تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

کروبی: کشتی نظام تبدیل به قایق شده است

مهدی کروبی در پیام نوروزی خود، با انتقاد از عملکرد حاکمان جمهوری اسلامی، گفت به آن نظامی که تنها به چند روحانی و نظامی هوادار دولت محدود شده است، اعتقادی ندارد.

آقای کروبی در پیام خود افزوده که اگر قرار باشد نظام جمهوری اسلامی به افرادی همچون آیت‌الله جنتی، آیت‌الله مصباح یزدی، غلامرضا حسنی، جعفر شجونی، روح‌الله حسینیان و احمد خاتمی محدود شود، وی این نظام را قبول ندارد.


به گفته این رهبر مخالفان دولت، محدود شدن نظام به افرادی چون محمود احمدی‌نژاد، غلامحسین الهام، سعید مرتضوی و محمدرضا نقدی و جلال‌الدین فارسی (افغانی) به معنای این است که نظام جمهوری اسلامی به «قایقی کوچک» مبدل شده است.

کروبی، جلال‌الدین فارسی را «قاتل» یک فرد «بی‌گناه» معرفی کرده است.

فارسی، در سال ۱۳۷۱ در پی یک نزاع، فردی را با اسلحه شکاری هدف قرار داد و به قتل رساند.

کروبی افزوده که اگر قرار باشد نظام به افرادی همچون جنتی، مصباح یزدی، غلامرضا حسنی، جعفر شجونی، روح‌الله حسینیان و احمد خاتمی محدود شود، وی این نظام را قبول ندارد

دادگاه، بعد‌ها این قتل را از نوع «غیرعمد» تشخیص داد و آقای فارسی را تبرئه کرد.

جلال‌الدین فارسی چندی پیش در سخنانی، انتقاد‌های تندی متوجه مواضع مهدی کروبی و میرحسین موسوی کرده بود.

دبیرکل حزب اعتماد ملی همچنین اظهار داشته که با محدود شدن نظام جمهوری اسلامی به روحانیون و نظامیان هوادار دولت، کشتی نظام، تبدیل به «قایقی کوچک» شده است.

کروبی می‌گوید که خود را «فدایی» اسلام و جمهوری اسلامی می‌داند، اما به نظامی که متعلق به «سلیقه و دسته‌ای کوچک» است، اعتقادی ندارد

این اظهارات کروبی در شرایطی مطرح می‌شود که آیت‌الله علی خامنه‌ای چندی پیش گفته بود دوست ندارد کسی از «کشتی نظام» پیاده شود، مگر آنکه خود افراد بخواهند از این کشتی پیاده شوند.

کروبی افزوده که خود را «فدایی» اسلام و جمهوری اسلامی می‌داند، اما به نظامی که متعلق به «سلیقه و دسته‌ای کوچک» است، اعتقادی ندارد.

این رهبر مخالفان دولت در بخش دیگری از اظهارات خود، از دستگیری‌های گسترده در ۹ ماه گذشته، انتقاد و بازداشت «هزاران» نفر در جریان اعتراض‌های انتخاباتی را محکوم کرده است.

وی همچنین دستگیری روزنامه‌نگاران و توقیف مطبوعات در این مدت را نیز «بی‌سابقه» توصیف کرده و از فشار‌ها بر مطبوعات و روزنامه‌نگاران انتقاد کرده است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

خلاصه اینکه آقا ما سهم می‌خوایم!!
عید همگی‌ مبارک.

-- Ali ، Mar 20, 2010

چند تا را به ناحق کُشتی؟؟ کدام قایق را به مقصدرساندی؟؟ کل نظام از روز نخست بر امواج فساد و کشتار و ظلم غوطه ور بوده و هر کشتی وغایق نجات را در خود غرق کرده و می کند. توبه گرگ هم مرگ است.

-- بدون نام ، Mar 20, 2010

خوبه آقا به این نتیجه رسیده که قایق شدن.

