تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

استعفای سه مقام ارشد پلیس افغانستان

در پی کشته شدن ۱۷ نفر در حملات دو روز گذشته طالبان در کابل، سه مقام ارشد پلیس افغانستان با پذیرفتن «کوتاهی» در جلوگیری از این حملات، استعفا دادند.

حملات مرگبار انتحاری و درگیری گروهی از طالبان در دو محل اقامت شهروندان خارجی، منجر به مرگ ۹ شهروند هندی، سه پلیس و سه غیرنظامی افغان، یک دیپلمات ایتالیایی و یک فیلم‌ساز فرانسوی شد.

فرمانده پلیس کابل، رئیس اداره تحقیقات جنایی پلیس این شهر و مسئول امور عملیاتی پلیس در حوزه مرکزی، با تسلیم استعفای خود به وزیر کشور افغانستان، گفته‌اند دیگر نمی‌توانند شاهد مرگ هموطنان‌شان و دیگر غیرنظامیان باشند.

وزارت کشور افغانستان هنوز استعفای این افراد را نپذیرفته، اما این نخستین بار است که شماری از مقام‌های ارشد پلیس این کشور بدلیل ناتوانی در جلوگیری از حملات مرگ‌بار به غیرنظامیان، از مقام خود کناره‌گیری می‌کنند.

مقام‌های افغان با اعلام اینکه در میان ۳۸ زخمی این حملات، هشت شهروند هندی نیز وجود دارند، شهروندان هندوستان را هدف اصلی این عملیات اعلام کردند. در مقابل، هندوستان نیز این حملات را «وحشیانه» دانسته و به شدت در خصوص وقوع آن ابراز نگرانی کرده است.

ذبیح‌الله مجاهد، یک سخنگوی طالبان گفته که این حملات از سوی پنج عضو این گروه که مجهز به سلاح و کمربند انتحاری بودند، انجام شده است.

این حملات، محکومیت شدید داخلی و بین‌المللی را در پی داشته است.

هندوستان از جمله کشورهایی است که در بازسازی افغانستان نقش فعالی دارد. تحلیل‌گران بر این باورند که تندروهای مذهبی و سازمان اطلاعات ارتش پاکستان، از روابط نزدیک این کشور با افغانستان ناراضی هستند و تلاش می‌کنند این روابط را تحت تاثیر قرار دهند.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)