تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

ادامه بازداشت و احضار مخالفان دولت در ایران

شمار زیادی از فعالان ستاد میرحسین موسوی و نمایندگان این نامزد معترض بر سر صندوق‌های اخذ رای در انتخابات گذشته ریاست جمهوری، طی روزهای گذشته بازداشت شدند.

به گزارش تارنمای «ندای سبز آزادی»، این افراد در پی احضار و مراجعه به نهادهای امنیتی دستگیر شده‌اند.

از این افراد خواسته شده بود که به ساختمانی در میدان آزادی تهران، که تابلوی «دفتر پی‌گیری» بر سردر آن دیده می‌شود مراجعه کنند. از تعداد بازداشت‌شدگان و نهادی که آن‌ها را دستگیر کرده هیچ‌گونه اطلاعی در دست نیست.

از این افراد خواسته شده بود که به ساختمانی در میدان آزادی تهران، که تابلوی «دفتر پی‌گیری» بر سردر آن دیده می‌شود مراجعه کنند

اصغر خندان، پاسدار بازنشسته و عضو ستاد میرحسین موسوی، از جمله بازداشت‌شدگان روز گذشته‌است.
وی که در پی احضار وزارت اطلاعات به ساختمان شماره دو اتباع خارجی نیروی انتظامی مراجعه کرده بود، از سوی ماموران امنیتی دستگیر شد.

الهه کولایی، احمد شیرزاد، علی شکوری‌راد و علی‌محمد حاضری، اعضای جبهه مشارکت ایران اسلامی نیز روز گذشته مورد بازجویی قرار گرفتند.

نیروهای امنیتی این فعالان سیاسی اصلاح‌طلب را به دادسرای انقلاب، مستقر در زندان اوین احضار کرده بودند.

بنا به این گزارش از اعضای جبهه مشارکت خواسته شده که مسئولیت صدور بیانیه‌های شورای هماهنگی جبهه اصلاحات و جبهه مشارکت را بر عهده بگیرند.

جبهه مشارکت و شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، متشکل از ۱۷ حزب و تشکل سیاسی، هفته گذشته بیانیه‌های جداگانه‌ای در رابطه با سالگرد ۲۲ بهمن صادر کردند.

روز گذشته، ۲۲ بهمن، علی‌رغم تهدیدهای شدید حکومتی، شمار زیادی از معترضان برای ابراز نظر خود به خیابان‌ها آمدند. حضور معترضان در سطح شهرهای ایران با سرکوب مأموران مسلح دولتی روبه‌رو شد.


بازداشت معترضان در شهرکرد و اهواز

در شهرکرد نیز دست کم دو نفر از مخالفان دولت که در راهپیمایی ۲۲ بهمن این شهر شرکت کرده بودند، دستگیر شدند.

شاهدان عینی می‌گویند که پلیس و لباس شخصی‌ها به جمعیت چند صدنفره‌ای که با دستبندهای سبز و تصاویر میرحسین موسوی و محمد خاتمی به خیابان آمده بودند، حمله کرده‌اند.

از اهواز نیز خبر رسیده که چهار مرد و سه زن از هواداران جنبش سبز در جریان راهپیمایی این شهر دستگیر شده‌اند

گفته می‌شود از حضور نصرالله ترابی، نماینده اصلاح‌طلب شهرکرد، در راهپیمایی ۲۲ بهمن این شهر جلوگیری شده‌است.

از اهواز نیز خبر رسیده که چهار مرد و سه زن از هواداران جنبش سبز در جریان راهپیمایی این شهر دستگیر شده‌اند.

روز گذشته در پی حضور مخالفان دولت در راهپیمایی‌های ۲۲ بهمن شهرهای مختلف ایران، شماری از معترضان در تهران، مشهد و شیراز نیز بازداشت شدند. گزارش‌هایی نیز از ضرب و شتم مخالفان دولت در جریان این راهپیمایی‌ها منتشر شده‌است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

سلام بر عزيزان راديو زمانه.
جنبش سبز يك جنبش اجتماعي در ايران است كه تا كنون توانسته خواب خوش را از ذستگاه حكومت جور جمهوري اسلامي بربايد .اما مادر 22 بهمن به خاطر عدم برنامه واحد از سوي دستگاه حكومت در انزوا قرار گرفتيم پس لازم است عزيزان جنبش سبز و دست اندركاران عزيزي كه جان ومال خود را در راه اين جنبش قرار داده اند به نكاتي جلب كنم
1- جبش بايد همگاني شود واين مي طلبد كه خواسته ها را بايد به سوي جلب اقشار پايين جامعه هدايت كرد
2- خواهشن هنوز چيزي نشده بر سر تقسيم ارث و ميراث كه هنوز نه به باره نه به دار دعواي برادري به راه نندازيد
3- بايد جنبش را به سوي مكان هاي تاثير گذار هدايت كرد كه مهمترين مكان در حال حاضر بازار ها به خصوص بازار تهران مي باشد كه با كشاندن اعتراضات به اين مكان ها عملا بخشي از فعاليت هاي اقتصادي توانايي خود را از دست مي دهد و مو جب نارضايتي مردم و همچنين آگاهي بيشتر شهروندان مي شود

-- بدون نام ، Feb 12, 2010

ما باید به جای اینکه انتظار داشته باشیم که با یک راهپیمایی بزرگ همه چیز را تمام کنیم با راهپیما ییهای مداوم و هفتگی و کم هزینه آنها را خسته و فرسوده کنیم تا مجبور شوند امتیاز بدهند. با هر امتیاز یک قدم به جلوتر می رویم. باید هزنیه مزدوری را برایشان زیاد کنیم. باید پیش به سوی اعتصاب برویم. تا دولت را فلج اقتصادی کنیم. باید خودمان هم هزنیه بدهیم. به نظر من باید بازار با اعتصاب تعطیل بشود و اگراعتصاب نمیکنند با قرار دادن بازار به عنوان مرکز تجمعات خود به خود تعطیلش کنیم . به مدت یک ماه هر روز راهپیمایی در محدوده بازار. اگر موفق هم نشویم خود به خود بازار کارایی خودش را از دست میدهد. میتوانیم هر روز به بهانه گرانی یک جنسی بازار را شلوغ کنیم. جمعیت زیادی هم لازم نیست با ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ میشود بازار را از کار انداخت، بنابرین ما کلا به ۱۰۰۰۰ تا ۲۰۰۰۰ نفر نیاز داریم که ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ نفر از آنها به مدت چند ساعت در روز اطراف بار جمع شوند. ما حتی اگر کاری کنیم که در مرحله اول مجلس احمدی نژاد را هم استیضاح کند گامی بزرگ برداشتیم و گامهای بعدی بزرگتر خواهد بود.

-- کوشا ، Feb 13, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)