تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

تلاش مأموران برای متفرق کردن مخالفان

گزارش‌ها حاکی از ادامه درگیری نیروهای دولتی با معترضان تظاهرکننده در خیابان‌های تهران طی مراسم ۲۲ بهمن است.

یک شاهد عینی، به رادیو زمانه، از ضرب و شتم معترضان در فلکه‌های آریاشهر (صادقیه) تهران خبر داده‌است. به گفته وی نیروهای ضدشورش از باتوم برقی برای متفرق کردن معترضان استفاده می‌کردند و برخی هواداران جنبش سبز با چهره‌های خون‌آلود در خیابان دیده می‌شدند.

تارنمای ندای سبز آزادی، شنیده شدن صدای تیراندازی در فلکه اول و دوم صادقیه تهران را گزارش کرده‌است.
گفته می‌شود درگیری‌ها به میدان ونک تهران نیز کشیده شده و برخی بازداشت‌شدگان در این منطقه به ساختمانی در خیابان برزیل منتقل شده‌اند.

رسانه‌های اصلاح‌طلب از حضور چشمگیر معترضان با نمادهای سبز در راهپیمایی امروز خبر داده‌اند. بنا به این گزارش‌ها در برخی مناطق تهران نیروهای ضدشورش با مخالفان دولت درگیر شده‌اند.

در حالی که تصاویر به نمایش درآمده در رسانه‌های ایران و گزارش خبرگزاری‌های جهان حاکی از حضور «بیش از صد هزار نفر» از هواداران دولت در خیابان‌های تهران است، خبرگزاری فارس جمعیت حاضر در راهپیمایی ۲۲ بهمن تهران را بیش از «پنج میلیون نفر» تخمین زده‌ است.

این خبرگزاری نزدیک به سپاه پاسداران مدعی شده‌است که تمامی شرکت‌کنندگان در تظاهرات امروز حامیان دولت هستند.

شعار هواداران دولت علیه هاشمی
هواداران دولت پس از حضور اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت، در راهپیمایی امروز علیه وی شعار داده‌اند. به گزارش فارس، برخی حامیان دولت پس از حضور آقای هاشمی در تقاطع خیابان فلسطین- انقلاب شعار «هاشمی هاشمی، بصیرت بصیرت» سر داده‌اند.

هواداران دولت پس از حضور اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت، در راهپیمایی امروز علیه وی شعار داده‌اند

گزارش رسانه‎ها از درگیری‌های امروز تهران در حالی است که محمود احمدی‌نژاد، رئیس دولت دهم در سخنرانی امروز خود هیچ اشاره‌ای به حوادث اخیر و ناآرامی‌های پس از انتخابات در ایران نکرد.

وی در سخنرانی امروز خود گفت: «ما مثل غربی‌ها ترسو و دروغگو نیستیم» و آن‌ها می‌خواهند ایران «تحت سلطه دیکتاتورهای بی‌فرهنگ و آدمکش باشد.»

تارنمای مردمک از به گوش رسیدن شعار «دروغگو، دروغگو» در هنگام سخنرانی محمود احمدی‌نژاد خبر داده‌است. گفته می‌شود در بسیاری از گزارش‌های تلویزیون دولتی ایران، تصاویر راهپیمایی امروز بدون پخش صدای جمعیت حاضر پخش شده‌است.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)