تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

«دولت قانون حذف یارانه‌ها را بازمی‌گرداند»

محمدرضا میرتاج‌الدینی، معاون امور مجلس ریاست جمهوری می‌گوید که دولت، قانون هدفمند کردن یارانه‌ها را به مجلس بازمی‌گرداند.

آقای میرتاج‌الدینی امروز شنبه به خبرگزاری دولتی ایران گفت که دولت برای اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها با «مشکلات و تنگنا‌هایی» مواجه است که به منظور رفع این «مشکلات»، قانون مذکور را به مجلس عودت خواهد داد.


محمدرضا میرتاج‌الدینی

وی افزود که مجلس برای رفع «مشکلات» این قانون، از اختیارات فراوانی برخوردار است و از مجلس انتظار می‌رود که در این خصوص، به دولت کمک کند.

مجلس ایران سال گذشته، طرح هدفمند کردن یارانه‌ها با درآمد ۲۰ هزار میلیارد تومانی را تصویب کرده است، اما دولت اصرار دارد که سقف این درآمد‌ها ۴۰ هزار میلیارد تومان باشد.

محمود احمدی‌نژاد گفته که برای روشن شدن تکلیف قانون هدفمند کردن یارانه‌ها خواستار برگزاری همه‌پرسی است و تا زمانی که خواسته‌های دولت در این طرح گنجانده نشود، از اجرای آن سر باز خواهد زد.

آیت‌الله علی خامنه‌ای نیز هفته گذشته در واکنش به این اظهارات، از دولت خواست که به مصوبات مجلس احترام بگذارد و به نمایندگان نیز گفت که در اجرای این طرح به دولت کمک کنند.

میرتاج‌الدینی افزود که مجلس برای رفع «مشکلات» این قانون، از اختیارات فراوانی برخوردار است و از مجلس انتظار می‌رود که در این خصوص، به دولت کمک کند

با این حال، احمدی‌نژاد پنجشنبه گذشته باردیگر اظهار داشت این طرح را در صورتی اجرا خواهد کرد که مجلس با پیش‌بینی درآمد ۴۰ هزار میلیارد تومانی دولت موافقت کند.

اظهارات احمدی‌نژاد در شرایطی ایراد می‌شود که علی لاریجانی گفته که مجلس در قانون هدفمند‌ کردن یارانه‌ها تجدید‌نظر نخواهد کرد و قانون مصوب فعلی را قابل اجرا می‌داند.

محمدرضا باهنر، نایب رئیس مجلس نیز، اجرا نکردن قانون هدفمند کردن یارانه‌ها از سوی دولت را «تخلف» دانسته است.

در طول ماه‌های گذشته، دولت و مجلس بر سر درآمد‌های ناشی از حذف یارانه‌ها با یکدیگر اختلاف داشتند که در نهایت، نظر مجلس از سوی شورای نگهبان به تائید رسید.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

خانه از پای بست ویران است.................

-- Parviz ، Mar 27, 2010

ادعای باد هوای این آقایان بر اینکه داشتن ریش و پشم سنت پیامبر بوده است از خود این پرسش را می کنم که پس چرا این مدعیان از سن ١٥ تا ٤٠ سالگی یعنی ٢٥ سال در غاری و در بیابان به عبادت خدا نمی پردازند همچنان که پیامبر اینکار را کرد و صد ها اعمال شایسته و اخلاقی دیگر؟؟؟؟؟

-- بدون نام ، Mar 27, 2010

ایران سر گردنه است.
دزدها از هول حلیم افتاده اند تو دیزی.

از این ملکت برید یرون مفتخورها.

-- بدون نام ، Mar 29, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)