تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

هنگامه شهیدی آزاد شد

هنگامه شهیدی از بازداشت‌شدگان حوادث پس از انتخابات، با تودیع وثیقه‌ای ۹۰ میلیون تومانی از زندان آزاد شد.

خبرگزاری ایسنا گزارش کرده که حکم آزادی خانم شهیدی از سوی رئيس شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامي تهران صادر شده است.

خانم شهیدی که از نهم تیرماه تا به امروز در زندان به سر می‌برد، در اعتراض به وضعیت نامعین خود، از هفته گذشته دست به اعتصاب غذا زده بود.


هنگامه شهیدی

وب‌سایت نوروز نوشته که عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستانی تهران صبح امروز در زندان اوین از وی خواسته که اعتصاب عذای خود را بشکند.

این گزارش همچنین می‌افزاید که هنگامه شهیدی امروز در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب حضور یافت، اما به دلیل «ضعف ناشی از اعتصاب غذا از حال رفت و به اورژانس و از آنجا به بهداری زندان اوین» منتقل شد.

این روزنامه‌نگار که از بیماری قلبی رنج می‌برد، در مدت بازداشت تحت «فشارهای شدید روحی و روانی» قرار داشت.

در چند روز گذشته، محمد قوچانی سردبیر روزنامه اعتماد ملی و مرتضی الویری، مشاور ارشد مهدی کروبی از دیگر بازداشت‌شدگان حوادث اخیر نیز آزاد شده‌اند.

خانم شهیدی که از نهم تیرماه تا به امروز در زندان به سر می‌برد، در اعتراض به وضعیت نامعین خود، از هفته گذشته دست به اعتصاب غذا زده بود

قوه قضائیه ایران درباره احتمال آزادی سایر زندانیان سیاسی توضیحی ارائه نکرده است.

آزادی فعالان سیاسی دستگیر شده در شرایطی صورت می‌گیرد که خانواده‌های آنها در روز‌های اخیر با انتشار بیانیه‌هایی هشدار داده‌اند که در صورت ادامه بازداشت بستگان خود دست به اعتصاب غذا خواهند زد.

این خانواده‌ها امروز یکشنبه نیز اعلام کرده‌اند که برای نشان دادن اعتراض خود فردا دوشنبه، مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی در میدان بهارستان تجمع خواهند کرد.

تعدادی از چهره‌های شناخته شده جبهه مشارکت ایران اسلامی، سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی و حزب کارگزاران سازندگی در حال حاضر در زندان به سر می‌برند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

زمان شاه... شیاطین و مرحوم خدایان می گفتند: به امید اینکه هر ایرانی یک پیکان داشته باشد! اما به یمن و حکمت و تدبیر و انسانیت و خیرات و مبرات و رئوفیات و ... اسلام ناب... خود محمد ٍل الله عیله و آلهی مدام ، ما بزودی در ایران برای هر ایرانی یک وثیقه ی یک ملیارد تومانی خواهیم داشت. خدا رحمت کند محمد رسوالله را، و خدا رحمت کند علی ابن ابی طالب را، و خدا رحمت کند دوازده امام را و چهاده معصوم را و خدا غرق در عرق رحمت کند خمینی روح الله را و خدا عمر بدهد به این رهبر با شرف را و خدا انصاف بدهد به این اصولگرایان معتقد به این راه را و خدا شرف بدهد به این اصلاحطلبان که می خواعهند این همه بی شرفی را و اینهمکه سنگسار را و اینهمه شلاق را و اینهمه قتل را و این همه ترور را و اینهمه جنگ را و این همه حجاب اجباری را و اینهمه زندان و شکنجه را و اینهمه ازاله بکارت را و اینهمه ددمنشی را و اینهمه ضدیت با زن را و اینهمه ترور مخالفین را و اینهمه ضدیت با بیگانه را و ضدیت با دیگر اندیش را و ضدیت با دیگر مذهب را آری اصلاحطلبانی که می خواهند این دین رئوف را اصلاح کنند! این دین در خودش، در جوهرش و در گوهرش و در باطنش یک ضدیت با بشر هست که با هیچ معیاری با هیچ مذاکره ای و مجادله ای قابل اصلاح نیست! تنها چاره اش هماوردی با اوست و نا بودی اوست! زیرا او در پی نابودی دیگران است. او تنها دین قابل قبول را اسلام می داند، تنها ایده مستدام را اسلام می داند، در صورتی که برای پیشرفتن تنها یک راه هست و آن عدم اصل قطعیت در اندیشه است. اسلام سیاسی دینی ست که باید از بین برود و خواهد رفت!

-- بدون نام ، Nov 1, 2009

دادستان تهران:
خانم شهیدی بفرما برو فعلا مرخصی اگر در جلسه بعدی، پس از ۱۳ آبان تعداد دستگیرشدگان زیر ۱۰۰ نفر بودند میفرستیم دنبالت.

-- دادسرای عمومی تهران ، Nov 2, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)