تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    
محمد‌جواد لاریجانی:

«آیت‌الله خامنه‌ای لنگر دموکراسی در ایران است»

محمدجواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه از آیت‌الله علی خامنه‌ای به عنوان «لنگر و بزرگترین پشتیبان دموکراسی» در ایران نام برد و وی را یکی از «تیز‌هوش‌ترین» رهبران جهان اسلام معرفی کرد.

آقای لاریجانی این اظهارات را امروز یکشنبه در دانشگاه صنعتی شریف در حالی که برخی دانشجویان علیه مواضع اخیر وی و دولت محمود احمدی‌نژاد شعار می‌دادند، ایراد کرده است.

او «اجازه» آقای خامنه‌ای به محمد خاتمی برای ماندن در پست ریاست جمهوری به مدت هشت سال را نشانه‌ای از «پشتیبانی» وی از دموکراسی در ایران دانست.


محمدجواد لاریجانی

لاریجانی همچنین گفت که در جهان اسلام، «تیزهوشی» آقای خامنه‌ای و اکبر هاشمی رفنسجانی، «بی‌نظیر» است که «باید ارزش وجود آنها را در بین خود بدانیم.»

وی در برابر دانشجویانی که شعار می‌دادند «دولت کودتا استعفا استعفا»، گفت که «آن کودتا شکست خورد و کودتا چیزی بود که موسوی انجام داد.»

به گزارش خبرگزاری ایلنا، لاریجانی اظهار داشت که ۱۱ شب ۲۲ خرداد ماه کسانی که خود را «یک‌طرفه» رئیس برنده انتخابات معرفی کردند، در واقع مقابل «ولی‌امر» ایستادند که این خواسته «آمریکا، اسرائیل، ضد انقلاب و گوردن براون انگلیسی» بود.

لاریجانی به طور تلویحی ادبیات میرحسین موسوی و هوادارانش را به «ادبیات لمپن‌ها» تشبیه کرده و گفت: «آنها به دولت، تهمت‌های خیانت، آدم‌کشی، دزدی و دروغ نسبت دادند»

میرحسین موسوی ۲۲ خرداد ماه یک ساعت پس از پایان رای‌گیری در کنفرانسی خبری اعلام کرده بود که برنده انتخابات است، اما یک روز بعد آیت‌الله علی خامنه‌ای با صدور اطلاعیه‌ای محمود احمدی‌نژاد را «برنده» انتخابات اعلام کرد.

از آن روز تاکنون اعتراض‌ها به نتیجه این انتخابات همچنان ادامه دارد و تازه‌ترین آنها مربوط به جلسه سخنرانی صادق لاریجانی در دانشگاه صنعتی شریف است.

وب‌سایت ادوارنیوز گزارش کرده که دانشجویان معترض هنگامی که لاریجانی در حال سخنرانی بود، او را «هو» کردند و از سالن خارج شدند.

آن‌طور که دیگر رسانه‌ها گزارش کرده‌اند، دانشجویان معترض در داخل و بیرون سالن نیز شعارهایی همچون «مرگ بر دیکتاتور و دولت کودتا استعفا استعفا» سر داده‌اند.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه در واکنش به شعار‌های دانشجویانی که ایلنا آنها را طرفدار میرحسین موسوی معرفی کرده است، به آنها توصیه کرده که «ادبیات رایج سایت‌های غربی» را دنبال نکنند و «ادبیات و روش فاخر» خود را داشته باشند.

لاریجانی در برابر دانشجویانی که شعار می‌دادند «دولت کودتا استعفا استعفا»، گفت که «آن کودتا شکست خورد و کودتا چیزی بود که موسوی انجام داد»

لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود به طور تلویحی ادبیات میرحسین موسوی و هوادارانش را پس از انتخابات به «ادبیات لمپن‌ها» تشبیه کرده و گفت: «آنها در ادبیات خود حرف‌های تند زدند و به دولت، تهمت‌های خیانت، آدم‌کشی، دزدی و دروغ نسبت دادند.»

وی پنج مهر ماه نیز با انتقاد از مواضع میرحسین موسوی، گفته بود که «خیانت موسوی به انقلاب در سنخ خیانت مسعود رجوی است.»

میرحسین موسوی نخست وزیر پیشین ایران، یکی از نامزد‌های دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران است که نتیجه این انتخابات نپذیرفته و اعلام کرده که دولت برآمده از آن را «نامشروع» می‌داند.

در سه ماه گذشته، بسیاری از رسانه‌های محافظه‌کار از موضع‌گیری‌های آقای موسوی انتقاد کرده و خواستار برخورد قوه قضائیه با اقدامات اعتراضی‌اش شده‌اند.

محمدجواد لاریجانی یکی از برادران لاریجانی‌ها است که علی و صادق آنها هم‌اکنون ریاست قوای مقننه و قضائیه را بر عهده دارند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

البته اگر تئورسین دمکراسی لاریجانی ، مجری آن احمدی نژاد ، قاضی آن مرتضوی و زندانبان آن طائب باشند ایشان کاملاً درست میفرمایند که لنگر این نوع دمکراسی باید خامنه آی باشد

-- Mahmood ، Oct 4, 2009

استفاده صددرصد ابزاری بنیادگریان مذهبی از رسانه های آزاد ایرانی در خارج, در کمال پرویی توسط افرادی نظیر احمدی نژاد و .... و همینطور محمد جواد لاریجانی استفاده میشود. دریغ از یک کلمه انتقادی از صدا وسیمای جمهوری اجباری در ایران. لطفا در انتشار اینگونه افکار بنیادگرایی, به حداقل مطالب اینگونه افراد اشاره کرد و تلویحا به اختصار و یا تیتروار از آنها یاد کرد

-- امیر سایه ، Oct 4, 2009

...خودش به خودش دروغ می گوید و خودش باور می کند!!!

