تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

اعزام کشتی برای کمک به مسافران سرگردان

سه فروند کشتی نیروی دریایی بریتانیا مامور کمک به مسافران سرگردان بریتانیایی در نقاط مختلف اروپا شده است.

گوردون براون، نخست وزیر بریتانیا با اعلام این خبر گفت که در مرحله اول، یک کشتی به اسپانیا و دو کشتی دیگر به بنادر واقع در سواحل کانال مانش (فرانسه) اعزام شده‌اند تا به بازگشت مسافران بریتانیایی به کشور کمک کنند.


AFP

در حال حاضر کشتی نظامی آلبیون به بندر سانتاندر در اسپانیا رفته است تا ‪ ۲۲۰‬ سرباز بریتانیایی را که پس از بسته شدن فرودگاه‌های این کشور، از افغانستان به اسپانیا منتقل شده‌اند، به خانه بازگرداند.

برآورد شده است که ‪ ۱۵۰‬ تا ‪ ۲۰۰‬ هزار شهروند بریتانیایی در حال حاضر به دلیل بسته شدن فرودگاه‌ها و لغو پروازها، در نقاط مختلف جهان، سرگردان هستند.

کابینه بریتانیا عصر روز گذشته (یکشنبه) نیز برای بررسی این وضعیت، نشستی اضطراری تشکیل داد.
برخی رسانه‌ها و کارشناسان، واکنش مقام‌های دولت بریتانیا به این بحران را بسیار کند و دیرهنگام ارزیابی کرده‌اند.


AP

ممنوعیت‌های پروازی در حالی برای پنجمین روز متوالی در بریتانیا اعمال می‌شود که برخی شرکت‌های هواپیمایی اروپا اعلام کرده‌اند در مورد خطر ابرهای آتشفشانی اغراق شده است و این محدودیت‌ها باید کمتر شود.

اتحادیه بین‌المللی حمل و نقل هوایی، امروز دوشنبه، از کشورهای اروپایی به خاطر کوتاهی در حل بحران ناشی از انتشار خاکسترهای آتشفشانی که توقف بیشتر پروازها را موجب شده است، به شدت انتقاد کرد.

رئیس این اتحادیه گفته است که خسارت‌های وارد شده به درآمد صنعت هواپیمایی در این چند روز، به ‪۲۵۰‬ میلیون دلار در روز رسیده که بیشتر از خسارات ناشی از بسته شدن سه روزه حریم هوایی آمریکا به خاطر حملات ‪ ۱۱‬سپتامبر است.

‌سخنگوی سازمان هواپیمایی ایران نیز گفته است که گسترش توده‌های خاکسترهای آتشفشانی، بر پروازهای قاره آسیا و ایران نیز تاثیر گذاشته، به طوری که امروز (۳۰ فروردین ماه) کلیه پروازها از ایران به اروپا و برعکس لغو شده است.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)