تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

۳۸ اعدام و چهار قطع عضو در اهواز

معاون دادستان عمومی و انقلاب اهواز، از اجرای ۳۸ حکم اعدام و چهار مورد قطع عضو در این شهرستان، طی ۱۱ ماه اخیر خبر داد.

احمدرضا رشیدی، امروز شنبه به خبرگزاری مهر گفته که «جامعه انتظار دارد پس از صدور حکم، اجرای آن به سرعت انجام شود.»


آن‌طور که آقای رشیدی اعلام کرده است، دادسرای اهواز، احکام اعدام قاچاقچیان و سرقت‌های مسلحانه را سریع‌تر از احاکم قصاص، به اجرا می‌گذارد.

وی همچنین شمار پرونده‌های قضایی واردشده به اداره اجرای احکام شهرستان اهواز، از ابتدای سال جاری تاکنون را ۱۱ هزار و ۸۷۷ فقره اعلام کرده است.

آمار اعدام‌ها و قطع عضو‌ها در شهر اهواز در شرایطی اعلام می‌شود که سرتیپ اصغر جعفرى، رئیس پلیس سابق آگاهی نیروی انتظامی، ۱۸ آبان ماه از آمادگی این نیرو برای «قطع دست سارقان» خبر داده بود.

آن‌طور که رشیدی اعلام کرده است، دادسرای اهواز، احکام اعدام قاچاقچیان و سرقت‌های مسلحانه را سریع‌تر از احاکم قصاص، به اجرا می‌گذارد

اظهارنظری که گفته می‌شود منجر به برکناری وی از سمت خود شد.

جمهوری اسلامی در ۱۶ دی ماه سال ۱۳۸۶ اعلام کرد که به حکم مراجع قضایی، دست و پای چهار «شرور» را در استان سیستان و بلوچستان قطع کرده است.

سوم تیر ماه سال گذشته نیز آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی، نماینده آیت‌الله علی خامنه‌ای در استان فارس گفته بود: «اگر دست کسانی که در ایران مرتکب دزدی می‌شوند، قطع شود، آمار سرقت کاهش خواهد یافت.»

او در عین حال افزوده بود که در صورت اجرای حکم قطع دست در ایران، نهاد‌های حقوق‌بشری در جهان، علیه اسلام «فتنه» به پا خواهند کرد.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

مبارک باشد!
از دستاوردهای حکومت وحشت و مهرورزی!

-- بدون نام ، Feb 20, 2010

من با قطع دست و پای دزد ها موافقم به شرطی که همین عمل در مورد آخوند های دزد هم اجرا شود که در اینصوری بیش از 95 در صد آخوند ها بی دست و پا خواهند بود.

-- علی دهقانی ، Feb 20, 2010

دراین خاک نفرین شده در سده ۲۱ مشتی قصاب حاکمند.

-- بدون نام ، Feb 20, 2010

....باورنكردنيه...باورنكردني...
بزهكاران همه خودشون قرباني اند...
قرباني شرايط اجتماعي و محيطي و فيزيولوژي...
بابا...نميگيم لغو حكم اعدام پيش كشتون.
...اين وحشيگريها چيه كه دست و پاي يه عده قرباني بدبخت رو قطع ميكنيد...
اي خدااااا كجايي ي ي ي به داد مظلومان برسي....بقول دوستمون در اين خاك والحق نفرين شده، تو عصر كامپيوتر و دانش، مشتي قصاب فسيل دارن حكم راني ميكنن.
والحق كه تا اسلام "اينها" رو داره احتياج به هيچ دشمن نداره.

-- بدون نام ، Feb 20, 2010

میلرزم! واقعا باید سنگ بود تا توانست چنین سبعیتی را خواند و وحشت نکرد. این قساوت از کدام گوشه‌ی درون ما میجوشد و چگونه باید مهارش کرد؟ عجب وظیفه‌ی سنگینی آینده بدوش‌مان گذاشته!
آقای علی دهقانی، مطمئن‌اید که هرگز به هیچ نوع سرقتی دست نزده‌اید؟ اگر زده‌اید، آیا در مورد خود هم با همین خونسردی چنین حکمی صادر میکنید؟....
من حاضر نیستم در مورد هیچ آخوندی هم چنین سنگدلی بکار رود.

-- بدون نام ، Feb 20, 2010

لطفا به صنف قصابان که حرفه ای در کنار سایر حرفه هاست توهین نکنید . اینها را بهمان صفتی که هستند متصف کنید : جلادان

-- کمال معرفت ، Feb 20, 2010

حیف شد که تبریکات مرا به ائمه ی هدا و معصومین و قرآن کریم و روحانیت معظم و محمد ص و یکصد بیست و چهار و هزار یک پیامبر به مناسبت این رافت و انسانیت و شرافت و کاردانی و مروت منتشر نکردید! من از همه این بزرگان درخواست می کنم که بگویند بعد قتل ما چه درسی به این انسان مقتول داریم که بدهیم. همچنین یک آدم کور، بیدست، بی پا ، بیدست و بیپا دیگر چه می تواند بکند!!!
ای مرگ بر این همه شقوت، مرگ بر اینهمه جنایت
مرگ بر اینهمه مرگ!
زنده باد یک حکومت جمهوری ایرانی

-- بدون نام ، Feb 20, 2010

.... اقا جان عزیز و شکسپیر زبان فارسی: من اقای کریمی را به ...پیر تشبیه نکرده ام و نوشته ام که در مثل مناقشه نیست. اگر شما معنی این کلمه و استعاره را نمی فهمید تقصیر از من نیست.

