تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

انتقاد دو مرجع تقلید از دولت محمود احمدی‌نژاد

برخی مراجع تقلید در قم از عملکرد دولت محمود احمدی‌نژاد انتقاد نموده و تداوم این رفتار را «موجب جدایی بیشتر میان دولت و مرجعیت» ارزیابی کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، آیت‌الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید گفت: «ما نمی‌دانیم با برخی موارد به وجود آمده در دولت چه‌طور باید هم‌چنان این ارتباط را حفظ کنیم. مواردی هم‌چون حمل قرآن با سرود و آواز، حضور زنان در ورزشگاه‌ها و اصرار به برخی مسائل همچون ورود زنان به کابینه، سبب جدا کردن روحانیت از دولت می‌شود».


مکارم شیرازی ، صافی گلپایگانی . عکس از ایلنا

آیت‌الله مکارم شیرازی افزود: «اخیراً یک عروسی در یکی از میادین قم بدون حجاب رقصیده‌است، گشت ارشاد در این هنگام کجا بوده است؟»

این روحانی بلندپایه این اظهارات را در واکنش به درخواست اعضای مجمع نمایندگان روحانی مجلس شورای اسلامی برای ایجاد رابطه بهتر میان مراجع و دولت ابراز داشته‌است.

آیت‌الله مکارم شیرازی در انتقاد ار برخی اظهار نظرها گفت که «مرجعیت پشتوانه نظام و مردم بوده و نباید تضعیف شود». به گفته وی هدف از برخی تخریب‌‌های اخیر نیز «ضربه زدن به مرجعیت» بوده‌است.

در تحولی دیگر آیت‌الله صافی گلپایگانی نیز از عملکرد احمدی‌نژاد در انتخاب زنان برای وزارت به شدت انتقاد کرد.

آیت‌الله مکارم شیرازی: «اخیراً یک عروسی در یکی از میادین قم بدون حجاب رقصیده‌است گشت ارشاد در این هنگام کجا بوده است؟»

وی در دیدار اعضای مجمع نمایندگان روحانی مجلس گفته‌است: «برخی مسائل در جامعه رخ می‌دهد که اگرچه ممکن است الان بد نباشد اما عواقب آن در آینده خوب نیست مثلاً موضوع وزارت زنان اگرچه ممکن است در حال حاضر به حضور یک زن محجبه در دولت بینجامد اما ممکن است در آینده خانمی با روسری بیاید و دیگر چادر نداشته باشد».

آیت‌الله صافی گلپایگانی: «چه ضرورتی دارد كه یک زن از صبح تا شب با مردم در تماس باشد. این روند با سنت اسلام وفق ندارد»

آیت‌الله صافی گلپایگانی می‌افزاید: «این یک سنت‌شکنی در تاریخ ۱۴ قرن اسلام است که می‌تواند آغاز اتفاقات بزرگی باشد. چه ضرورتی دارد که یک زن از صبح تا شب با مردم در تماس باشد. این روند با سنت اسلام وفق ندارد و نباید بر اموری که حوزه و علما آن را قبول ندارند اصرار شود، چه ضرورتی دارد که در حال حاضر بحث استانداری زنان را مطرح می‌کنند. این مسائل حتی اگر از بُعد فقهی هم ایراد نداشته باشند از بعد اجتماعی ناراحت‌‌کننده است».

این سخنان در حالی مطرح شده که محمود احمدی‌نژاد پیش از این نیز نامه اعتراض‌آمیز آیت‌‌الله صافی گلپایگانی در مورد منع زنان به ورود کابینه را بی‌پاسخ گذاشته بود.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

جالبه از کی تا حالا فسیلها هم به صدا درآمدن معلوم نیست حرف مردم اینه که میگن خر نمیخوان اینها گیر دادن به بی حجاب رقصیدن عروس فرقی نمیکنه مردم دولت دینی وجمهوری اسلامی رو نمیخوان حالا با گیر دادن به احمدی نژاد وحکومت مسخره اش قرار چی ثابت بشه نمی دونم

-- ... ، Oct 14, 2009

ازاین حضرات باید پرسید:آیامشکل کشور وزیر شدن یک خانم یارقصیدن یک عروس دریکی ازمیادین شهراست ؟آیاکشتن مردم درکنار خیابان .وضرب وشتم آنها وجنایاتی که درگهریزک مرتکب شدند .وزندانی نمودن تعداد زیادی از خبرنگاران ومعترضان به نتیجه انتخابات. واعتراف گیری درزیرشکنجه ودرسلول انفرادی وحمله به مراکزدانشگاهی وخوابگاه دانشجویان ملت راازمرجعیت دورنمی کند.؟مولای ماوشماعلی(ع)وقتی شنید که به یک زن یهودی تعرض شده وخلخال ازپای اودرآوده شده فرمود که اگر کسی ازشنیدن این خبر بمیرد جای ملامت نیست .وآن حضرت دراواخرعمرشریف خود به فرزندانش سفارش فرمود کونواللظالم خصماواللمظلوم عونا.چگونه درقبال این حوادث تلخ وشرم آورسکوت پیشه کردید. وبه دفاع از ملت مظلومی که به خیابان آمده بودند که بپرسند رای ماکجاست ولی درمقابل این خواست بحق مردم مامورین ملت رابه خاک وخون کشیدندبر نه خواستید.واین سکوت شما ملت را ازمرجعیت دورنکرد حتم بدانید که ملت خادمین خودرادوست داشته ودارند

-- ابراهیم ملکی ، Oct 15, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)