تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

دومين اعتصاب غذای نسرين ستوده

نسرين ستوده وکيل دادگستری و فعال حقوق زنان از روز يکشنبه نهم آبان در اعتصاب غذای خشک به‌سر می‌برد و وضع جسمانی او وخيم گزارش شده است.

بنا بر گزارش‌های دريافتی، نسرين ستوده برای بار دوم دست به اعتصاب غذا زده است. اعتصاب اين‌بار وی در اعتراض به شرايط زندان و روند بررسی پرونده‌اش صورت گرفته است.


بر اساس اين گزارش‌ها خانواده خانم ستوده در پی تماس تلفنی وی و درخواست ديدار آن‌ها امروز، پنج‌شنبه ۱۳ آبان به ملاقات وی رفته‌اند که از ديدار رضا خندان، همسر نسرين ستوده جلوگيری به‌عمل آمد اما دو فرزند، خواهر و مادر وی موفق به ملاقات با او شدند.

اين گزارش می‌افزايد خانواده خانم ستوده با ديدن او متوجه شده‌اند که وی بسيار ضعيف و صورت‌اش نيز سياه شده است.

دو فرزند ۱۰ و ۳ ساله خانم ستوده پس از ملاقات با مادرشان بی‌تاب بودند و گريه می‌کردند.

در همان روزی که نسرين ستوده اعتصاب تازه خود را آغاز کرد، دادستان تهران، با حضور در زندان اوين، با ۱٧ نفر از زندانيان از جمله نسرين ستوده ملاقات نمود.

نسرين ستوده پيش از اين، از نخستين روزهای مهرماه گذشته در زندان اوين دست به اعتصاب غذا زد اما با درخواست گروهی از فعالان سياسی و مدنی، در روزهای نخست آبان‌ماه جاری به‌طور موقت اعتصاب خود را شکست.

خانم ستوده اعلام کرده بود که در صورت عدم تغيير شرايط موجود بار ديگر اعتصاب غذا خواهد کرد.

اين در حالی است که در همان روزی که نسرين ستوده اعتصاب تازه خود را آغاز کرد، عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران، با حضور در زندان اوين، با ۱٧ نفر از زندانيان از جمله نسرين ستوده ملاقات نمود.

پايگاه اطلاع‌رسانی دادسرای عمومی تهران نوشت در اين ديدارها، زندانيان مسائل و خواسته‌های خود را به‌طور مستقيم با دادستان در ميان گذاشتند.

به‌نظر می‌رسد با آغاز اعتصاب غذای جديد، خانم ستوده در اين ديدار نتوانسته است به خواسته‌های خود دست يابد.

نسرين ستوده وکيل بسياری از فعالان حقوق زنان، فعالان جامعه مدنی و کودکان محکوم به اعدام است که روز شنبه ششم شهريورماه ۸۹ با بازرسی همزمان خانه و محل کارش، به دادگاه احضار شد و در تاريخ ۱۳ شهريور پس از مراجعه به دادگاه، بازداشت گرديد و از آن زمان تا کنون در زندان اوين زندانی است.

در روز دهم مهرماه گذشته، شيرين عبادی، برنده جايزه صلح نوبل به همراه سازمان عفو بين‌الملل، ديده‌بان حقوق بشر، کميسيون بين‌المللی قضات، فدراسيون بين‌المللی حقوق بشر، ليگ ايرانی دفاع ازحقوق بشر، اتحاديه بين‌المللی وکلا، سازمان جهانی عليه شکنجه و کمپين بين‌المللی حقوق بشر در ايران نسبت به ادامه بازداشت بدون اتهام و يا محاکمه نسرين ستوده در ايران اعتراض کردند.

آن‌ها خواستار آزادی سريع و بی‌قيد و شرط نسرين ستوده شدند.

نسرين ستوده به دو اتهام «اقدام عليه امنيت کشور» و «تبليغ عليه نظام جمهوری اسلامی» بازداشت شده است.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)