تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

گروه جندالله، آمریکا را تهدید کرد

جنبش مقاومت جندالله در واکنش به «تروریستی» تلقی شدنش از سوی وزارت خارجه آمریکا، با انتشار اطلاعیه‌ای تهدید کرد که برای آمریکا و متحدانش، «مشکلات زیان‌باری» ایجاد می‌کند.

وزارت خارجه آمریکا هفته گذشته با انتشار بیانیه‌ای، جندالله را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داد و اعلام کرد که «جندالله از روش‌های مختلفی مانند حمله انتخاری، کمین، آدم‌ربایی و ترور» در ایران استفاده کرده است.


گروهی از اعضای جندالله

فلیپ کروالی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز گفته است: «قرار دادن نام جندالله در لیست گروه‌های تروریستی از سوی آمریکا برای خوش‌آیند دولت ایران انجام نشده بلکه این گروه ترویستی به دلیل انجام اقدامات ضدانسانی و کشتار مردم عادی در لیست گروه‌های تروریستی جای گرفته است.»

وزارت امورخارجه آمریکا با اعلام فهرستی از اقدام مسلحانه جندالله، نام این گروه را در کنار ٤٧ گروه دیگری قرار داده که هرگونه همکاری و کمک مالی به آن‌ها ممنوع است و دارایی‌شان نیز در آمریکا توقیف می‌شود.

گروه جندالله می‌گوید که برای دفاع از حقوق اقلیت بلوچ مبارزه می‌کند

رامین مهمان‌پرست، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، تصمیم وزارت خارجه آمریکا را «اقدامی در جهت صحیح» خوانده است.

جندالله در یکی از آخرین حملات‌اش، تیرماه ٨٩ اقدام به بمب‌گذاری انتحاری در مسجد جامع شیعیان شهر زاهدان، مرکز استان سیستان و بلوچستان کرد.

در نتیجه این حمله ٢٧ نفر جان دادند و بیش از ٣٠٠ نفر هم زخمی شدند.

جندالله در بیانیه‌اش که امروز در تارنمای رسمی این گروه منتشر شده، گفته است: «جنبش مقاومت نه به حمایت آمریكائیان نیازی دارد و نه باكی از محكومیت آن‌ها دارد.»

به گفته این گروه، عبدالمالک ریگی رهبر پیشین جندالله توسط «دولت دست‌نشانده آمریكا در افغانستان دستگیر و به ایران تحویل داده شد.»

ریگی در اسفند ماه ۸۸ توسط مأموران امنیتی جمهوری اسلامی دستگیر شد. ایران در آن زمان گفت که هواپیمای قرقیزستانی را که ریگی مسافر آن بود، در هنگام ورود به ایران، مجبور به فرود در این کشور کرده‌اند.

عبدالمالک ریگی، رهبر گروه جندالله، خرداد ١٣٨٩ به اتهام «محاربه و فساد فی‌الارض» در زندان اوین اعدام شد. پس از اعدام ریگی، گروه جندالله اعلام کرد که محمدظاهر بلوچ را به عنوان رهبر تازه خود انتخاب کرده است.

گروه جندالله که یک گروه پیکارجو و ناراضی اهل سنت در شرق ایران است، می‌گوید که برای دفاع از حقوق اقلیت بلوچ مبارزه می‌کند.

اما دولت ایران این گروه را «تروریستی» و مورد «حمایت» آمریکا معرفی می‌کند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

بایستی منتظر بود و دید که چه "پنداری" بین فراماسونری مصباح و جناح مرتبط دیگر فراماسون که ایشان پیوسته در امریکا با انها ملاقات میکنند و کرده اند و عکسهای انها در گوگل نیز وجود دارد ، توافق شده که پس از شکست انتخاباتی دمکراتها در کنگره امریکا ، نظام سرمایه فراماسون جهانی توانست این خواسته خود را به دولت اوباما تحمیل کند، هرچند مقبول ریاست سازمان سیا در دولت اوباما پیشتر از این نبوده، منافع نظام سرمایه جهانی تحت نظر فراماسون همیشه بر منافع مردم و دولت امریکا مقدم بوده، لیکن در زمامداری دمکرات ها، نظر مردم امریکا تا حدی مهم تر بوده است. زمانی نزدیک اشاراتی حاکی از این فشار بر دولت اوباما مبنی بر گرفتن این تصمیم اشکار خواهد شد.
مزدک

-- مزدک ، Nov 5, 2010

گروه پیکارجو دیگر چه صیغه ایست؟ گروه تروریستی گروه تروریستی است چه می خواهد بسیجی نماهای تروریست خامنه ای باشد چه جندالله...
هر کس بخود اجازه بدهد مردم بی سلاح را مورد هدف قرار دهد تروریست است.

-- reza ، Nov 5, 2010

مریکاهم دلش را به این لیست سیاه تروریست ها خوش کرده مگر سران جمهوری اسلامی را در لیست گذاشت توانست انها را دستگیر کند مثلا چی شد چه فرقی کرد هنوز سر کارند دارند کار خودشان را می کنند بیچاره مردم ایران هستند که دارند قربانی می شوند و زیر ظلم و ستم قرار دارند

-- bi nam ، Nov 5, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)