تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

دو هفته بی‌خبری از سرتیپ بازنشسته سپاه

محمدرضا (حسين) فرزين، از فرماندهان سابق سپاه پاسداران در ايران، دو هفته پيش توسط مأموران اطلاعات سپاه بازداشت شده است و خبری از او در دست نيست.

به گزارش سايت کمپين بين‌المللی حقوق بشر در ايران، محمدرضا فرزين که در دوران جنگ ايران و عراق معاون قرارگاه خاتم‌الانبياء سپاه پاسداران بود، به مکان نامعلومی منتقل شده و تاکنون اداره اطلاعات شهرستان مشهد از بازداشت و محل نگهداری وی ابراز بی‌اطلاعی کرده است.


اين در حالی است که محمدرضا فرزين به بيماری قلبی دچار است و از بيماری فشار خون نيز رنج می‌برد.

بازداشت اين فرمانده سابق سپاه پاسداران ۲۲ مهرماه گذشته صورت گرفت. بر اساس گزارش‌ کمپين بين‌المللی حقوق بشر و به نقل از «يک فرد نزديک به خانواده فرزين»، در اين روز «۹ مأمور اطلاعات سپاه بدون ارائه حکم قضایی و در حالی که همسر و دختران وی بدون حجاب و با لباس راحتی در حال خوردن صبحانه بوده‌اند، به داخل خانه یورش برده‌اند.»

بازجوهای اطلاعات سپاه همسر محمدرضا فرزين را تهديد کرده‌اند که «هر گونه مصاحبه و اطلاع‌رسانی، عواقب بدی برای‌تان خواهد داشت»

اين منبع آگاه گفته است: «مأموران اطلاعات سپاه عکس‌ها و فیلم‌های خانوادگی وی را بررسی کرده‌، داخل کمد لباس دختران‌اش را گشته و به وی و خانواده‌اش توهین کرده‌اند.»

منبع یاد شده افزوده است که مأموران «همه تلفن‌های همراه خانواده وی، تعداد زیادی کتاب، سیستم‌های کامپیوتر، سی‌دی‌ها، فیلم‌ها و عکس‌های خانوادگی خانواده فرزین را نیز به همراه خود برده‌اند.»

بنا بر اين گزارش، مأموران سپاه همچنين با هک کردن کامپیوتر شخصی محمدرضا فرزین و دستيابی به پسورد فیس‌بوک وی، «جهت پرونده‌سازی برای وی، برخی مطالب غیر دینی در فیس‌بوک او منتشر کرده‌اند که پس از مدتی از فیس‌بوک حذف شده‌است.

گزارش می‌افزايد بازرسی از منزل فرزين چهار ساعت به‌طول انجاميده است.

گفته می شود محمدرضا فرزين برخی از اين مأموران را می‌شناخته است.

محمدرضا فرزین در دوران رياست جمهوری محمد خاتمی، معاون فرهنگی شهرداری مشهد بود. وی تا یک ماه پیش در رشته کارگردانی در دانشگاه علمی کاربردی مشهد تدریس می‌کرده که به دليل فعالیت‌های سیاسی‌اش و با دستور مقامات امنیتی از سمت استادی در این دانشگاه محروم و اخراج شده است.

همه فیلم‌های کاری وی نیز همراه دیگر وسایل او توسط ماموران اطلاعات سپاه توقیف شده‌اند.

روز گذشته سايت جنبش راه سبز (جرس) نيز طی گزارشی در اين رابطه اعلام کرد بازجوهای اطلاعات سپاه همسر محمدرضا فرزين را تهديد کرده‌اند که «هر گونه مصاحبه و اطلاع‌رسانی، عواقب بدی برای‌تان خواهد داشت.»

جرس نوشته است که خانه محمدرضا فرزین در چند سال گذشته به محلی برای جلسات اصلاح‌طلبان و دانشجویان مشهد تبدیل شده بود و در پی اعلام برگزاری جلسات شب‌های قدر در منزل‌اش که از سوی نیروهای امنیتی لغو شد، وی تهدید به بازداشت شده بود.

محمدرضا فرزین در اوایل دهه ۷۰ با درجه سرتیپی از سپاه پاسداران بازنشسته شده است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

ما كه از كار شما گيج شديم. يك وقت سپاه را تروريست معرفي مي كنيد و يك وقت هم از برخي اعضاي آن حمايت مي كنيد!

-- mohsen ، Nov 2, 2010

دوست عزیز ,
چه ارتباطی داره دستگیری این بنده خدا و فساد سپاه ؟!

-- مازیار ، Nov 3, 2010

آقای محسنِ، آیا شما عقیده دارید که خبر رسانی کار درستی نیست؟ در این خبر که شما برایش کامنت گذاشته اید، آیا مطلب دروغی میبینید؟

-- مکس ، Nov 3, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)