تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

سفر کرزی به منطقه جنگ‌زده هم‌مرز با پاکستان

رئیس جمهور افغانستان در یک سفر از پیش اعلام نشده به ولایت پکتیکا در جنوب شرق افغانستان هم‌مرز با مناطق قبایلی پاکستان رفت.

حامد کرزی که در گردهمایی بزرگان محلی پکتیکا در شهر شرنه، مرکز این ولایت سخن می‌گفت ضمن دعوت از طالبان از آنان خواست تا خشونت را کنار بگذارند و با پذیرفتن صلح در بازسازی کشورشان سهیم شوند.


در این سفر شماری از وزیران کابینه دولت افغانستان و نمایندگان پکتیکا در شورای ملی، سفیر آمریکا و مسئولان محلی، حامد کرزی را همراهی می‌کردند.

آقای کرزی با اشاره به وجود مراکز هراس‌افکنی در بیرون از مرزهای افغانستان، از نظامیان بین‌المللی خواست تا جنگ با تروریسم را در خارج از این کشور دنبال کنند.

کرزی: درمیان مردم ما القاعده نیست؛ پس این جنگ در میان مردم و روستاهای ما معنا ندارد

وی گفت: «ما تا جایی با جامعه بین‌المللی همراه خواهیم بود که آنان در جایی که تروریست‌ها حضور دارند، بجنگند. درمیان مردم ما القاعده نیست؛ پس این جنگ در میان مردم و روستاهای ما معنا ندارد.»

ناتو تأیید کرده است که شورای رهبری طالبان در شهر کویته و مناطق قبایلی شمال غرب پاکستان حضور دارد و از همین رو تاکنون بارها مناطقی از پاکستان هدف حمله جنگنده‌های بدون سرنشین آمریکایی قرار گرفته است.

در همین حال حامد کرزی گردهمایی مردم پکتیکا گفت که «وی در این راستا با آمریکا گفت‌وگوهای مفصلی را شروع کرده است.»

همچنين رئیس جمهور افغانستان در این سفر به مردم پکتیکا وعده داد تا ۴۰ میلیون دلار را برای بازسازی امور زیربنایی، از جمله جاده‌ها، مدارس و بیمارستان‌ها به مصرف رساند.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)