تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

افزایش شمار کشته‌شدگان حمله انتحاری در بلوچستان

تلویزیون دولتی ایران از افزایش شمار کشته‌شدگان حمله انتحاری دیروز در سیستان و بلوچستان به ۴۲ نفر خبر داد.

به گزارش رویتر، شبکه پرس‌تی‌وی همچنین شمار زحمی‌ها را دهها تن گزارش داده است.


قربانیان حمله انتحاری دیروز

شماری از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از جمله نورعلی شوشتری، جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه که فرمانده قرارگاه قدس نیز بود در میان کشته‌شدگان بودند و سپاه پاسداران اعلام کرده است پاسخی قاطع به این حمله خواهد داد.

گروه سنی مذهب جندالله که می‌گوید برای دفاع از حقوق مردم سیستان و بلوچستان مبارزه می کند مسئولیت این حمله را پذیرفته است و آن را «پاسخی به جنایات بی‌وقفه رژیم در بلوچستان» خوانده است.

درحمله انتحاری روز گذشته جندالله به نشستی در منطقه «پیشین» که گروهی از فرماندهان سپاه و نیروهای امنیتی به همراه سران عشایر و قبایل سیستان و بلوچستان نیز در آن حضور داشتند دهها تن کشته و زخمی شدند.

دولت‌های آمریکا و بریتانیا بلافاصله حمله جندالله به نشست سران قبایل و طوایف در منطقه «پیشین» سیستان و بلوچستان را محکوم کردند.

منطقه سنی نشین سیستان و بلوچستان در سالهای اخیر صحنه درگیریهای بسیاری میان گروه جندالله و نیروهای امنیتی و نظامی بوده است و شماری از اعضاء یا افرادی که گفته شده است اتهام آنها ارتباط با این گروه بوده است نیز توسط دادگاه انقلاب اسلامی این استان اعدام شده اند.

در همین حال به گزارش واحد مرکزی خبر، محمود احمدی نژاد رئیس جمهور اسلامی ایران امروز از دولت پاکستان خواست «در مقابله با عوامل اصلی حوادث تروریستی بیش از این معطل نکند.»، وزارت خارجه جمهوری اسلامی روز گذشته کاردار سفارت پاکستان در تهران را احضار و خواستار برخورد جدی‌تر دولت پاکستان با گروه جندالله شده بود.

Share/Save/Bookmark

در همین رابطه:
جند‌الله مسئولیت حمله انتحاری را بر عهده گرفت

نظرهای خوانندگان

سیستان و بلوچستان منطقه سنی‌نشین نیست. سیستان شیعه‌نشین است و تنها بلوچستان و آن هم بیشتر در نیمه جنوبی سنی‌نشین است.

-- بدون نام ، Oct 19, 2009

رهبری را بردند رامسر روی تخت شاه خواباندند، سرش را گرم کردند، شاید هم دارند نمد مالش می کنند، اما در آن طرف ایران پاسداران را خودشان کشتند و گناهش را بگردن ریگی انداختن و تا دو سه روز دیگر هم چند نفر را گوسفندوار قربانی خواهند تا بگویند که پاسداران انتقام خون برادران شهیدشان را گرفته اند. آری وقتی نیروهای نظامی حد و اندازه سرشان نشود به این روزگار و به این روز می افتند. این درسی ست بزرگ برای آنها که هنوز زیر نعلین آخوند و روحانیت له له له نشده اند. و اما زمانه نظرات را منتشر نمی کند!

-- بدون نام ، Oct 19, 2009

سپاه متاسفانه الان از نظر ساختاری تبدیل شده به یه کارتل اقتصادی-مافیایی ایدئولوژیک که تهدیدیه برای ثبات کشور. اخیرا هم داره مورد تصفیه بیشتر افراد سالم و مخلص قرار میگیره. کاری که اخیرا احمدی نژاد و سران سرکوبگر سپاه در وزارت اطلاعات انجام دادن.
به این منطق ساده دقت کنید:
خامنه ای با یه دروغ رفسنجانی به طور تقلبی و بر خلاف قانون اساسی به منظور "سیاسی" رهبر شد. در حالی که این جایگاه رهبر طبق روح و نص قانون اساسی ج.ا. " دینی" بود. خب حالا این فرد از همه می ترسه. چون میدونه با تقلب در جایگاهی قرار گرفته که صلاحیت آن را نداشته.
بنابراین برای حفظ خودش شروع کرد بر سلطه هر چه بیشتر بر نیروهای مسلح و به ویژه سپاه. بسیاری از نیروهای صادق و مخلص را به مرور زمان تصفیه کرد و جایشان را به آدم های ضعیف و مساله دار داد.
از آن طرف با ریختن میلیاردهای پول به جیب گشاد مصباح یزدی تا توانست نیروهای مسلح را شستشوی مغزی به نفع خودش داد.
حالا من آشنایی با این فرماندهان ندارم و نمی دانم تا چه حد ضد مردم و منافع ملی فعالیت داشته اند.
آن چه مسلم است ادامه این وضع به ضرر منافع ملی است. سپاهی که بر علیه مردم عمل کند و پشتیبانی مردم را نداشته باشد، اگر پیشرفته ترین تجهیزات را هم داشته باشد، در مقابل تجاوز خارجی نمی تواند موثر عمل کند
. صدام و ارتش بعث که یادمان هست. انتخابات با رای 100% برنده به نفع صدام برگزار می کردند. میلیشیا (بسیج) داشتند.
ولی یه دیکتاتور و عنترهایش (خامنه ای و سردارانش) چون صدام و صدامیان آخر کشور را به ...خواهند داد. خواهیم دید!

-- آرش ، Oct 19, 2009

.... آرش جون بجای این حرفای متعصباته نگاه کن ببن دور برت چه خبره

-- آریو ، Oct 19, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)