تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

اعلام اتهام اعضای شبکه «جاسوسی» در کویت

دادستانی کویت، هفت عضو بازداشت‌شده یک «شبکه وابسته به سپاه» را به «جاسوسی برای ایران به هدف تجاوز به کویت» متهم کرد.

وب‌سایت العربیه امروز چهارشنبه به نقل از روزنامه «الجریده»، هویت اختصاری این هفت نفر را «حسین.ک» و «محمد.ه» تبعه ایران، «ف.م» تبعه کویت، «سعید.م» تبعه دومینیکن، «سعود.ع» تبعه سوریه و «ابراهیم.غ» تبعه بحرین معرفی کرده است.


این افراد آن‌طور که رسانه‌های کویت اعلام کرده‌اند، زیر نظر سپاه پاسداران در کویت «جاسوسی» می‌کرده‌اند.

سازمان امنیت کویت در گزارشی که به دستگاه قضایی این کشور فرستاده، این افراد و چند نفر دیگر را به ارسال گزارش‌هایی در مورد کویت و ارتش این کشور به سفارت ایران در کویت متهم کرده است.

این سازمان به همراه گزارش خود، تعدادی «سی‌دی، دستگاه‌های برقراری ارتباط و دیگر وسایل جاسوسی کشف‌شده» را ضمیمه کرده است.

سازمان امنیت کویت در گزارشی که به دستگاه قضایی این کشور فرستاده، این افراد و چند نفر دیگر را به ارسال گزارش‌هایی در مورد کویت و ارتش این کشور به سفارت ایران در کویت متهم کرده است

دو عضو نیروهای مسلح کویت که به همراه سایر متهمان پرونده دستگیر شده‌اند، در حال حاضر در سازمان امنیت نظامی این کشور بازداشت هستند.

وب‌سایت العربیه به نقل از روزنامه الجریده اعلام کرده که «سعید.م» تبعه دومینیکن، ایرانی‌تبار و برادر «محمد.ه» دیگر شهروند ایرانی بازداشت‌شده است.

از سوی دیگر، روزنامه «الخلیج» چاپ امارات، با اشاره به «اطلاعات حساس بدست آمده»، این احتمال را مطرح کرد که اعضای این شبکه با همکاران دیگری در سایر کشورهای خلیج فارس، هماهنگی تشکیلاتی داشته باشند.

الخلیج به نقل از منابع مطلع نوشته این شبکه، شاخه‌ای از شبکه جاسوسی بزرگی است که از خاک یکی از کشورهای منطقه مدیریت می‌شود.

روزنامه «الخلیج» چاپ امارات، با اشاره به «اطلاعات حساس بدست‌آمده»، این احتمال را مطرح کرد که اعضای این شبکه با همکاران دیگری در سایر کشورهای خلیج فارس، هماهنگی تشکیلاتی داشته باشند

این در حالی است که سپاه پاسداران، گزارش رسانه‌‌ها مبنی بر کشف یک «شبکه جاسوسی» متعلق به این نیرو در کویت را رد کرده است.

سرتیپ رمضان شریف، مسئول روابط عمومی سپاه پاسداران انتشار این گزارش را ادامه «سوژه‌یابی کاذب» رسانه‌های «صهیونیستی» به منظور «تحت‌الشعاع قرار دادن علاقمندی مردم کشورهای همسایه به انقلاب اسلامی» عنوان کرده است.

بدنبال کشف این شبکه «جاسوسی» در کویت، شماری از نمایندگان پارلمان این کشور، خواستار اخراج سفیر جمهوری اسلامی از کویت شده‌اند.

دولت کویت نیز در بیانیه‌ای اعلام کرده که «سازمان‌های امنیتی» این کشور در حال «تحقیق» درباره گزارش یاد‌شده هستند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

Iran khatarist baraye saran tamam keshvarhaye mosalman. Az khodeshoon ham raziand v mikhahand in farhang jenayat kar ra b manategh digar bebarand.

-- kiana ، May 6, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)