تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

زلزله ۴٫۹ ریشتری در استان لرستان

زلزله ۴٫۹ ریشتری در شهرستان دورود استان لرستان بیش از یک‌صد مجروح بر جای گذشت.

به گزارش خبرگزاری مهر در این زمین لرزه که ساعت هفت و ۲۲ دقیقه و بامداد امروز، شنبه دورود را لرزاند، تعدادی از واحدهای مسکونی آسیب دید و برق برخی مناطق این شهرستان قطع شد.


ذبیح الله سیاهپوش، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان لرستان، تعداد مجروحان این زلزله را ۱۰۴ نفر اعلام کرد و افزود: «از این تعداد مجروح ۷۸ نفر به صورت سرپایی مداوا و مرخص شدند و هم اکنون ۲۶ نفر از مجروحان در بیمارستان شهرستان دورود بستری هستند و حال عمومی همه آنها مطلوب گزارش شده‌ است.»

وی به مهر گفت که دیوار بسیاری از خانه‎های روستایی در اثر این زلزله ترک برداشته‌اند و شیشه‌های آنها شکسته شده‌ است.

رضا آریایی، مدیر کل ستاد حوادث و سوانح غیرمترقبه استانداری لرستان نیز با اشاره به اینکه زلزله دورود بر روی گسل سیلاخور به وقوع پیوسته‌، اظهار داشت که این حادثه تلفات جانی در پی نداشته‌ است.

بنا به این گزارش در پی زمین لرزه دیگری که ساعت هفت و ۵۲ دقیقه صبح امروز با شدت ۲٫۷ ریشتر رخ داد، مدارس مدارس شیفت صبح شهرستان دورود تعطیل شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان لرستان، تعداد مجروحان این زلزله را ۱۰۴ نفر اعلام کرد

رضا آریایی با اشاره به «حجم بالای خسارات وارده» به شهرستان دوروز بر اثر زمین لرزه، گفت: «با توجه به سطحی بودن زلزله و عمق کم آن میزان خسارات وارد شده به واحدهای مسکونی بالا ارزیابی شده‌است.»

در ۱۰۰ سال اخیر بیش از ۸۰ زلزله با بزرگای بیش از ۴٫۵ ریشتر در استان لرستان رخ داده که بزرگترین زلزله آن با بزرگی ۷٫۴ ریشتر در بخش سیلاخور در سال ۱۹۰۹ میلادی به وقوع پیوست.

فرودین ماه سال ۸۵ نیز وقوع زلزله در این استان خسارات جدی به شهرستان‌های بروجرد، دورود، خرم آباد و الشتر وارد کرد و بر اثر آن ۸۶ کشته و ۲۶۴ نفر زخمی شدند.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)