-- بدون نام ، Mar 20, 2010

درود بر تو "شیخ شجاع"

-- بابک ، Mar 20, 2010

ba tabrik e norouz be hameh Iranian ke delam kheili barayeshan tang shodeh.

Afarin be Karoobi

Dar javabe ALI :

sahm khastan hagh e hameh ast va hich eshkali nadarad . pas shoma tarjih midahi hame chiz dar daste yek gorouh bashad.

Dar har hal motalebat e KAROOBI va MOOSAVI kamel nist vali baraye rahaee Iran lazem va soodmand ast

in ma mardom hastim ke bayad khodeman hagheman ra talab konim va mobarezat e madani ra edameh dahim va dobareh cheshm va goosh basteh fardi ra bot nakonim va az har kas ke mobarezah ba estebdad e dni mikonad ghadr dani konim.

In norouz ra be tamame afradi ke baraye baz kardan e fazaye IRAN talash mikonand tabrik migooyam

canada

-- بدون نام ، Mar 20, 2010

اشتباه نکنید آقای کروبی !
"کشتی نظام" تبدیل به "تایتانیک" شده است ؛ نه "قایق" !

-- بدون نام ، Mar 21, 2010

حیف که کروبی در مورد ...چون جلال الدین فارسی .... واژه ی «افغانی» را بکار برده است! این واژه بار نژادپرستانه دارد! در صورتی که خواهران و برادران افغانی ما اگر ایرانی تر از ما نباشند کمتر نیستند! آقای کروبی باید در این مورد خاص از برادران و خواهران افغانی ما که در ایران تحت ستمی مظاعف هستند معذرت بخواهد. کروبی فکر می کنم شجاعت این معذرت خواهی و توضیح را دارد!
زنده باد انقلاب سبز

-- بدون نام ، Mar 21, 2010

نخست آنکه "افغان" درست و نه "افغانی".

کاربرد این واژه با "ایران" و "ایرانی" متفاوت است: "افغان" یعنی "اهل افغانستان" یا همان "افغانی" که به عنوان »غلط مصطلح« در میان ایرانیان رایج است اما بگذریم و برگردیم به اصل موضوع:

آمدم بگویم این که از اولش هم کشتی نبوده، حتی قایق هم نبوده بلکه در نهایت بزرگی و ابهتش نیز چیزی بیش از زورقی کوچک نبوده، اما دیدم یک نفر گفته این کشتی حتی بزرگ تر و در حد تایتانیک است.

حتی اگر هم این طور باشد، یادمان نرود که تایتانیک در اولین سفر خود غرق شد! چرا؟ چون از آلیاژ نسبتاً خشگی درست شده بود که تحمل برخورد با کوه یخی را نیاورد و به جای "ضربه پذیری و استقامت" و نهایتاً "غر شدن"، سوراخ شد! (در طراحی و ساخت آن هم اشتباهات دیگری شده بود از جمله افزودن بر طول کشتی بدون محکم کردن استخوان بندی اصلی آن و بعد هم که طمع کاری صاحبان و کاپیتان کشتی برای شکستن رکورد زمانی رسیدن به مقصد و سرعت رفتن و تغییر مسیر از جاهای کم خطر تر به نواحی پر خطر دریا و غیره ...)

خلاصه هر جور حسابش را بکنیم، چه این حضرات بر تایتانیک غول پیکر سوار باشند و چه بر زورقی حقیر در اقیانوس بیکران اوضاع آشفته‌ی امروز جهان، نه صلاحیت فرماندهی یک ناو بزرگ را دارند و نه توان پارو زدن در قایقی کوچک!

حال به معادله فوق این را هم اضافه کنید: این قایق سوراخ هم که هست! آن هم چه سوراخی: بزرگ و تاریخی ...

نیازی به یافتن راه حل برای این مسئله هم نیست به همین دلیل خدا رحم کند به پرتقال فروش ...

-- افغان ، Mar 21, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)