تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۸۹ • چاپ کنید    
محمد شریف:

دلیل بازداشت هدی صابر چیست؟

محمد شریف، وکیل هدی صابر از فعالان ملی-مذهبی در ایران، خواهان اعلام «دلیل قانونی نگهداری» وی در زندان اوین شده است.

به گزارش تارنماهای مخالفان دولت ایران، وکیل هدی صابر در نامه‌ای به حجت‌الله سوری، رئیس جدید زندان اوین تهران با اشاره به بازداشت‌های پیشین وی در سال‌های ٧٩ و ٨٢ نوشته است: «در رابطه با پرونده اول هنوز دادنامه قطعی به وی ابلاغ نشده و در رابطه با پرونده دوم نیز صابر مدت حبس‌اش را گذرانده است.»


محمد شریف افزوده که برای هدی صابر پرونده جدیدی تشکیل نشده و حکمی نیز علیه وی صادر نشده بود.

وی همچنین از رئیس زندان اوین خواسته تا دلیل «قانونی» بازداشت فعلی صابر اعلام شود.

هدی صابر عصر روز دوم مرداد ٨٩ بازداشت شد.

محمد شریف: برای هدی صابر پرونده جدیدی تشکیل نشده و حکمی نیز علیه وی صادر نشده بود

شورای فعالان ملی-مذهبی در واکنش به بازداشت هدی صابر، در بیانیه‌ای اعلام کرد که «گروه حاکم همچنان سیاست «النصر بالرعب» (پیروزی با ایجاد ترس) را با روش‌های غیرقانونی وغیراخلاقی، از طریق دستگیری و زندان نمودن منتقدان و مخالفان پی ‌می‌گیرند.»

پس از انتخابات بحث‌برانگیز ریاست‌جمهوری ایران در سال گذشته، ده‌ها نفر از اعضای احزاب و گروه‌های مخالف و منتقد حکومت ایران بازداشت شدند.

صابر همچنین در سال ١٣٧٩ به همراه ١٤ فعال ملی-مذهبی دیگر (عزت‌الله سحابی، حبیب‌الله پیمان، محمد ملکی، رضا رئیس‌طوسی، محمدحسین رفیعی، محمد بسته‌نگار، تقی رحمانی، علیرضا رجایی، مسعود پدرام، سعید مدنی، مرتضی کاظمیان، محمود عمرانی، رضا علیجانی و محمد محمد اردهالی) بازداشت شد.

این ١٥ فعال ملی-مذهبی به تدریج در سال ١٣٨٠ آزاد شدند. صابر نیز پس از برگزاری جلسه محاکمه‌اش، ٢١ اسفند پ١٣٨٠ با سپردن وثیقه ١٣٠ میلیون تومانی آزاد شد.

وی در این دادگاه به پنج سال و نیم زندان محکوم شد اما اجرای این حکم و احکام محکومیت ١٤ فعال ملی-مذهبی دیگر از سال ١٣٨١ متوقف شد.

هدی صابر همچینن در سال ١٣٨٢ از سوی شعبه ٢٦ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ١٠ سال زندان و ١٠ سال محرومیت از حقوق اجتماعی محکوم شد.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)