تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۸۹ • چاپ کنید    
تماس تلفنی کوشنر با متکی:

«سکينه محمدی آشتيانی سالم است»

سکينه محمدی آشتيانی، زن محکوم به سنگسار در ايران روز چهارشنبه اعدام نشد. برنار کوشنر، وزير امور خارجه فرانسه اين خبر را پس از گفت‌وگوی تلفنی با همتای ايرانی خود منوچهر متکی اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، منوچهر متکی، وزير امور خارجه ايران در تماس تلفنی برنار کوشنر گفته است که تحولی در پرونده سکينه محمدی آشتيانی صورت نگرفته و حکم نهايی در رابطه با اين پرونده هنوز از سوی مراجع قضايی ايران صادر نشده است.

متکی افزوده است خبر اعدام سکينه محمدی آشتيانی واقعيت ندارد.


روز دوشنبه کميته‌های بين‌المللی عليه سنگسار و اعدام طی اطلاعيه‌ای اعلام کردند که «دستور اجرای حکم اعدام» سکينه محمدی آشتيانی به بخش اجرای احکام زندان تبريز فرستاده شده و او در دو روز آينده اعدام می‌شود.

با انتشار اين خبر، اتحادیه اروپا، آمریکا و همچنين انگليس، نگرانی خود را نسبت به اين خبر ابراز داشته و خواستار توقف اجرای این حکم شدند.

برنار کوشنر: ما از مقامات ایران می خواهیم تا به آزادی های اساسی احترام بگذارند و به ارعاب و سرکوب سیاسی همه کسانی که امروز به ناحق زندانی شده‌اند، پايان دهند

آقای کوشنر همچنین گفت که در این تماس تلفنی نگرانی خود را از خبر اعدام قريب‌الوقوع خانم آشتيانی به همتای ايرانی خود ابراز داشته است.

وی از مقامات ايرانی خواست تا حکم اعدام سکينه محمدی آشتيانی را لغو و وی را عفو کنند.

وزير امور خارجه فرانسه گفت: «من همچنين نگرانی جامعه جهانی را نسبت به بازداشت پسر و وکيل مدافع سکينه محمدی آشتيانی اعلام کردم.»

برنار کوشنر افزود: «ما از مقامات ایران می خواهیم تا به آزادی های اساسی احترام بگذارند و به ارعاب و سرکوب سیاسی همه کسانی که امروز به ناحق زندانی شده‌اند، پايان دهند.»

از سوی ديگر به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ايران (ايرنا)، حجت‌الاسلام مالک اژدر شريفی، رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی، امروز به اين خبرگزاری گفت خانم آشتيانی «در سلامت کامل» به‌سر می‌برد.

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی افزود: «پرونده نامبرده در محاکم قضایی استان در دست پیگیری بوده و روال اداری خود را طی می‌کند.»

رامين مهمان‌پرست، سخنگوی وزارت امور خارجه ايران نيز در اظهار نظری خبر احتمال اعدام سکينه محمدی آشتيانی را کار «دشمنان» خواند تا به اين وسيله به جمهوری اسلامی فشار آورند.

سکينه محمدی آشتيانی از سوی دادگاهی در ايران به اتهام رابطه نامشروع به سنگسار متهم شده‌است. حکم سنگسار وی چندی پيش در پی فشارهای بين‌المللی و اعتراض مدافعان حقوق بشر تعليق شد. وی همچنين به دست داشتن در قتل همسرش نيز متهم شده است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

واقعن آدم اين عكس آقای كوشنر را در صفحه اول ميبيند به بزرگواری اين انسان حسرت ميخورد كه تا اعماق وجودش درگير مسئله سكينه آشتيانی است.

-- بدون نام ، Nov 4, 2010

از اینکه اقای کوشنر نگران خانم اشتیانی است بسیار مثبت است ولی ایشان در مماشات با اخوندهای جنایتکار فراموش می کنند که در این مدت ٣١ سال حکومت نحس بیش از یکصد هزار زن ومرد ایرانی ازادیخواه شکنجه واعدام ویا قتل عام شده اند. ولی ایشان تا حالا دم بر نیاورده است.

-- Hamid ، Nov 4, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)