تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

خانه نازنين خسروانی دوباره تفتيش شد

با گذشت سه روز از بازداشت نازنين خسروانی مأموران امنيتی بار ديگر خانه خانواده اين روزنامه‌نگار را مورد تفتيش قرار دادند.

به گزارش تارنمای کلمه، چهار مأمور امنيتی جمهوری اسلامی ايران با اصرار بر عدم ارائه حکم قضايی خود به خانه پدری نازنين خسروانی وارد شده و اين خانه را مورد بازرسی قرار دادند.


گزارش فوق می‌افزايد اين مأموران که قصد نداشتند حکم خود را نشان دهند به خانواده خسروانی گفتند در صورتی که نگذارند وارد خانه بشوند، درها و پنجره‌ها را خواهند شکست.

اين مأموران تنها پس از تماس خانواده خسروانی با پليس ۱۱۰ برای حضور در محل و بررسی مدارک‌شان توانستند اجازه ورود به خانه را بگيرند.

مأموران که قصد نداشتند حکم خود را نشان دهند به خانواده خسروانی گفتند در صورتی که نگذارند وارد خانه بشوند، درها و پنجره‌ها را خواهند شکست

مأموران امنيتی در اين بازرسی به‌دنبال «يک کيس کامپيوتر و يک نوت بوک» بودند و به خانواده خسروانی گفتند که اگر نگويند کجاست مجبور می شوند «با چاقو همه مبل ها را پاره کنند.»


نازنین خسروانی شامگاه روز گذشته، سه‌شنبه ١١ آبان بازداشت شد. مأموران امنیتی پس از تفتیش منزل، وی را بازداشت کرده و کامپیوتر و وسایل شخصی‌‌اش را نیز با خود بردند.

خانواده این روزنامه‌نگار از محل بازداشت وی اطلاعی ندارند و دلیل بازداشت و اتهام این روزنامه‌نگار نیز اعلام نشده است.

نازنین خسروانی پیش‌تر در روزنامه‌های اصلاح‌طلب بهار، دوران امروز، سرمایه، کارگزاران و سرمایه که همگی توقیف شده‌اند، کار می‌کرد.

در یک سال گذشته و پس از انتخابات بحث‌برانگيز دهمين دوره رياست جمهوری در ايران، ده‌ها روزنامه‌نگار در اين کشور بازداشت و به حبس محکوم شده‌اند.

سازمان گزارشگران بدون مرز که انجمنی بین‌المللی در زمینه دفاع از آزادی رسانه‌ها است، ششم آبان جاری با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که «سرکوب بی‌وقفه مطبوعات»، چهره واقعی رژیم تهران است.

اين سازمان چند روز پیش از انتشار این بیانیه، رده‌بندی جهانی آزادی مطبوعات در سال ٢٠١٠ را نیز منتشر کرده بود.

بر اساس این گزارش از بین ١٧٨ کشور ارزیابی شده، ایران در زمینه آزادی مطبوعات از رتبه ١٦٠ در سال ٢٠٠٣ به رتبه ١٧٥ در سال ٢٠١٠ سقوط کرده است
.

سازمان گزارشگران بدون مرز در این گزارش تأکید کرده است که ایران در آستانه سقوط به «جهنم رسانه‌ای» قرار دارد و ممکن است به یکی از سه کشوری تبدیل شود که حکومت‌های آن‌ها شدیدترین محدودیت‌ها را علیه رسانه‌ها اعمال می‌کنند.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)