تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۸۹ • چاپ کنید    
درخواست مجلس از وزير بهداشت:

«انحلال دانشگاه علوم پزشکی ايران را متوقف کنيد»

در پی اعتراضات چند روز اخير به انحلال دانشگاه علوم پزشکی ايران، کميسيون بهداشت و درمان مجلس ايران در جلسه‌ای با وزير بهداشت اين کشور خواهان توقف روند انحلال اين دانشگاه شد.

امروز نيز اعتراضات به انحلال دانشگاه علوم پزشکی ايران ادامه داشت. به گزارش خبرگزاری کار ايران (ايلنا)، جمعی از دانشجويان اين دانشگاه در حالی‌ که پلاکاردهای اعتراضی در دست داشتند، در مقابل مجلس تجمع کردند.


اين دانشجويان که خواستار واکنش نمايندگان نسبت به اين مسئله بودند، دو روز گذشته نيز دست به تحصن اعتراضی زده بودند.

از سوی ديگر پس از اظهار نظرهای مختلف نمايندگان مجلس مبنی بر «ناگهانی بودن» و «غيرقانونی بودن» انحلال دانشگاه علوم پزشکی ايران، سرانجام ظهر امروز، مرضيه وحيد دستجردی، وزير بهداشت، در کميسيون بهداشت مجلس حضور يافت تا توضيحاتی در اين رابطه ارائه دهد.

رئيس کميسيون آموزش مجلس: معاونت نيروی انسانی رئيس جمهور می‌خواهد طرح خروج نيروها از تهران را به هر ترتيبی که شده عملی کند

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)،علی عباس‌پور، رئيس کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس، درباره اين ديدار اعلام کرد که دلايل مطرح شده از سوی وزير بهداشت برای انحلال اين دانشگاه برای وی و تعداد ديگری از اعضای کميسيون قانع‌کننده نبود و به همين خاطر نمايندگان از وزير خواسته‌اند روند انحلال متوقف شود تا بتوانند بحث را به‌صورت «علمی و منطقی» پيگيری کنند.

به گفته عباس‌پور در اين نشست دو محور اساسی يعنی استان شدن کرج با نام استان البرز و نيز سکونت ۱۸۰۰ نفر از هفت هزار نفر پرسنل اين دانشگاه در کرج، به عنوان دو محور اساسی که به انحلال دانشگاه علوم پزشکی ايران انجاميد، مطرح شد.

وی گفت لطف‌الله فروزنده، معاون توسعه مديريت و سرمايه انسانی محمود احمدی‌نژاد، رئيس جمهور ايران، پيشنهاد انتقال دانشگاه علوم پزشکی ايران به کرج را مطرح کرده است و وزير بهداشت نيز اعلام کرده که شبکه بهداشت آن را می‌توانيم منتقل کنيم اما بخش آموزش و پژوهش آن را در دانشگاه‌هايی مثل دانشگاه تهران جهت ارتقاء سطح آن ادغام می‌کنيم.

در نتيجه شبکه بهداشت اين دانشگاه به کرج منتقل شد، بخش سلامت و بهداشت آن که مربوط به تهران بود به دانشگاه شهيد بهشتی واگذار گرديد و بخش آموزش و تحقيقات آن نيز به دانشگاه علوم پزشکی تهران محول شد.

عباس‌پور راه حل اين موضوع را ساختن دانشگاه در استان البرز عنوان کرد و گفت بخش خصوصی همواره خواهان چنين کاری است اما وزارت بهداشت با آن مخالفت می‌کند.

علی باغبانيان، عضو هيئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ايران: دانشگاه علوم پزشکی شهيد بهشتی نيز منحل خواهد شد

وی طرح خروج کارمندان از تهران که توسط دولت ابلاغ شده است را عاملی در انحلال دانشگاه علوم پزشکی خواند و گفت: «موضوع آن است که ما شعاری تحت عنوان خروج نيروها از تهران داده‌ايم و بعد الزام کرده‌ايم که ۴۰ درصد از پرسنل از تهران بروند، اما اين امر در پايان مرداد تحقق نيافت، يعنی شعری گفته‌ايم که در قافيه‌اش مانده‌ايم.»

وی افزود: «حالا معاونت نيروی انسانی رييس جمهور می‌خواهد آن را به هر ترتيبی که شده عملی کند.»

از سوی ديگر حسين‌علی شهرياری، رئيس کميسيون بهداشت و درمان مجلس پس از برگزاری نشست ويژه کميسيون با وزير بهداشت گفت استدلال‌های وزير بهداشت اعضای اين کميسيون را قانع نکرد و به همين دليل مقرر شد کميته‌ ويژه‌ای در اين رابطه در مجلس تشکيل شود.

همزمان با اين مذاکرات خبرگزاری فارس امروز به نقل از علی باغبانيان، عضو هيئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ايران خبر داد که به‌دنبال انحلال دانشگاه علوم پزشکی ايران، دانشگاه علوم پزشکی شهيد بهشتی نيز منحل خواهد شد.

باغبانيان خاظر‌نشان کرد که شورای عالی انقلاب فرهنگی تنها ارگانی است که حق انحلال دانشگاهی را دارد و انحلال دانشگاه‌ها در حوزه اختيارات وزير بهداشت و وزارت بهداشت نيست.

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ايران در مرداد ۱۳۵۲ با عنوان «مرکز پزشکی شاهنشاهی» بنيانگذاری شد. اين دانشگاه چهارمين دانشگاه برتر علوم پزشکی در ايران به شمار می‌رود.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

تطعيل دانشكده پزشكي به نظر من عمل اشتباهي نيست. از ديد و تشخيص ِ اقاي خامنه اي و دولت فخيمه كه از بطن اسلام برآمده مومنان احتياج به پزشك ندارند و خداوند متعال اگر دلش خواست ان ها را مداوا خواهد كرد. اگر مردند هم خواست و تصميم خدا بوده.

اما ازجنبه عملي تر موضوع و مومنان كمي با شعور تر و شكاك و بخصوص با توجه به نياز اعضاي حكومت فاميل و دور و بري هاي شان به معالجه طبيعي ، دانشكده دامپزشكي را باقي گذاشته اند.

اخر سركار محترم خانم وزير از يك خانواده اخوند و كاملا امسلامي و مذهبي در امده و مي بينيد كه چطور براي تصويب قانون تعدد زوجات و صيغه و متعه و امثالهم جوراب خود را پاره مي كند. پدر مجتهد ايشان و امثال ان پدر و ساير ايت الله هاي گرانقدر رسما نظرشان روا در باره مردم كشور و كساني كه پاي منبر ان ها توي سر خودشان مي زنند و گريه مي كنند و هذيان هاي فانتزي مذهبي اين ها را باور مي كنند ""گوساله و بزغاله""ناميده.

خوب چهارپايان هم دامپزشك مي خواهند ، نه دكتر معمولي.
ايت الله ها و خانواده هم كه سال هاست خودشان از محل در امد هاي سرسام اور و چپاول هاي شتر قرباني نفت و واردات شكر و برنج و روغن و ""فتنه اقتصادي "" و فساد مطلق تشريف مي برند بيمارستان هاي لندن معالجه مي كنند.

-- يك دامپزشك خوشحال ، Nov 2, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)