تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

صدور دستور آماده‌باش ارتش کره جنوبی

بدنبال اعلام وزیر دفاع کره جنوبی مبنی بر احتمال غرق شدن کشتی این کشور به علت برخورد با مین‌های کره شمالی، رئیس جمهوری کره جنوبی امروز (سه‌شنبه) فرمان آماده‌باش ارتش را صادر کرد.

به گزارش آسوشیتدپرس، سخنگوی دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی اعلام کرد که لی میونگ باک در نشست کابینه گفته است با توجه به غرق شدن این کشتی در خط مرزی، ارتش باید در برابر هر گونه اقدام کره شمالی آماده باشد.

یک کشتی ۱۲۰۰ تنی متعلق به کره جنوبی، جمعه شب گذشته در جریان یک گشت‌زنی معمول در نزدیکی جزیره بانگن یونگ در مرز دریایی غرب شبه جزیره کره، منفجر و غرق شد. از ‪ ۱۰۴‬سرنشین این کشتی، ‪ ۵۸‬ تن نجات یافتند و ‪ ۴۶‬ نفر ناپدید شدند.

لی میونگ باک، رئیس جمهوری کره جنوبی، امروز از منطقه مرزی مورد منازعه آبی میان دو کره نیز بازدید کرد.


AFP

بر اساس اعلام مقام‌های نظامی کره جنوبی، علت اصلی انفجار این کشتی هنوز معلوم نیست و تاکنون مدرکی دال بر مداخله کره شمالی در این زمینه پیدا نشده است.

با این حال، وزیر دفاع کره جنوبی در دیدار با قانون‌گذاران این کشور اعلام کرد که برخورد با مین شناور کره شمالی، یکی از چند علت احتمالی وقوع این حادثه است.

وی با تاکید بر این مطلب که کره جنوبی، هیچ مینی در آب‌های غربی ندارد، گفته که ممکن است کره شمالی، به صورت عمدی، این مین‌ها را در آب انداخته باشد.

کره جنوبی و شمالی از زمان جنگ سه ساله سال ۱۹۵۳ که با آتش‌بس موقت خاتمه یافت، به لحاظ حقوقی در وضعیت جنگی به سر می‌برند.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)