شخصی که به اندازه عمر من در فعالیت های اجتماعی و سیاسی عمر بهدر داده نباید با نقل قولی از فردی مجعول حزب کمونیست آذربایجان جنبش حرکت مللی تورک های ایران را تخطعه کند. اگر هم این نقل قول صحت داشته باشد این شخص قبل از همه بایدبه عمق فاجعه ای که حزب فاشیستی شوروی که همین اقا تا یه دهه پیش حزب طراز اول پرولتاریای بین المللی اش می نامید بپردازند و با دو دست بر سرش بکوبد که چرا اینهمه مدت برای این حزب فاشیستی روس ها یقه پاره کرده و جان هزاران جوان ایرانی را بر باد داده است. من اگر جای ایشان بودم از خجالت خودم را در خانه ام زندانی می کردم که صورتم به بصورت بازمانده گان شهدای فدایی بر نخورد. این شخص با پر رویی رابطه با بیگانگان و دشمنان ایران را بر بوق و کرنا می دمد و بهش افتخار هم می کند. پس با شما هم عقیده ام.

-- علی دهقانی ، Feb 20, 2010

AJAB SABRI KHODA DARAD!!!

-- sahar ، Feb 21, 2010

حضرات خيال مي كنند جنايت هم المپيك دارد و اينها بايد ركورد دار آن باشند و مدال بگيرند؟

-- نادر ، Feb 21, 2010

آقای علی دهقانی، به سؤال من پاسخ میدهید؟ آیا هرگز سرقتی از هر نوع انجام نداده اید؟ اگر داده‌اید آیا حاضرید با همین خونسردی برای خود حکم فوق را صادر کنید؟ منتظر جوابتان هستم.
ارادتمند

-- بدون نام ، Feb 21, 2010

در ایران همه دزدی می کنند، همه سر همدیگر را کلاه می گذارند، اگر یک نفر دزد نباشد وای بحالش است. من با مجازات بدنی هر نوع مخالفم، ما باید از نظر روانشناسی بسیار کار بکنیم، بسیار می فهمید. اینکه یک آقای با بریدن دست یک انسان ولو آخوند ...هم باشد موافق باشند فاجعه است. انسانی بدرجه ی انسانیت رسیده که حتا با قاتل مادر و پدر و برادر و خواهرش هم انسانی برخورد کند. انسانی یعنی با قوانین انسانی امروز و مدرنترین آن! مدرن بودن تنها به تلفن موبایل داشتن نیست!
زنده باد جنبش سبز ایران ایرانی
زنده باد جمهوری ایران
مرگ و مجازات بدنی بر هیچکس

-- بدون نام ، Feb 21, 2010

مسئول محترم رادیو زمانه: من پیامی در جواب سئوال بی نام عزیز برایتان ارسال کرده بودم که متاسفانه یه پیامی که اصلا و ابدا به این موضوع درج شده در همین صفحه ربطی ندارد درج شده است که از من نیست بجز آن جمله آخری"پس با شما هم عقیده ام."

من تا بحال به همچو پدیده ای بر نخورده بودم. از آنجائیکه من پیام های ارسالی ام را ذخیره نمی کنم مجبورا پاسخ دیگری برای دوست عزیزمان بی نام ارسال می کنم.

بی نام عزیز: قطع اعضای بدن هر انسانی یکی از شنیع ترین اعمالی است که اوج شقاوت بد ترین نوع بیماری روانی است آنهم برای جرمی کوچکی مانند دزدی های جزیی.

من در پیام اولی ام سعی کرده بودم که عمق ریاکاری این آخوند ها را بیان کنم که معلوم است موفق نبوده ام که شما برداشت نادرستی ازش کرده اید.
ضمنا اگر این دزد های کلان با پرداخت جریمه های نقدی و یا زندان مجازات می شدند دیگر فقیری نبود که بخواهد دست به دزدی های کوچک زند. پس با شما هم عقیده ام. موفق و تندرست باشید.

-- علی دهقانی ، Feb 21, 2010

آقای دهقانی، نمیدانم چرا به شعور خواننده تجاوز (بدتر از توهین) می کنید. در پیام اولتان توافق شرطی با قطع اعضاء بدن درج است. اما دو سؤال جدید: 1- هر فقیری، از جمله فقیری با میزان آگاهی من و شما اجازه دزدی دارد؟ 2- اگر من یا شما به نوعی دزدی(از جمله فرهنگی) دست زده باشیم، باید با خود چه برخوردی کنیم؟
منتظر جوابتان
ارادتمند

-- بدون نام ، Feb 21, 2010

به خدا قسم شمر و یزید هم چنین کاری را نکردند

-- بدون نام ، Feb 21, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)