تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

۱۰۰ نفر در تهران دستگير شدند

در پی اجرای طرح «امنيت محله‌محور» در تهران، سردار حسين ساجدی‌نيا، فرمانده انتظامی تهران بزرگ اعلام کرد بيش از ۱۰۰ نفر از «اراذل و اوباش نامدار» تهران با حکم مراجع قضائی دستگير شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار ساجدی‌نيا گفت افراد دستگيرشده پيش از اين شناسايی شده بودند و ۴۰۰ نفر ديگر نيز در طول شب‌های آينده بازداشت می‌شوند.


فرمانده انتظامی تهران بزرگ اعلام کرد از ابتدای آبان‌ماه که طرح «امنيت محله‌محور» در تهران آغاز شده است تمام پليس‌های تخصصی در سطح شهر تهران مجرمان را شناسايی کرده‌اند.

وی با بيان اين‌که «مردم از اين طرح حمايت کرده‌اند»، افزود افراد دستگيرشده ۹۴ مرد و ۶ زن بودند که از آنان «۹ قبضه سلاح گرم، چندين دستگاه موتورسيکلت مسروقه، مشروبات الکلی و سلاح‌های سرد کشف و ضبط شده است.»

سردار ساجدی‌نيا آمادگی پليس برای گرداندن دستگيرشدگان در سطح محلات را «برای عبرت ديگران» اعلام کرد

ساجدی‌نيا همچنين گفت هفت مرد و چهار زن ديگر نيز در رابطه با قاچاق مواد مخدر دستگير شده‌اند.

به گفته سردار ساجدی‌نيا ميانگين سنی افرادی که شب گذشته از سوی پليس دستگير شدند بين ۱۹ تا ۳۰ سال است.

وی اعلام کرد که در طرح کنترل مجرمان، افراد دستگيرشده موظف هستند تا هر هفته يک بار خود را به پايگاه‌های پليس معرفی کنند تا تمام تحرکات آنان کنترل شود.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ آمادگی پليس برای گرداندن دستگيرشدگان در سطح محلات را «برای عبرت ديگران» اعلام کرد. وی گفت اين اقدام در صورت اجرا بر اساس دستور مراجع قضايی انجام می‌گيرد.

سردار حسين ساجدی‌نيا، رئيس پليس تهران بزرگ روز ۸ آبان‌ماه از آغاز طرح «امنيت محله‌محور» در ۸۰۰ نقطه تهران با استقرار نيروهای عملياتی خبر داده بود.

وی با بيان‌ اين‌که «دو هزار نقطه برای برخورد با مجرمان در سطح محلات شناسايی شده‌اند»، افزوده بود: «از امروز به بعد حضور نيروهای پليس در سطح محلات بسيار گسترده است تا امنيت را در سطح محلات تأمين کنيم.»

جمهوری اسلامی ايران تاکنون طرح‌های مختلفی را در زمينه مبارزه با جرم‌های اجتماعی به اجرا گذاشته است. برخوردهای خشن نيروی انتظامی در اجرای اين طرح‌ها همواره مورد انتقاد مدافعان حقوق بشر بوده است.

افراد و نهادهای پشتيبان حقوق بشر، خبرهايی از اين‌گونه طرح‌ها منتشر کرده‌اند که نشان از نقض حقوق بشر دارد. بسياری از اين خبرها هيچ گاه مورد تأييد رسمی حکومت ايران قرار نگرفته‌است.

از جمله اين خبرها، انتقال افراد دستگير شده به بازداشتگاه کهريزک و شکنجه دادن آنان بود که برخی از اين افراد بلافاصله و بدون محاکمه قانونی اعدام شدند.

به گزارش سازمان عفو بين‌الملل در سال ۲۰۰۹ ميلادی در ايران بيش از ۴۰۰ نفر اعدام شده‌اند که طبق گزارش‌های رسمی بيشتر اين افراد در رابطه با اين‌گونه جرم‌های اجتماعی بازداشت شده بودند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

حکومت کودتا دارد لاتها و چاقو کشها را جمع میکند و به آنها آموزش میدهد که چگونه با جنبش سبز مبارزه کنند. این ایده از رادان است ، رادان برای سرکوبهای آینده و برای شکنجه و تجاوز به مردم مبارز به افرادی بیشتر نیازمند است.