-- بدون نام ، Oct 4, 2009

شاید طعنه ای هم در این سخن است .که خامنه ای بزرگترین لنگر مانع پیشرفت دموکراسی در ایران است. آقای لاریجانی همشیه ازاین طپق ها میزنند.

-- بدون نام ، Oct 4, 2009

"«تیزهوشی» آقای خامنه‌ای و اکبر هاشمی رفنسجانی، «بی‌نظیر» است که «باید ارزش وجود آنها را در بین خود بدانیم.»"

البته برای تاراج کشیدن اموال ملت و بخور بخور حق با لاریجانی است.

-- بدون نام ، Oct 4, 2009

ستاد حقوق بشر قوه قضاییه؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!1

-- بدون نام ، Oct 4, 2009

در این که ایشان لنگر است که هیچ شکی نیست .

-- sadegh ، Oct 4, 2009

لنگر دموکراسی تشبیه خوبیه ! اتفاقا این لنگر داخل آبه ! نه روی کشتی ! اینه که کشتی دموکراسی رو نمیذاره حرکت کنه

-- نیما ، Oct 4, 2009

او «اجازه» آقای خامنه‌ای به محمد خاتمی برای ماندن در پست ریاست جمهوری به مدت هشت سال را نشانه‌ای از «پشتیبانی» وی از دموکراسی در ایران دانست
------
اجازه؟!!! دیگه سوتی از این بدتر ! کلا این لاریجانی رو ساخته اند واسه گاف دادن

-- نیما ، Oct 4, 2009

بعله، معمولا لنگر های پوسیده و زنگ زده کشتی ها رو از حرکت باز می دارن. در ضمن لنگر برای هوای خیلی طوفانی خوبه، ولی وقتی هوا صافه هی الکی آب رو گل آلود بکنیم بگیم هی لنگر کنگر که چی، همش در جا بزنیم؟ اون هشت سال هم همش در برابر خاتمی سنگ اندازی کرد.

در ضمن آقای لاریجانی سرنا رو از سر گشادش می زنه. آقای خامنه ای مصداق ولی امر نیست چون نه تدبیر داره نه عدالت. واسلام.یک دلیل:‌ رفتار حسین شریعت مداری منصوب رهبری کافیه برای اثبات این امر، راه دور نریم.

-- بدون نام ، Oct 4, 2009

کاملا درسته فقط به تصحیح نیاز داره :
خامنه ای لنگر کشتی به گل نشسته جمهوری اسلامیست که با تلنگری از امواج خروشان ملت له خواهد شد .

-- ناقوس مرگ آور ، Oct 4, 2009

کل سالن دانشجویان بسیجی بودن عکساش که هست چرا هیچی نگفتین از اون؟؟؟ بجاش از 20 تایی که مجبور شدند از سالن فرار کنن نوشتین!
شاید بقیه رو فریب بدین ولی 8000 دانشجوی شریف خودشون می دونن واقعیت چی بوده!
اتفاقا ازین که ماهیت شما روشن شه استقبال می کنیم!

-- سینا ، Oct 5, 2009

یک انسان چقدر میتواند... به خاطر جا و مقام اینقدر ...و چاپلوس باشد باید به لاریجانی گفت... نگاهی به تاریخ بینداز.

-- kia ، Oct 5, 2009

خوب البته لنگر معنی‌ دیگری نیز دارد که همان شیی است که قایق و کشتی‌ را در ساحل محکم نگه می‌‌دارد تا از حرکت قایق و کشتی‌ در اثر جریان‌های طبیعی دریا جلوگیری کند. در این معنا نیز ایشان بزرگ‌ترین لنگر عصر معاصر است.

-- ستاره ت ، Oct 5, 2009

این خامنه ای لنگر و ما لنگرباز
از روی حقیقتی نه از روی مجاز
....

-- بدون نام ، Oct 5, 2009

و البته کشتی سوراخ است

-- SHAHAB ، Oct 5, 2009

نظر نیک براون چیست؟

-- بدون نام ، Oct 5, 2009

لنگر برای توقف است نه پیشرافت

-- بدون نام ، Oct 5, 2009

البته اون 100 نفر دانشجوی بسیجی که در سالن بودند دارن بدهی قبولی و سهمیه کنکور خودشونو به حکومت استبداد پس می دهن. دانشجویان شریف خوب می دونن چکار کنن تا این مدافعان و نظریه پردازان استبداد دیگه پاشونو این جور جاها نذارن.

-- جلیل ، Oct 5, 2009

چه جور دمکراسی مد نظر لاریجانی است.دمکراسی بسیجی؟ خامنه ای به آدم های مجیز گویی مثل ایشان نیاز دارد. این بسیجی ها یک روز میفهمند که اشتباه کرده اند.

-- ldkh ، Oct 6, 2009

از متن بالا:

لاریجانی به طور تلویحی ادبیات میرحسین موسوی و هوادارانش را به «ادبیات لمپن‌ها» تشبیه کرده و گفت: «آنها به دولت، تهمت‌های خیانت، آدم‌کشی، دزدی و دروغ نسبت دادند»


دیگ به دیگ میگه روت سیا، چارپایه میگه صل الله!


رو که نیس، سنگ پای قزوینه! اینا خودشون لمپن و سردسته لمپن هان اونوقت به دانشجوی تحصیلکرده میگن لمپن!

-- لولو خور خوره ، Oct 7, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)