تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

پرونده پزشک کهریزک در دستور کار دادستانی

دادسرای عمومی و انقلاب تهران با صدور اطلاعیه‌ای از رسیدگی به پرونده مرگ رامین پوراندرجانی، پزشک معالج بازداشتگاه کهریزک در در دادسرای امور جنایی خبر داد.

این دادسرا در اطلاعیه شب گذشته خود اعلام کرد که پرونده‌ای برای بررسی علت فوت این پزشک جوان به دستور دادستان تهران تشکیل شده است.

در اطلاعیه دادسرای عمومی و انقلاب تهران آمده است: «نتایج بررسی‌ها و آزمایشات اولیه کالبد شکافی توسط پزشکی قانونی حاکی است فوت نامبرده، بر اثر مسمومیت نبوده است.»


موج سبز آزادی از قول این پزشک جوان نوشته که «از سوی مسئولان کهریزک تهدید شدم که از ادامه زندگی باز خواهم ماند.»

پایگاه اطلاع‌رسانی نوروز، وابسته به جبهه مشارکت اسلامی، از مرگ این پزشک ۲۶ ساله، سه‌شنبه گذشته در استراحتگاه خود در ساختمان بهداری نیروی انتظامی تهران بزرگ خبر داده بود.

براساس اعلام این وب‌سایت، مقام‌های مسئول، علت مرگ رامین پوراندرجانی را «سکته قلبی در خواب» عنوان کرده‌اند.

آن‌طور که وب‌سایت نوروز گزارش کرده، این پزشک در بازداشتگاه کهریزک، چند تن از قربانیان از جمله محسن روح‌الامینی را پیش از مرگش معاینه کرده بود.

اطلاعیه دادسرای عمومی و انقلاب تهران: «نتایج بررسی‌ها و آزمایشات اولیه کالبد شکافی توسط پزشکی قانونی حاکی است فوت نامبرده، بر اثر مسمومیت نبوده است»

وب‌سایت موج سبز آزادی نیز امروز سه‌شنبه اعلام کرده که رامین پوراندرجانی پیش از مرگ، «در جلسه کمیته ویژه مجلس، جزئیات مرگ روح‌الامینی و جنایات کهریزک را فاش کرده بود.»

این سایت همچنین نوشته که «به همین دلیل، زنده ماندن پزشک وظیفه کهریزک به معنای فاش شدن نام بسیاری از عاملان جنایت‌های مخوف بازداشتگاه کهریزک بود.»

موج سبز آزادی به نقل از منابعی که آنها را «آگاه و موثق در مجلس هشتم» معرفی کرده، افزوده که این پزشک در جلسه کمیته ویژه مجلس، نحوه درگذشت محسن روح‌الامینی را به صورت کامل تشریح کرده بود.

بنابر اعلام این سایت، پوراندرجانی در این جلسه گفته که محسن روح‌الامینی را در بازداشتگاه کهریزک در حالی که در وضعیت «وخیم جسمی» قرار داشت، با امکانات محدود پزشکی معاینه کرده است.

موج سبز آزادی اعلام کرده که رامین پوراندرجانی پیش از مرگ، «در جلسه کمیته ویژه مجلس، جزئیات مرگ روح‌الامینی و جنایات کهریزک را فاش کرده بود»

براساس این گزارش، این پزشک افزوده بود که «از سوی مسئولان کهریزک تهدید شدم در صورت توضیح علت جراحت‌های وارده بر مجروحان کهریزک، از ادامه زندگی باز خواهم ماند.»

بازداشتگاه کهریزک که زیر نظر پلیس اداره می‌شد، در ناآرامی‌های اخیر تهران، محل نگهداری گروهی از معترضان بازداشت‌شده بود.

از این بازداشتگاه، گزارش‌هایی مبنی بر «قتل، شکنجه و تجاوز جنسی» به بازداشت‌شدگان منتشر شده است.

علیرضا آوایی رئیس کل دادگستری استان تهران نیز امروز سه‌شنبه در گفتگو با خبرگزاری ایسنا از برکناری یکی از قضات مرتبط با وقایع بازداشتگاه کهریزک خبر داده است.

آقای آوایی نامی از این قاضی نبرده است و گفته است که گزارش‌ها درباره برکناری دو قاضی دیگر در این خصوص را تائید نمی‌کند.

در روز‌های اخیر برخی رسانه‌ها از سعید مرتضوی دادستان سابق تهران به عنوان مقامی که در رابطه با بازداشتگاه کهریزک از مقام خود برکنار شده است، خبر داده‌اند.

Share/Save/Bookmark

در همین رابطه:
«مرگ پزشک بازداشتگاه کهریزک»

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)