تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

«شکايتی از انحلال دانشگاه نداشتيم»

حسين اسلامی، عضو کميسيون اصل ۹۰ مجلس ايران گفت اين کميسيون هيچ‌ شکايتی درباره انحلال دانشگاه علوم پزشکی ايران دريافت نکرده است. اين در حالی است که ۹۰ عضو هيئت علمی اين دانشگاه نامه‌ای اعتراضی به احمدی‌نژاد نوشته‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسين اسلامی گفت که خبر انحلال دانشگاه علوم پزشکی ايران را از تلويزيون مطلع شده است اما مطمئن است که اين اقدام «بدون کار کارشناسی» صورت نگرفته است.


تصويری از اعتراضات اخير نسبت به انحلال دانشگاه علوم پزشکی ايران

وی افزود: «بعيد می‌دانم وزير بهداشت بدون بررسی و کارشناسی‌های لازم اين تصميم را اتخاذ کرده باشد.»

اسلامی درباره اعتراضات برخی نمايندگان به اين اقدام گفت همه موارد تذکر به کميسيون اصل ۹۰ ارجاع می‌شود و نمايندگان هم پس از کارشناسی در اين باره نظر خود را اعلام می‌کنند.

۹۰ عضو هيئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران: اين گونه رفتارها باعث شکل‌گيری احساس بی‌‌‌‌‌ثباتی و ناامنی شغلی نه تنها در سطح اين دانشگاه، بلکه در سطح کليه مراکز علمی و دانشگاهی می‌گردد

وی خبر داد که کميته‌ای برای بررسی اين موضوع تشکيل شده است که پس از مشخص شدن نتيجه بررسی، گزارش در جلسه علنی مجلس ارائه می‌شود.

از سوی ديگر تارنمای ادوارنيوز، وابسته به سازمان دانش‌آموختگان ايران (ادوار تحکيم وحدت) نامه‌ای را با امضای ۹۰ عضو هيئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران منتشر کرده است که طی آن از محمود احمدی‌نژاد، رئيس جمهوری ايران درخواست شده انحلال اين دانشگاه را لغو کند.

اين گروه از اعضای هيئت علمی دانشگاه علوم پزشکی در نامه خود به محمود احمدی‌نژاد، انحلال اين دانشگاه را «اقدامی نسنجيده» دانسته‌اند که «منجر به خدشه‌دار شدن احساسات و آسيب ديدن هويت» آنان گرديده است.

آن‌ها نوشته‌اند: «اين گونه رفتارها باعث شکل‌گيری احساس بی‌‌‌‌‌ثباتی و ناامنی شغلی نه تنها در سطح اين دانشگاه، بلکه در سطح کليه مراکز علمی و دانشگاهی می‌گردد.»

اين متخصصان امور پزشکی استدلال‌های مسئولان وزارت بهداشت درباره انحلال دانشگاه را «به هيچ عنوان توجيه کننده تصميم مورد بحث و نحوه اجرای مناقشه برانگيز آن» ندانسته‌اند.

دانشگاه علوم پزشکی ايران از روز شنبه ۸ آبان ماه ۸۹ بر اساس مصوبه معاونت توسعه مديريت و سرمايه انسانی رئيس جمهور ايران منحل شد.

بر اساس اين تصميم، کليه فعاليت‌های بهداشتی، درمانی دانشگاه علوم پزشکی ايران واقع در استان البرز به دانشکده علوم پزشکی کرج، کليه واحدهای بهداشتی، درمانی دانشگاه علوم پزشکی ايران به دانشگاه علوم پزشکی شهيد بهشتی و کليه واحدهای آموزشی و پژوهشی و دانشجويی به دانشگاه علوم پزشکی تهران منتقل شد.

مسئولان حکومتی اين اقدام را در چارچوب طرح «تمرکز زدايی» و خروج کارمندان از تهران صورت داده‌اند که با مخالفت‌هايی از سوی گروهی از نمايندگان مجلس و وزيران سابق بهداشت روبه‌رو گرديده است.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)