تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

«ادامه کودتا با اخراج مخالفان از آموزش و پرورش»

مصطفی تاج‌زاده، عضو ارشد جبهه مشارکت ایران اسلامی که در زندان اوین به سر می‌برد، می‌گوید که اخراج طرفداران احزاب سیاسی مخالف دولت از آموزش و پرورش، «ادامه کودتا» است.

مخالفان قدرت حاکم در ایران می‌گویند که سال ١٣٨٨ محمود احمدی‌نژاد با «کودتای نظامی و اطلاعاتی و دخالت سپاه پاسداران ایران» به قدرت رسیده است.


رهبران مخالف دولت، محمود احمدی‌نژاد را رئیس‌جمهور برگزیده انتخابات ٢٢ خرداد ٨٨ نمی‌دانند و از وی به عنوان «رئیس دولت مستقر» یاد می‌کنند.

به گزارش تارنمای کلمه، تاج‌زاده در جریان ملاقات هفتگی در زندان اوین و در دیدار با همسرش، گرفتن چنین تصمیمی (اخراج مخالفان دولت از آموزش و پرورش) به صورت سراسری را نشانه «رشد جنبش سبز» خواند.

وزارت آموزش و پرورش ایران اخیراً اعلام کرده که هواداری نکردن از احزاب سیاسی و گروه‌هایی که «غیرقانونی» اعلام شده‌اند یکی از شروط استخدام در این وزارت‌خانه است.

غلامحسین محسنی اژه‌ای، دادستان کل ایران و سخنگوی قوه قضاییه، مهرماه گذشته در یک نشست خبری اعلام کرد که جبهه مشارکت ایران اسلامی و سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی که دو حزب عمده مخالف دولت ایران به شمار می‌روند، «منحل» شده‌اند.

رهبران مخالف دولت، محمود احمدی‌نژاد را رئیس‌جمهور برگزیده انتخابات ٢٢ خرداد ٨٨ نمی‌دانند و از وی به عنوان «رئیس دولت مستقر» یاد می‌کنند

برخی از اعضای ارشد این دو حزب پس از انتخابات بحث‌برانگیز ریاست‌جمهوری سال گذشته ایران، بازداشت شدند.

اعضای این دو حزب اما می‌گویند که «حکم انحلال، غیرقانونی صادر شده است.»

تاج‌زاده همچنین در این دیدار گفته که شعار «خدا، شاه، میهن» که در دوران قدرت محمدرضا پهلوی، آخرین پادشاه ایران رواج داشت، در جمهوری اسلامی به شعار «اسلام، انقلاب، امام و رهبر» تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه قانون اساسی «فصل‌الخطاب» است، افزود: «در این قانون در هر بخش مشخص شده که فصل‌الخطاب کیست. برای مثال طبق قانون، فصل‌الخطاب در تهیه قوانین، مجلس است و در بخش رسیدگی به شکایات و دعاوی، فصل‌الخطاب حکم قاضی است، به همین دلیل حتی رهبر نیز نمی‌تواند نه مجلس را منحل کند و نه در حکم قاضی دخالت کند.»

اما در مقابل، حامیان حکومت ایران از آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر این کشور به عنوان «فصل‌الخطاب و محور وحدت» نام می‌برند و می‌گویند که اختیارات وی «فراتر از قانون اساسی» است.

این عضو جبهه مشارکت ایران اسلامی، ترویج «اعتقاد به شخص رهبر» برای بهره‌مندی شهروندان از حقوق مدنی و سیاسی را «بدعت» خواند و آن را متعلق به دورانی دانست که «هر پستی امتیازی بود که شاه به نوکران خود می‌داد.»

به گفته تاج‌زاده، «پس از انقلاب مشروطه و تدوین قانون اساسی مبنای بهره‌مندی از حقوق، تعهد به این قانون است.»

مصطفی تاج‌زاده در جریان حوادث پس از انتخابات ریاست‌جمهوری ایران بازداشت شد و به مدت ۹ ماه، بدون حکم در زندان بود تا این‌که اسفند ۸۸ به مرخصی آمد.

وی پس از حدود پنج ماه مرخصی، ٢٤ مردا ٨٩ به دلیل تمدیدنشدن مرخصی‌اش به زندان اوین بازگشت.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)