تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

جلوگیری از دیدار موسوی و کروبی «شکست خورد»

نیروهای امنیتی ایران موفق نشده‌اند که از دیدار مهدی کروبی و میرحسین موسوی، دو تن از رهبران مخالف دولت جلوگیری کنند.

تارنمای سحام‌نیوز که دیدگاه‌های مهدی کروبی را منتشر می‌کند، با انتشار این خبر، از آن به‌عنوان «شکست پروژه حصر و محدودیت» کروبی و موسوی نام برده است.


سحام‌نیوز افزود که صبح امروز کروبی قصد دیدار با موسوی را داشت اما با ممانعت «مقامات امنیتی و حفاظتی منطقه پاستور»، (محل سکونت موسوی) مواجه شده است.

بنا بر این گزارش، پس از ممانعت نیروهای امنیتی، کروبی با کمک میرحسین موسوی توانسته وارد منزل وی شود.

به نوشته سحام‌نیوز، «در پی این اقدام مأموران امنیتی و حفاظتی و اطلاع میرحسین موسوی از ماجرا، وی در اقدامی انقلابی سوار بر ماشین شخصی خود شد و مهدی کروبی و فرزند ایشان را شخصاً به داخل مجموعه برد.»

هنوز از جزئیات دیدار کروبی و موسوی خبری منتشر نشده است.

شهریورماه گذشته نیز مأموران امنیتی از ملاقات برخی از مراجعه‌کنندگان و دیدار آن‌ها با موسوی و همچنین مهدی کروبی جلوگیری کردند.

تارنمای سحام‌نیوز: در اقدامی انقلابی، پروژه حصر و محدودیت کروبی و موسوی شکست خورد

در این ماه محمدرضا خاتمی، دبیرکل پیشین جبهه مشارکت هنگامی که قصد دیدار با موسوی را داشت، بازداشت شد.

خاتمی که به‌صورت موقت بازداشت شده بود، پس از مدتی آزاد گرديد و بدون آنکه اجازه دیدار با موسوی را داشته باشد، مجبور به بازگشت شد.

مأموران امنیتی همچنین ٣١ شهریورماه گذشته از دیدار خانواده‌های حمید باکری و محمدابراهیم همت دو تن از فرماندهان کشته شده در جنگ ایران و عراق با میرحسین موسوی جلوگیری کردند.

با این حال این دو خانواده پس از آنکه نتوانستند با موسوی دیدار کنند، به منزل کروبی مراجعه کردند اما به گفته تارنمای کلمه با «اسپری گاز اشک‌آور» مورد حمله لباس شخصی‌ها قرار گرفتند و احسان باکری فرزند حمید باکری نیز بازداشت و پس از چند ساعت آزاد شد.

بر اساس گزارش‌ها، دادستانی تهران برای جلوگیری از دیدار مراجعه‌کنندگان با میرحسین موسوی و مهدی کروبی، دستور قضایی صادر کرده است.

ميرحسين موسوی ٢٢ شهریور در باره این محدودیت‌ها گفت: «تاريخ اين نوع مزاحمت‌ها به قدمت انتخابات (دهم) است. حمله به ستادهای انتخاباتی اين جانب که از همان عصر روز ۲۲خرداد شروع شد، مقدمه محدوديت‌های غير قانونی عليه بنده بود.»

وی افزود: «جنبش ريشه‌دارتر از آن شده است که با محدويت و يا حذف امثال بنده متوقف شود. بنده و کروبی و دیگران همراهان کوچکی با مردم هستیم. آن‌ها جا دارد از خشم روزافزون مردم بترسند نه از ما.»

حکومت ایران از موسوی و کروبی که به نتیجه انتخابات سال گذشته ریاست‌جمهوری و نحوه برخورد با مخالفان معترض هستند، به عنوان «سران فتنه» یاد می‌کند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

