تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

احمدی‌نژاد مجلس را تهدید کرد

محمود احمدی‌نژاد با حضور در مجلس، تهدید کرد در صورتی که برای اجرای لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها «اختیارات مطلق» نداشته باشد، این لایحه را پس خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری فارس، آقای احمدی‌نژاد در عین حال تهدید کرد که در صورت متصل کردن این لایحه به لایحه بودجه، مجبور خواهد شد «لایحه حذف» یارانه‌ها را پس بگیرد.

علیرضا محجوب نماینده مجلس نیز گفته که احمدی‌نژاد، نامه استرداد این لایحه را تحویل علی لاریجانی رئیس مجلس کرده است.

وی اظهار داشت که «ما با دست بسته نمی‌توانیم چنین بار سنگینی را به دوش بکشیم.»


احمدی‌نژاد همچنین در دفاع از اجرای این طرح گفت که «هرگز قرار نیست یارانه‌ای حذف شود و قرار است یارانه‌ها به درستی توزیع شود.»

به گفته محمود احمدی‌نژاد، مردم همیشه به دنبال احقاق حق خود می‌دوند که این «روش غلط» باید اصلاح شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اشاره کرد که دولتش برای اجرای لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها «اختیارات مطلق» می‌خواهد و «دولت با بی‌اختیاری مطلق، نمی‌تواند زیر بار اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها برود.»

احمدی‌نژاد در عین حال تهدید کرد که در صورت متصل کردن این لایحه به لایحه بودجه، مجبور خواهد شد «لایحه حذف» یارانه‌ها را پس بگیرد

احمدی‌نژاد گفت: «ممکن است با اجرای این طرح در بخش‌هایی از بازار نابسامانی بوجود آید و دولت باید این انعطاف را داشته باشد که بلافاصله وارد شود و این نابسامانی را مدیریت کند.»

وی در بخش دیگری از اظهارات خود خطاب به نمایندگان مجلس گفت: «اگر شما اجازه بدهید و دولت این طرح را اجرا کند و دولت اجازه و انعطاف داشته باشد، وضع مردم بهتر می‌شود.»

احمدی‌نژاد در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه «ما نمی‌توانیم به مردم خیانت کنیم و به مردم دروغ بگوییم»، اظهار داشت که اگر «این لایحه(حذف یارانه‌ها) در بودجه سالیانه برود قابل اجرا نیست و این طرح زمین می‌خورد.»

احمدی‌نژاد گفت که «دولت با بی‌اختیاری مطلق، نمی‌تواند زیر بار اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها برود»

وی افزود: «کسانی در بیرون مجلس هستند که دوست دارند این طرح بزرگ زمین بخورد تا فهرست اتهامات و تهمت‌های خود را علیه دولت تکمیل کنند.»

مجلس ایران در روز‌های اخیر در جریان بررسی لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها تصویب کرده که همه منابع حاصل از اجرای این قانون همانند بودجه سالیانه به حسابی نزد خزانه‌داری کل کشور واریز شود.

این در حالی است که دولت پیشنهاد کرد که این منابع باید به صندوقی که کلیدش در اختیار دولت است، ریخته شود.

«کسانی در بیرون مجلس هستند که دوست دارند این طرح بزرگ زمین بخورد تا فهرست اتهامات و تهمت‌های خود را علیه دولت تکمیل کنند»

احمدی‌نژاد در حالی به این مصوبه اعتراض دارد که مجلس روز یکشنبه ماده‌ای از لایحه یارانه‌ها را به تصویب رساند که بر اساس آن توزیع دوباره یارانه‌ها و نقدی یا غیرنقدی بودن آنها به عهده دولت گذاشته شده است.

دولت محمود احمدی‌نژاد، لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها را در سه بخش اصلاح قیمت‌ها، پرداخت نقدی یارانه‌ها و نظام مدیریتی با محوریت توزیع نقدی و غیرنقدی در سه سال تدوین کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، موسی قربانی نماینده مردم قائنات و عضو سابق هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی نیز گفته که نامه احمدی‌نژاد برای استرداد لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها به هیات رئیسه ارائه نشده است.

آقای قربانی که پس از اتمام جلسه علنی امروز سه‌شنبه مجلس با خبرنگاران گفتگو می‌کرد، در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا از سوی احمدی‌نژاد نامه استرداد لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها تقدیم هیات رئیسه شده است یا خیر ،گفت: «نامه‌ای از سوی رئیس‌جمهور در این زمینه به هیات رئیسه ارائه نشده است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

استبدادهیج حدومرزوقانونی نمی شناسد.مجلسی که منتخب واقعی ملت نباشد سرنوشتی بهترازاین نداردوباید مثل احمدی نژادبه شیوه ی رضاقلدرواردمجلس شود.اگرمجلس درقبال تقلب انتخاباتی سکوت نمی کردامروزاحمدی نژادبه خوداجازه نمی دادکه به گوید من بر اساس قانون اساسی به عنوان رییس جمهور هر وقت بخواهم می‌توانم صحبت کنم اگربقول امام خمینی مجلس درراس قدرت بود میبایست درمقابل این زیاده خواهی ها می ایستادمن یقین دارم اگرامروزتمامی دست اندرکاران درمقابل استبداوزیاده خواهی ها نه ایستند چوب آنراخواهندخوردچون استبدادنه دوست می شناسدونه حدومرزی دارد وتمامی افرادی که درقبال استبداباسکوت خودیادربه وجودآمدن آن نقش داشته خود قربانی آن خواهندشد

-- ابراهیم ملکی ، Nov 3, 2009

«ما نمی‌توانیم به مردم خیانت کنیم و به مردم دروغ بگوییم»!!!!!!!!!!!!!!!!!!!????????????

-- بدون نام ، Nov 3, 2009

طفلک احمدی اصلا نمیدونه دروغ وخیانت رو چطور مینویسند !!!!!!!!!!!!!!!

-- m ، Nov 3, 2009

آفرین بر احمدی نژاد شجاع که به خاطر منافع مردم حاضر به هیچ ساخت و پاختی نیست

-- lpln ، Nov 3, 2009

آقای ملکی‌ کامنت بسیار خوبی‌ نوشته‌اید. دستت درد نکند، خوب به ریشه زده اید. دارد بزرگ این جنبش از مشروطیت تا همین اکنون کرنش با قلدر است. بقول شما اگر این مجلس مجلس بود همان اول باید از جلوی متقلب در میامد و سر جایش مینشاندش.در مقابل قلدری کرنش کرد و این شد که شده. و تازه این اول کار است. این مجلس تازه باید حالا حالا چوب بزدلی و حماقتش را بخورد.خودش کرده که لعنت بر خودش با د. شمیم

-- شمیم ، Nov 3, 2009

به نام خدا
روزی خواهد رسید که آقای احمدی نژاد با آقای خامنه ای هم درگیر شود. به نظر من بهترین تصمیم در این شرایط- که به خاطر سبک سری آقای احمدی نژاد، همه به جان هم افتاده اند-، حذف آقای احمدی نژاد از کل صحنه ی سیاست است. بعد از این اتفاق است که آرامش پدید می آید.

-- پ ، Nov 3, 2009

احمدی نژاد مجلس رو برای همین اختراع کردند دیگه! حالا این مجلس ما هم اگرچه مثل توپولف‌های روسیه گاهی‌ خواب می‌‌مونه یا خودش رو به خواب می‌‌زنه ولی‌ خوب، بالاخره! شاید هم خودت زیر طرحت موندی فیلم در می‌‌آری ها؟

-- ستاره ت ، Nov 3, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)