-- adam ، Nov 2, 2010

دقت كنيد: نكته مهم در اين گزارش ميانگين سني اراذل و اوباش هست كه بين 19 تا 30 سال سن دارند. يعني دقيقا در تاريخ منحوس جمهوري اسلامي رشد و پرورش يافته‌اند. اينها ديگر نه دست پرورده رژيم گذشته‌اند و نه از آمريكا و اسرائيل با چمدان پول گرفته‌اند، اينها محصول خود جمهوري اسلامي ايران هستند. بعد از 32 سال آموزش رسمي ديني در مدارس راديو تلويزيون، مساجد، ادارت، پادگانها، دانشگاه ... و با افتخار اعلام ميكنيم اينها را توانسته‌ايم بگيريم و قرار است 400 نفر ديگر را هم بگيريم. آيا واقعا جمهوري اسلامي دلش به حال مردم بدبخت ايران سوخته يا قرار است از آب گل آلود ماهي بگيرد؟

-- بدون نام ، Nov 3, 2010

در سفرهائی که سالانه به ایران دارم متوجه شده ام که درگیریهای خیابانی مردم بسیار کم شده است.البته از ترس پرداخت دیه که راه فرار برای کسی نمی گذارد.ضمنا قضات خودشان از اراذل و اوباش بیشتر می ترسند و با احتیاط حکم صادر می کنند.نکته مهم در کم شدن امار اراذل و اوباش اعتیاد جوانان١٥ الی ٣٥ سال است.در حقیقت ترس از خماری کشیدن در سلولهای سرد کالانتری ها عامل اصلی کم شدن امار اراذل و اباش است.البته تاوان این کم شدن اراذل در خیابانها و اماکن عمومی را خانواده ها می پردازند.چون معتادین با فشار بر خانواده و فرش لوازم و وسائل خانگی و دزیدن پول و طلا از خانه و کتک زدن والدین و خواهر و برادران و گرفتن پول ،امکان خرید مواد مخدر را برای خود فراهم می کنند.بدتر از همه شکایت خانواده ها به نیروی انتظامی و دادسرا هم اکثرأ به علت نداشتن شاهد و داشتن نسبت با معتادین بدون نتیجه می ماند.اینکه طرفداران حقوق بشر در این زمینه ابراز ناراحتی کرده اند،از نظر اخلاقی قابل تحسین است.اما شما اگر خودتان با این افراد نفهم روبرو شوید متوجه خواهید شد که برای ماموران راهی جز خشونت نمی گذارند.یعنی اراذل انقدر پروئی و اذیت می کنند که ادم مجبور میشود برای ساکت کردن انان خشونت به خرج دهد.البته من خودم هم با اعمال خشونت مخالفم و این نوشته نباید توجیه کننده خشونت باشد.گمان می کنم اگر فروش مواد روان گردان جرم باشد و مصادره اموال و زندان طویل المدت را در پی داشته باشد و نیز فکر و چاره ای برای بی کاری جوانان و مداوای روحی و جسمی معتادین در کشور صورت پذیرد ،مطمعنا مشکلات جامعه کمتر خواهد بود.حال شما بفرمائید چگونه می شود این راهنمائی مخلصانه را در گوش کر مسئولین ن.ج.ا.ا.وارد کرد؟؟؟اکثر این مسئولین بی خردند و فقط دنبال راهی می گردند که قاچاقی به بهشت برین داخل شوند و ملائکه و حوریان بهشتی را هم معتاد کنند و یا امر به معروف و نهی از منکر نمایند و با ارشاد اهالی بهشت انان را از طبقه همکف بهشت به طبقات دوم و سوم و نهایتأ طبقه هفتم بهشت ببرند.! بی آبی چشمه تشنه تر می کندم...کولاک اتش زیر و زبر میکندم-چون قاصدکی که گشته بازیچه باد ...اندیشه آب در بدر میکندم.

-- mansour piry khanghah ، Nov 3, 2010

قصدشان ارعاب هر چه بیشتر مردم است. آنها تا مغز استخوانشان از فوران خشم ملت و فریادهای آزادیخواهانه ما در روزهای آینده میترسند و به همین دلیل است که مترسک هایشان را حالا در هر محله کاشته اند.
نصرمن الله و فتح قریب

-- مکس ، Nov 3, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)