تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

انتقاد بان کی‌مون از محاصره غزه

بان کی‌مون، دبیرکل سازمان ملل متحد که به نواز غزه سفر کرده است، از محاصره این منطقه از سوی اسرائیل، به شدت انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری‌ها، آقای بان، امروز (یکشنبه) وارد نوار غزه شده است. این منطقه‌، از سوی گروه حماس که از قبول توافقنامه پیشنهادی مصر برای آشتی ملی فلسطین خودداری کرده، اداره می‌شود.

دبیرکل سازمان ملل، محاصره نوار غزه از سوی اسرائیل را موجب ایجاد «رنج‌های غیرقابل قبول» برای مردم غزه دانست و افزود که بارها درباره این موضوع به رهبران تل‌آویو تذکر داده است.


AFP

وی که در راستای تلاش‌ها برای آغاز دوباره مذاکرات صلح و نیز بررسی وضعیت انسانی غزه، به خاورمیانه سفر کرده، باردیگر خواستار پایان محاصره این منطقه از سوی اسرائیل شد.

نوار غزه، پس از اسارت گیلعاد شالیط، یک سرباز اسرائیلی از سوی گروه حماس، انجام شده است. بدلیل محاصره، بازسازی خانه‌های ویران شده پس از حمله سال گذشته اسرائیل به این منطقه، به کندی انجام می‌شود و مردم نیز از کمبود مواد غذایی و دارویی رنج می‌برند.

بان کی‌مون، روز گذشته (شنبه)، پس از دیدار با سلام فیاض، نخست وزیر فلسطینیان در رام‌الله نیز خواستار توقف کامل شهرک‌سازی اسرائیل در مناطق اشغالی فلسطین شده بود.

در روزهای گذشته، پرتاب راکت از نوار غزه به اسرائیل، موجب مرگ یک اسرائیلی شد و حمله جنگنده‌های اسرائیل به فرودگاه بین‌المللی غزه نیز ‪ ۱۲‬ زخمی برجا گذاشت.

ارتش اسرائیل، ۲۷ دسامبر ۲۰۰۸ به نوار غزه حمله کرد. در طول ۲۲ روز بمباران این منطقه، بیش از ۱۳۰۰ فلسطینی و ۱۳ نظامی اسرائیل کشته شدند.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)