تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

«مرگ پزشک بازداشتگاه کهریزک»

رسانه‌های نزدیک به اصلاح‌طلبان گزارش کرده‌اند که رامین پوراندرجانی «پزشک بازداشتگاه کهریزک»، جان باخته است.

پایگاه اطلاع‌رسانی نوروز، وابسته به جبهه مشارکت اسلامی، از مرگ این پزشک ۲۶ ساله، سه‌شنبه گذشته در استراحتگاه خود در ساختمان بهداری نیروی انتظامی تهران بزرگ خبر داده است.

براساس اعلام این وب‌سایت، مقام‌های مسئول، علت مرگ رامین پوراندرجانی را «سکته قلبی در خواب» عنوان کرده‌اند.


رامین پوراندرجانی

آن‌طور که وب‌سایت نوروز گزارش کرده، این پزشک در بازداشتگاه کهریزک، چند تن از قربانیان از جمله محسن روح‌الامینی را پیش از مرگش معاینه کرده بود.

پایگاه اطلاع‌رسانی جبهه مشارکت همچنین نوشته که یک هفته پس از درگذشت محسن روح‌الامینی، این پزشک جوان «بازداشت» می‌شود تا علت مرگ را «مننژیت» اعلام کند.

بنابر اعلام این وب‌سایت، پوراندرجانی، بعد از انتشار گزارش پزشکی قانونی به قید ضمانت آزاد می‌شود، اما چندین بار توسط بازرسی کل ناجا، دادسرای نظامی و شورای انتظامی پزشکی قانونی کشور مورد «بازجویی» قرار می‌گیرد.

آن‌طور که وب‌سایت نوروز گزارش کرده، این پزشک در بازداشتگاه کهریزک، چند تن از قربانیان از جمله محسن روح‌الامینی را پیش از مرگش معاینه کرده بود

نوروز همچنین گزارش کرده که این پزشک، مسائل بازداشتگاه کهریزک را «قبل از مرگ، برای عده معدودی از دوستانش شرح داده و در عین حال نسبت به امنیت جانی خود نیز اظهار ترس کرده بود.»

وب‌سایت تغییر وابسته به حزب اعتماد ملی نیز خبر درگذشت این پزشک جوان را تائید و احتمال «خودکشی» وی را نیز مطرح کرده است.

این سایت نوشته که رامین پوراندرجانی از سوی مقام‌های مسئول، متهم به «قصور پزشکی» در بازداشتگاه کهریزک شده بود.

وب‌سایت موج سبز نیز امروز یکشنبه، از برگزاری مراسم ترحیم این پزشک، تحت تدابیر شدید امنیتی خبر داده است.


بازداشتگاه کهریزک که زیر نظر پلیس اداره می‌شد، در ناآرامی‌های اخیر تهران، محل نگهداری گروهی از معترضان بازداشتی بود.

از این بازداشتگاه، گزارش‌هایی مبنی بر «قتل، شکنجه و تجاوز جنسی» به بازداشت‌شدگان منتشر شده است.

محمود احمدی‌نژاد در واکنش به این گزارش‌ها، رفتار‌های خشونت‌بار با بازداشتی‌ها در زندان‌ها و بازداشتگاه‌ها را پروژه «دشمنان» جمهوری اسلامی ایران دانسته است.

نوروز همچنین گزارش کرده که پوراندرجانی، مسائل بازداشتگاه کهریزک را «قبل از مرگ، برای عده معدودی از دوستانش شرح داده و در عین حال نسبت به امنیت جانی خود نیز اظهار ترس کرده بود»

پلیس ایران نیز اعلام کرده که چند افسر «متخلف» این بازداشتگاه که «خودسرانه» بازداشت‌شدگان را شکنجه می‌کرده‌اند را از مقام خود عزل و تحویل مقام‌های قضایی داده است.

در جریان ناآرامی‌های پس از انتخابات در ایران، بیش از چهار هزار نفر بازداشت شدند که مشخص نیست که به غیر از زندان اوین و بازداشتگاه کهریزک در چه مکانی نگهداری می‌شده‌اند.

کمیته حقیقت‌یاب و ویژه مجلس، تاکنون گزارشی از وضعیت سایر بازداشتگاه‌ها که چند ماه پیش از آنها بازدید کرده، ارائه نکرده است.

هنوز مشخص نیست که این کمیته‌ها از چند بازداشتگاه بازدید کرده‌اند، اما بازداشتگاه کهریزک مهمترین بازداشتگاهی است که اعضای کمیته حقیقت‌یاب اجازه بازدید از آن را نیافته‌اند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

ببينيد دبير كل مجاهدين انقلاب رفيق نبوي و تاجزاده چه جا زده و چپ ها كه هر روز به گنجي و مهاجراني و كديور حمله مي كنند در مقابل اين اظهارات چپ اسلامي خط امامي چه سكوت مسخره اي پيشه كرده اند


سلامتی در گفت‌و‌گو با ایلنا:
همه مراقب باشند ضد انقلاب و منافقين نتوانند از جنبش سبز سوء استفاده كنند

