تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

اعتراض به ممنوعیت خروج خاتمی از ایران

فراکسیون اقلیت مجلس، با انتقاد از ممنوع‌الخروج شدن محمد خاتمی، از قوه قضائیه خواست با این اقدام «ناروا» برخورد کند.

فراکسیون اقلیت در بیانیه خود که متن کامل آن امروز یکشنبه در وب‌سایت پارلمان‌نیوز منتشر شده، ممانعت از خروج آقای خاتمی را اقدامی «نسنجیده» دانسته که تاکنون هیچ «ارگان و مقامی مسئولیت آن را بر عهده نگرفته است.»


محمد خاتمی، رئیس جمهوری سابق ایران، هفته گذشته قصد داشت به منظور شرکت در یک کنفرانس بین‌المللی به ژاپن سفر کند از خروج وی جلوگیری شد.

فراکسیون اقلیت در بیانیه خود آورده است: «ممانعت از سفر خاتمی به ژاپن در كنار فرصت‌سوزی‌های روزانه و موضع‌گیری‌های ناپخته، چالشی دیگر را فراروی نظام قرار داد.»

در این بیانیه همچنین آمده که فراكسیون اقلیت با توجه به وظایف قانونی خود، موضوع را پیگیری و نتیجه را به اطلاع مردم خواهد رساند.

«ممانعت از سفر خاتمی به ژاپن در كنار فرصت‌سوزی‌های روزانه و موضع‌گیری‌های ناپخته، چالشی دیگر را فراروی نظام قرار داد»

در پی ممانعت از خروج خاتمی از کشور، نخست وزیران سابق سوئد و کانادا نیز روز گذشته در نامه‌ای به محمود احمدی‌نژاد، از تصمیم جمهوری اسلامی مبنی بر ممنوع‌الخروج کردن وی انتقاد کردند.

آنها در نامه‌ای که رونوشت آن را به سفارت ایران در ژاپن فرستاده‌اند، خواستار برطرف شدن هرچه سریع‌تر محدودیت‌های ایجادشده برای خاتمی شده‌اند.

ژان کریتین و اینگوار کارلسون، در نامه خود نوشته‌اند: «شورای تعامل در زمینه خلع سلاح هسته‌ای، بسیار مشتاق شنیدن دیدگاه آقای خاتمى بود و ما به شدت به محدودیت ایجادشده برای ایشان اعتراض داریم.»

حمید رسایی، نماینده محافظه‌کار مجلس ادعا کرده که محمد خاتمی، میرحسین موسوی و مهدی کروبی با شکایت ۱۵۰ نماینده مجلس ممنوع‌الخروج شده‌اند.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)