تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۸۸ • چاپ کنید    
خانواده‌های زندانیان سیاسی ایران:

هشدار خانواده‌های زندانیان سیاسی

جمعی از خانواده‌های زندانیان سیاسی در ایران، طی بیانیه‌ای نسبت به ادامه بازداشت زندانیان سیاسی اخیر و به ویژه بازداشت‌شدگان شب گذشته، پنج‌شنبه، هشدار دادند.

خانواده‌های زندانیان سیاسی اعلام کرده‌اند در صورت عدم رسیدگی قوه قضائیه به خواسته‌های‌شان و آزاد نکردن بازداشت‌شدگان، دست به تحصن و اعتصاب غذا خواهند زد و به نهاد‌های بین‌المللی شکایت خواهند کرد.

شب گذشته، ۳۰ نفر از افرادی که در مراسم دعای کمیل برای آزادی بازداشت‌شدگان اخیر شرکت کرده بودند، دستگیر شدند.

خانواده‌های زندانیان سیاسی: در صورت ادامه بازداشت‌ها به نهاد‌های بین‌المللی شکایت خواهیم کرد

بسیاری از خانواده‌ها و دوستان فعالان سیاسی بازداشت شده که در منزل شهاب‌الدین طباطبایی، یکی از اعضاء زندانی شورای مرکزی جبهه مشارکت ایران اسلامی گردهم آمده بودند، در میان بازداشت‌شدگان هستند.

این بیانیه که در تارنمای کمیته گزارشگران حقوق بشر، منتشر شده نسبت به تمام شدن «صبر و شکیبایی مردم» هشدار داده است.

در بخشی از این بیانیه آمده است: «با شیوه‌های ستمگرایانه تنها ممکن است بتوان دردها را موقتاً پنهان کرد، ولی نمی‌توان از بین برد.»

صادرکنندگان این بیانیه با بیان اینکه دنیا این «رفتار غیرقانونی و غیر انسانی» را نظاره می‌کند، افزوده‌اند: «نگهداری عزیران ما در زندان که گناهی جز ابراز عقیده، و یا حد اکثر بازگو کردن واقعیت‌های تلخ جامعه ندارند ظلمی است بزرگ که مردم بر شما نخواهند بخشید.»

تارنمای نوروز، نام کسانی که شب گذشته از سوی ماموران امنیتی به مکان نامعلومی منتقل شده‌اند را این‌گونه گزارش کرد:
«زهرا مجردی و علی میردامادی، همسر و فرزند محسن میردامادی دبیرکل زندانی جبهه مشارکت، محمدرضا جلایی‌پور، فریده ماشینی، دکتر کیانوش راد به همراه همسر و دخترش، ایمان و مریم میراب زاده، محمدحسین خوربک، سعید نورمحمدی، زویا حسنی، هادی حیدری، محبوبه حقیقی، سمیه مهرجو، سعیده کردی‌نژاد، علیرضا طاهری، رضا میر، عطا تهرانچی، اشکان مجلل، اسماعیل صحابه، میثم وره چهر، نسیم چالاکی، مهدی مظفری، مهدی مشرف، و ریحانه طارمی،مهدی فتحی و همسر برادر عبدالله رمضان‌زاده.»

مهرک میراب‌زاده، همسر شهاب طباطبایی و فائزه ابطحی دختر محمدعلی ابطحی نیز که در میان بازداشت‌شدگان بود، نیمه‌شب گذشته آزاد شدند.

گفته می‌شود، این دستگیری‌ها به دستور و با حکم دادستان بوده و زنان بازداشت‌شده به ساختمانی در خیابان پاستور تهران منتقل شده‌اند.

«تسویه حساب با اصلاح‌طلبان»
جبهه مشارکت ایران اسلامی نیز روز گذشته با صدور بیانیه‌ای، احکام صادر شده برای بازداشت شدگان اخیر را محکوم کرد.

جبهه مشارکت اعلام کرده که احکام اخیر را «یک ماجرا و تسویه حساب سیاسی با منتقدان و مخالفان اصلاح‌طلب از سوی اقتدارگرایان حاکم» می‌داند.

این حزب اصلاح‌طلب به «طراحان و مجریان این سناریو» هشدار داده‌است که دست از این‌گونه «اعمال ظالمانه و غیر مفید به حال نظام و اداره کشور» بردارند.

در بخشی از این بیانیه آمده‌است: «هیچ نظام و کشوری با این گونه اعمال پایدار نمی‌ماند و این به بهترین وجه در این کلام رسول گرامی اسلام آمده‌است که ملک با کفر پایدار می‌ماند اما با ظلم وستم نه.»

جبهه مشارکت در جریان انتخابات از میرحسین موسوی حمایت کرد و از احزاب معترض به نتایج انتخابات است. بسیاری از فعالان این حزب در ماه‌های پس از انتخابات بازداشت شده‌اند.

Share/Save/Bookmark

در همین رابطه:
بازداشت گروهی از فعالان مدنی

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)