تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

«زندانیان بازجو‌ها را به چالش کشیده‌اند»

میرحسین موسوی در دیدار با خانواده فیض‌الله عرب‌سرخی گفت که گزارش‌ها از زندان‌ها حاکی است که بازجو‌ها توسط زندانیان سیاسی به «چالش» کشیده شده‌اند.

فیض‌الله عرب‌سرخی از اعضای شناخته شده سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی، جزو زندانیان سیاسی است که در حوادث پس از انتخابات دستگیر شده‌اند.

آقای عرب‌سرخی بیش از چهار ماه است که به همراه برخی دیگر از اعضای سازمان مجاهدین، حزب مشارکت، حزب کارگزاران و مجمع روحانیون مبارز در زندان به سر می‌برد.


دیدار موسوی و رهنورد با خانواده عرب‌سرخی(عکس‌ها از وب‌سایت پارلمان نیوز)

به گزارش وب‌سایت کلمه، آقای موسوی گفته که براساس اطلاعاتی که دارد، «بازجوها در مکالمه‌ها و دیالوگ‌های شبانه‌روزی که با فرزندان انقلاب دارند، به چالش کشیده می‌شوند.»

به گفته نخست‌وزیر پیشین ایران، «طبیعی» است که این بازجوها در «خلوت» به «فکر فرو روند.»

موسوی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت که فعالان سیاسی و جوانان در حوادث پس از انتخابات به دنبال «خرابکاری» نبوده‌اند و نمی‌داند که چرا «کسی این موضوع» را نفهمیده است.


این نامزد معترض به نتیجه انتخابات، همچنین از محدود کردن رسانه‌ها در ایران انتقاد کرد و گفت: «اگر رسانه‌ها آزاد باشند و مردم بتوانند حرفشان را بزنند، اکنون به اینجا نرسیده بودیم.»

در جریان حوادث پس از انتخابات ایران، بسیاری از وب‌سایت‌ها و وبلاگ‌های مسدود و برخی از روزنامه‌ها توقیق شدند.

آن‌طور که موسوی گفته است، راه‌حل برون رفت از شرایط کنونی، «برخورد با عوامل بازداشتگاه کهریزک و برگزاری عادلانه و علنی» دادگاه بازداشت‌شدگان است.


به گفته نخست‌وزیر پیشین ایران، «اجرای ناقص قانون اساسی، همه آن را بی‌اعتبار خواهد کرد و مرجعیت آن را به عنوان میثاق ملی و دینی از بین خواهد برد.»

ادامه بازداشت برخی فعالان سیاسی و مدنی موجب گسترش اعتراض خانواده‌های آنان شده است.

این خانواده‌ها همان‌طور که پیش‌تر اعلام کرده بودند امروز دوشنبه در میدان بهارستان مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی تجمعی اعتراض برگزار کردند.

خانواده‌های زندانیان سیاسی: «صدای اعتراضمان به وضعیت موجود را به نمایندگان مردم می‌رسانیم، با این امید که استقلال قوا بهانه‌ای برای عدم پاسخگویی مسئولین قوه قضائیه به سئوالات پی در پی ما نباشد»

بعد از ظهر روز چهارشنبه گذشته نیز خانواده‌های زندانیان سیاسی، در حالی‌که تصاویری از بستگان زندانی خود را در دست داشتند، در برابر ساختمان دادستانی تهران تجمعی ترتیب داده بودند.

خانواده‌های این زندانیان در بیانیه جدید خود اعلام کرده‌اند که «صدای اعتراضمان به وضعیت موجود را به نمایندگان مردم می‌رسانیم، با این امید که استقلال قوا بهانه‌ای برای عدم پاسخگویی مسئولین قوه قضائیه به سئوالات پی در پی ما نباشد.»

در تجمع امروز خانواده‌های زندانیان سیاسی که با سکوت همراه بود، معترضان پلاکاردهایی با مضمون «قوه قضاییه مستقل کجا است؟»، «آیا شرکت در دعای کمیل هم جرم است؟» و «زندانی سیاسی آزاد باید گردد» در دست داشتند.

دست زدن به تحصن، اعتصاب غذای دسته‌جمعی و مراجعه به نهادهای قضایی و حقوق بشری بین‌المللی برای رسیدگی به وضعیت بازداشت‌شدگان از جمله اقداماتی است که خانواده‌های زندانیان سیاسی، جزو برنامه‌های خود قرار داده‌اند.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)