سابقه جمهوري اسلامي هميشه شاهد اين گونه قتل ها بوده ايم. صنف پزشكان محترم براي روشن شدن ابعاد اين جنايات بايد زودتر موضع بگيرند. اينها هيچ رحم ندارند و فقط با ايستادن و فشار آوردن بر آنها عقب‌نشيني مي‌كنند وگرنه براي بقاي خودشان حاضرند 70ميليون را به كشتن بدهند.

-- بدون نام ، Nov 8, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)