تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

پنتاگون: گزینه نظامی علیه ایران منتفی نیست

یکی از سخنگویان پنتاگون روز چهارشنبه گفت که انتخاب گزینه نظامی از سوی آمریکا علیه ایران منتفی نیست.
این سخن در حالی بیان می‌شود که یکی دیگر از مقامات ارشد آمریکایی روز چهارشنبه گفته‌بود چنین گزینه‌ای «در آینده نزدیک» برای آمریکا مطرح نیست.

روز گذشته، میشل فلورنوی، معاون سیاست‌گذاری وزیر دفاع آمریکا در سفر خود به سنگاپور به خبرنگاران گفت که حمله به ایران «آخرین گزینه» خواهد بود و چنین گزینه‌ای برای آمریکا «در آینده نزدیک» مطرح نیست.


جف مورل، معاون مطبوعاتی مقر وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)

جف مورل، معاون مطبوعاتی مقر وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) روز گذشته در پاسخ به پرسشی مرتبط با اظهارات میشل فلورنوی به خبرنگاران گفت «راهبرد ایالات متحده درخصوص برنامه هسته‌ای ایران تغییری نکرده‌است» و افزود:
«این آشکار است که ترجیح ما جنگ کردن و درگیری نظامی با ایران نیست. هیچ‌کس دوست ندارد چنین کاری بکند اما کشور ما هم‌چنین صریحاً می‌گوید که چنین گزینه‌ای هم منتفی نیست.»

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این سخنگوی پنتاگون در ادامه گفت که ارجحیت دیپلماسی بر اقدام نظامی برای آمریکا سیاستی است که در دولت کنونی ایالات متحده و هم‌چنین دولت جرج بوش دنبال شده و می‌شود.

جف مورل خاطرنشان کرد که در صورت حمله به ایران، ۲۰۰ هزار نظامی آمریکایی که در کشورهای هم‌مرز با ایران مستقر هستند ممکن است هدف حمله ایران قرار بگیرند.

جف مورل: با توجه به زرادخانه موشک‌های کوتاه‌برد و میان‌برد ایران، معتقدیم که سامانه پدافند موشکی ارتش آمریکا در منطقه می‌تواند از نیروهای ما در برابر تهدید ایران حفاظت کند

وی افزود:
«با توجه به زرادخانه موشک‌های کوتاه‌برد و میان‌برد ایران، معتقدیم که سامانه پدافند موشکی ارتش آمریکا در منطقه می‌تواند از نیروهای ما در برابر چنین تهدیدی حفاظت کند.»

رابرت گیتس، وزیر دفاع آمریکا و مایک مولن، دریاسالار ارشد ارتش آمریکا نسبت به محدودیت‌ها و مخاطرات هرگونه اقدام نظامی علیه ایران هشدار داده‌اند. این دو مقام ارشد آمریکایی معتقدند چنین حمله‌ای تنها می‌تواند برنامه هسته‌ای تهران را به مدت چند سال عقب بیندازد.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان


منبع :از یک سایت دیگر

از : پیشگو پیشگو
عنوان : رژیم جمهوری اسلامی در سال ۲۰۱۰ سقوط می کند
من پیشگو هستم. خداوند را می بینم چراغ به دست به سمت ایران می رود این بدین معناست که ایران از تاریکی نجات پیدا می کند و روشنایی سرتاسر خاکش را فرامی گیرد.
به زودی زود یک جنگ سرنوشت ساز از خارج از مرزها به ایران می شود از جانب اسرائیل و متحدانش . می بینم اسرائیل برنده جنگ خواهد بود . .

همانطور که قبلا پیشگویی چنین روزهایی را کرده بودم جنگ در چنین فصلی رخ می دهد می بینم رژیم جمهوری اسلامی سقوط می کند و ایت الله خامنه ای از ایران فرار می کند .
می بینم سلطنت پهلوی به پادشاهی پسرش رضاشاه دوم در ایران تاسیس می شود . می بینم ایران یک پارچه شورو نشاط و جشن و سرور و ازادی خواهد شد : تمام این اتفاقات به زودی زود صورت می گیرد در سال -۲۰۱۰--۱۳۸۹ ...
به زودی زود...
۲۴۰۲٨ - تاریخ انتشار : ۲ ارديبهشت ۱٣٨۹



-- مجید ، Apr 22, 2010

آقا مجید مثل این که شما هم تنت به تن احمد جنتی امام جمعه تهران خورده، اینا رو توی همون لوح محفوظ ایشون نوشتن؟ ایشون صدقه بیشتر خواسته بودن من گفتم تخم مرغ و گوجه فرنگی ببریم برای شما هم بیاریم؟

-- ستاره ت ، Apr 23, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)