جنبش سبز ادامه حركت اصلاح طلبي است و بر اين اساس حركتي مسالمت آميز و منطبق با قانون است/ امثال بوش در اين مواقع فرصت طلبي كرده و يك جنبش را بدنام مي‌كنند، در حالي كه اين حركت ربطي به خارجي‌ها ندارد

-- mojahedi ، Nov 15, 2009

در کهریزک محسن روح الامینی و چند نفر دیگر بشدت مورد تجاوز پاسداران و بسیجیان و بعد لبنانی ها قرار می گیرد، سپس محسن بارها با التماس می گوید که کیست، اما فرمانده پاسدار به او می گوید که دروغ می گوید، بعد همین طور که کسی ازمتجاوزین آلتش را بیرون می کشد کسی با چوب جارو به پیکر مصلوب محسن روح الامینی تجاوز می کند، پزشک جوان همه ی این ماجرها را با درد دنبال می کند، رامین خودش تکه چوب جارویی را که در مقعد محسن روح الامینی شکسته بوده و آن شهید از درد فریاد می زده را می خواسته از مقعد بیرون کند، اما فرماندهان مانع می شوند و آن طفل معصوم از درد می میرد! یکی از دلایل قتل این جوان همین بوده. زیرا اضافه بر شکنجه های روانیی که رامین داشته هر روز و هر ساعت توسط فرماندهی بازجویی می شده، تحت تعقیب همیشگی بوده، مثل سایه دنبالش بوده اند، او را بارها به مرگ تهدیدش کرده اند، از همه شکنجه آور تر دستبوسی پدر محسن بوده که بدیدار رهبری رفته و در واقع با این همه جنایتی که پسرش قربانی آن بوده به رهبری گفته است من ابراهیمم و امیدوارم خداوند این اسماعیل، این قربانی را که تقدیم کردم بپذیرد! خواهران و برادران ایرانی، این دین را، این تشیع در بهترین وجهش در حال پیاده شدن و حتا اجرا شدن است، این اصل و اصول دینتان است، یا می آیید در خیابان و روحانیت را از صحنه بیرون می کنید یا ننگ ابدیت را در تاریخ بنام خودتان ثبت می نمایید، اسلام این است و جز این نیست، هر کس می گوید جز این است مدرک بیاورد! اسلام چهارده قرن است که می کشد، بدرک واصل می کند، غیرمسلمان می کشد، کافر می کشد، نامسلمان می کشد، مشرک می کشد، ذندیق می کشد، محاب می کشد، زرتشتی می کشد، مسیحی می کشد، یهودی می کشد، بهایی می کشد، کمونیست می کشد، لیبرال می کشد، منافق می کشد، ناکسین را می کشد...زندانی می کشد، شکنجه می کند، از عین القظات همدانی تا حلاج تا سهروردی و بیا تا علی اکبر سیرجانی، تا سید جواد ذبیحی، تا دکتر سامی تا دکتر شرفکندی تا دکتر قاسملو تا فریدون فرخزاد تا پروانه و داریوش فروهر تا محمد مختاری تا محمد جعفر پوینده و تا قتلهای ذنجیره ای تا ندا آقا سلطان و تا همین دیروز رامین پوراندرجانی و...ملیونها کشته و مورد تجاوز قرار گرفته و ...
از این اسلام... دست بکشید...!

-- بدون نام ، Nov 15, 2009

در پاسخ آقا یا بانو مجاهدی!
می توانید بفرمایید که نگر و نوشته ی شما چه ربطی با این خبر که پزشک بازداشتگاه کهریزک «خودکشی»! کرده است دارد؟ خبر این است: به یک پزشک که گواه و شاهد بخش بسیار کوچکی از بزهکاری های دار و دسته های آدمکشی که بر کشور ما فرمانرانی می کنند شیاف «خودکشی»!! و یا شربت شهید پرور واجبی خورانده شده تا با مرگ او بر برخی رازهای حکومتی هم چنان سرپوش بماند و دار و دسته ی رقیب نتوانند در آینده از وی بهره ی تبلیغاتی ببرند. آنگاه شما به صحرای کربلا می زنید و می کوشید که موضوع را به نیرنگ های حاج رفیق نبوی ی ... و حاج آقا برادر مهاجرانی ... بکشانید‍‍!؟

-- Parshin ، Nov 16, 2009

اتفاقا مجاهدي راست ميگه و به خبر هم مربوطه٠ چون وقتي ج ا اينقدر جنايت مي كنه پس انهايي كه سر مردم را گرم مي كنند تا اين رژيم بماند در جنايت شريكند٠ يك روز سفارت امريكا را اشغال كردند تا ولايت فقيه استالينيستي را بچپانند و حالا دنبال موسوي راه افتاده اند تا جنبش ليبرال طبقه متوسط را به انحراف بكشند و رژيم را نگهدارند٠ چه مجاهدين انقلاب و چه توده اي و فدايي ٠

-- shishehgar ، Nov 16, 2009

من هم کاملا با بدون نام موافقم اسلام همین است که در ایران افغانستان عربستان پاکستان وووو میبنیم .بکشید در راه خدا تا یک در این دنیا و صد در ان دنیا بهتان پس بدهد .این جوان بیگناه را هم کشتن تا نتوانند به اسلام عزیزشان صدمه ای برسانند. ...

-- kia ، Nov 16, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)