تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

آزادی پنجاه زندانی سیاسی از اوین

حدود ۵۰ تن از زندانیان سیاسی رویدادهای اخیر ایران، شب گذشته چهارشنبه از زندان اوین تهران آزاد شدند.

به گزارش تارنمای «ندای سبز آزادی»، شهاب‌الدین طباطبایی، عضو جبهه مشارکت و رئیس ستاد جوانان حامی موسوی و خاتمی (ستاد ۸۸)، از جمله افرادی است که چهارشنبه‌شب، به صورت موقت از زندان آزاد شد.

مقامات قضایی با تعیین قرار وثیقه ۸۰۰ میلیون تومانی، وی را به مدت پنج روز از زندان مرخص کردند. این عضو جبهه مشارکت از سوی دادگاه انقلاب به پنج سال حبس تعزیری محکوم شده‌است.

پریسا کاکایی، عضو کمیته گزارشگران حقوق بشر و مازیار سمیعی، از فعالان جنبش زنان و دانشجویی از دیگر آزادشدگان شب گذشته هستند. پریسا کاکایی از ۱۱ دی‌ماه در بازداشت بود و مازیار سمیعی، دو هفته پیش بازداشت شده بود.

گزارش‌های رسیده از تهران، همچنین از آزادی بهار تراکمه، دختر یونس تراکمه منتقد و نویسنده، و نازنین حسن‌نیا از خانواده‌های کشته‌شدگان دهه شصت در ایران، خبر می‌دهند.

تارنمای کلمه، صدور حکم ۱۶ سال حبس تعزیری و شش میلیارد تومان جزای نقدی برای حمزه کرمی، مدیر سایت خبری جمهوریت را گزارش داده‌است

خسرو قشقایی، عضو نهضت آزادی ایران نیز بامداد امروز پنج‌شنبه، با قرار وثیقه از زندان اوین آزاد شد.

به گزارش تارنمای«میزان خبر»، پایگاه اطلاع‌رسانی نهضت آزادی ایران، وی ۲۷ دی‌ماه، در پی احضار به دفتر پی‌گیری‌های وزارت اطلاعات بازداشت شد. هم‌اینک ۱۲ عضو نهضت آزادی در بازداشت به سرمی‌برند.

از سوی دیگر، تارنمای کلمه، پایگاه خبری نزدیک به میرحسین موسوی، صدور حکم ۱۶ سال حبس تعزیری و شش میلیارد تومان جزای نقدی برای حمزه کرمی، مدیر سایت خبری جمهوریت را گزارش داده‌است.

وی پیش از این در دادگاه علیه خود و خانواده اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اعتراف کرده بود.

در هشت ماه گذشته بیش از پنج هزار نفر از معترضان به نتایج دهمین انتخابات ریاست جمهوری و رخدادهای پس از آن بازداشت شده‌اند. بسیاری از فعالان سیاسی و مدنی، روزنامه‌نگاران و دانشجویان سرشناس در میان بازداشت‌شدگان هستند.

دادگاه انقلاب شماری از معترضان را به اعدام و حبس‌های بلندمدت محکوم کرده‌است.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)