وقتیکه آقایان منطقشان گاز اشک آور واسپری است وقتیکه اداره کنندگان مملکت را اسپری بدستان تصاحب کرده باشند معلوم است که به کجا مارا خواهند برد اما آدم هرچه فکر میکند میبیند این طایفه را به هیچ چیزی جز بچه ها نمیتوان مقایسه کرد تصور کنید مملکتداری یک گلدان عتیقه منقوش وبسیار نازک است که در دست کوکی افتاده است شما به درستی وبا خواهش وبا التماس از او میخواهید که گلدان را بدهد تا آسیبی به آن نرسد نه اینکه نمیدهد دور حیاط خانه با موانع زیاد میدود همه اعضای خانه که دانا ترند نیز جمع شده وسعی بر قانع کردنش میکنند اما نمیدهد حال دو اتفاق میافتد یا یک جایی به مانعی میخورد وگلدان تکه تکه میشود یا همه اعضای خانواده هجوم میبرند وگلدان را از او میگیرند ومرتب حالش را جا میاورند طوری که دست وپای شکسته ای برایش بیش نماند شاید که مشتی سنگی چوبی از این اعضای خانه بخورد که دار فانی را وداع گوید قصه این کودکان بیسواد هم همین است گویا مقام معظم فرموده اند از جنس مردمند از جنس مردم باید گرسنه باشد بدهکار باشد بی خانمان باشد آواره باشد در اوین باشد روسری اش حتما با تو سری باشد همنشین مردم باشد وبه مردم ببخشد نه به چاوز ومارالیس واسد وحمس ببخشد واز جنس مردم هزاراو یک نشان دیگر دارد وقتی آدم نگاه به روش مملکتداری میکند حتا نمیشود با سنگال واریتره مقایسه اش کرد حتا ما یک وزارتخانه نداریم که روی قایده واصول سیاستمداری اداره شود الا الابختکی الا با قانون نانوشته زور وچماق عجیب است که همه این چماق الدواله ها میدانند میبینند میفهمند که اگر بنا بود این حکومت کردن مادام العمر باشد به آنان نمیرسید اما احمقانه فکر میکنند نه اینبار دایم العمر است اگر انگشت روی هر کشور روی هر فرد فرق نمیکند از علی گرفته تا هر سردمدار نظامی در دنیا در طی تاریخ بگذارند میتوانند بفهمند که اگر آن فرد بسیار خوب بوده یا بسیار بد در هر دوحالش نمانده است حال در گذشته باز زور نقش بازی میکرد اما امروز بیداری فهم حق خواهی آزادی طلبی مردمان نمیگذارد که زورمدار بماند تنها تفاوت کم وبیش شدن زمان است واگر نه رفتنی رفتنی است وقتی آدم نگاهی به دادگستری ایران میاندازد میبیند در جهان منحصر بفرد است آنهم بعلت ظلم خواهی اش انگار جای عدالت بناست ظلم اجرا شود این قاضی صلواتی بیچاره نادان را که آدم میبیند از خود میپرسد آیا گاهی به ذهنش نمیرسد که چرا عمله ظلم است حال مقام معظم را بگذریم که همه ترسش این است که نزدیکترین یاران دیروزش میخواهند سرنگونش کنند ای بابا شما در گذشته هزاران ادعای بی ارزشی مقام را داشتی چطور است که این کروبی وموسوی وحتا رفسنجانی میکرب وفتنه میشوند پس حرمت مردم کجا رفت مردم که میگویند آقا شما باش بگذار ما آنرا که میخواهیم بخواهیم کار به جایی میرسد که با اسپری باید حکومت بشود یعنی یک عده جاهل جای پای هرکس را معلوم میدارند که کجا بگذارد اما این دونفر هم کوتاهی کرده اند ومیکنند باید این گلدان را با خواستن از مردم که بیایند وکاری کنند از این جاهلان واین کودکان بگیرند قبل از آنکه بزمینش بزنند وتکه تکه بشود اگر بر همین روال پیش بروند براستی که همین خواهد شد

-- قاضی شمع فروش سابق ، Oct 31, 2010

آقا خیلی پیچوندیمونا... نمیدونم ما چرا اینقدر یه مسئله به این رندی رو سختش می کنیم؟ دوستی که کامنشون بالا هست بیشتر به داستان سرا بودن میمانند تا مدیر بحران بودن فرمایشات ایشان متین است اما به نظر بنده ما که در شرایط اورژانسی هستیم ،تلاشمان را درجهت درمان بکنیم خیلی بهتر است تا اینکه بشینیم روی سر بیمار و صحبت کنیم!! نوش دارویی و بعد از مرگ سهراب آمدی سنگ دی این زودتر می خواستی...

-- hessam ، Nov 1, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)