تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    
آیت‌الله صافی گلپایگانی:

«استاندار زن موجب خشم خداست»

آیت‌الله صافی گلپایگانی،‌ از روحانیون و مراجع تقلید بلندپایه شیعه امروز پنج‌شنبه از مسئله امکان انتصاب استاندار زن در ایران به شدت انتقاد کرد.

وی در سخنانی که در پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر او منتشر شده، ‌بدون ذکر نام، وزیر کشور ایران را به «پافشاری بر مواضع غیر دینی» متهم کرد و در این باره نوشت:
«متأسفانه می‌آیند در قم، که مرکز تشیع است، اعلام می‌کنند که برای بعضی از استان‌ها استاندار زن منصوب می‌کنیم؛ مگر می‌خواهید که با قرآن و پیامبر جنگ کنید که اینچنین خلاف شرع می‌گویید؟ شما با چه کسی می‌خواهید لجبازی کنید؟ آیا با احکام خدا و مسلّمات دین مخالف هستید؟»


آیت‌الله صافی گلپایگانی

اشاره آیت‌الله گلپایگانی به اظهارات مصطفی محمد نجار، وزیر کشور ایران است که هفته گذشته در قم در پاسخ پرسشی در مورد امکان انتصاب استاندار زن گفته‌بود: «بله. امکان دارد.»

آقای گلپایگانی که این سخنان را روز دوشنبه در دیدار با حجةالاسلام ابوترابی نائب رئیس مجلس و گروهی از اعضای فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی گفته‌بود ادامه داد:
«اگر کسانی بخواهند بدون توجه به نظرات علما و دلسوزان انقلاب، اصول و ارزش‌های مقدس و والای انقلاب اسلامی را تغییر بدهند و بگویند که ما هستیم که می‌خواهیم این کار را بکنیم با خشم خداوند و قهر مردم روبه‌رو خواهند شد.»

آیت‌الله گلپایگانی: مگر می‌خواهید که با قرآن و پیامبر جنگ کنید که این‌چنین خلاف شرع می‌گویید؟

آیت‌الله گلپایگانی و گروهی دیگر از روحانیان شیعه به موضوع گماردن وزیر زن از سوی محمود احمدی‌نژاد نیز انتقادات شدیدی دارند.
با این حال در ماه سپتامبر امسال اولین وزیر زن در جمهوری اسلامی توانست از مجلس رأی اعتماد بگیرد.

در سال‌های اخیر شمار دختران و زنان در دانشگاه‌های ایران از مردان پیشی گرفته‌است ولی با این حال زنان تنها ۱۵ درصد از نیروی کار رسمی را در ایران تشکیل می‌دهند.

از زمان انقلاب ۵۷ در ایران، زنان از اشتغال در شغل‌هایی مانند قضاوت منع شده‌اند قوانین ازدواج، طلاق و ارث‌بری برای آنان حق کمتری از مردان قائل شده‌است.

آقای گلپایگانی پیش از این نسبت به برنامه‌های صدا و سیمای ایران نیز انتقاد کرده‌بود و دسته‌ای از آن برنامه‌ها را «غیر اسلامی» توصیف کرده‌بود.

Share/Save/Bookmark

در همین رابطه:
انتقاد دو مرجع تقلید از دولت محمود احمدی‌نژاد

نظرهای خوانندگان

جدا از اینکه از 150 سال پیش فریاد قاطبه علما از تجدد در ایران بلند است و این فریادها تازگی ندارد به نظرم باید به جنبش زنان تبریک گفت که مبارزه آنان آنچنان ثمربخش بوده که تندروترین جناح جمهوری اسلامی هم نمی تواند در برابر خواسته های زنان «نه» بگوید.

-- ابراهیم ، Oct 15, 2009

I was wondering this person ever had a trip to overseas yet or just sitting home and reading the stories from 1400 years ago!!!! wake up and come to the reality. I bet peoples like them never work for a day. They born with golden spoon in their mouth and riding on people back with their stories!!

-- Ali ، Oct 15, 2009

سلام. با این که با بعضی کارهای احمدی نژاد مخالفم اما انتخاب وزیر زن کار جالبی بود. ادعای مخالفاشو مبنی بر این که یک مرتجع کله خشک هست بطور جدی به چالش کشید.

-- محمد ، Oct 15, 2009

این همه کشتار و تجاوز به ناموس مردم شده صدای این بی شرف در نیامد حاال می گوید استاندارشدن زن موجب خشم خداست! این جکومت برپایه نظر این گونه نامردمان استواراست، براساس همن حرفهاست که خامنه ای را نماینده خدا می خوانند! وعده ای نادان که نه عده ای جاهل هم می پذیرندو دست به آن همه جنایت میزنند که قوم مغول هم نکرد

-- بدون نام ، Oct 16, 2009

این آقا حرمت مادرش را هم نمی گذارد. چطور است که زنها می توانند مردان به این وجاهت و فصاحت بدنیا بیاوردند ولی عاجزند که استاندار یا وزیر باشند!!! بعد به چه حقی از جانب خداوند حرف می زنند؟ اینها نشانه ضعف است که در مقابل خانمها نشان میدهند. ضغف محض.

-- به تنگ آمده ، Oct 16, 2009

از ایشان به عنوان مرجع تقلید سوال می‌کنم

نظر ایشان در مورد اینهمه کشتار چیست؟

نظر ایشان در مورد اینهمه زندانی بیگناه چیست؟

...

نظر ایشان در مورد اینهمه بد بختی ملت چیست؟

چرا ایشان ساکت هستند؟

چرا ایشان از خدای خود نمیپرسند و کمک نمیخواهند که جواب سوالات بالا را پیدا کنند؟

اگر حضرت علی‌ بود چکار میکرد؟

اگر پیغمبر بود چکار میکرد؟

ایشان مسائل کشتار و تجاوز را ندیده گرفتند؟

اگر ندیده نگرفتند پس یک فتوا بدهند. به این دولت به این رهبر، به این سپاه.

مگر این مردم چه گناهی‌ کردند که سزا یشان این است؟

-- Hamid ، Oct 17, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)