تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

تکذیب دفن مخفیانه بهشت‌زهرا در تلویزیون ایران

اسماعیل دانش‌پژوه، مدیر روابط عمومی گورستان بهشت‌زهرا تهران، دلیل دفن گروهیِ اجساد بدون مشخصات در این گورستان را «ساخت توالت» اعلام کرد.

وی در گفتگو با تلویزیون دولتی ایران، گفت: «هر هفته ۱۰ جنازه مجهول‌الهویه شامل معتادان و تصادفی‌ها و کارتن‌خواب‌ها برای دفن به قطعه ۳۲۰ بهشت زهرا منتقل می‌شوند، که به دلیل ساخت دستشویی در کنار این قطعه، این اجساد از اول تیر دفن نشده بودند و یک‌باره دفن شدند.»

برنامه «بیست و سی» شبکه دوم تلویزیون ایران با پخش تصاویر منتشر شده از گورهای بدون نام‌ونشان در گورستان عمومی تهران، ادعای دفن کشته‌شدگان اخیر در این گورها را رد کرد.


عکس از وب‌سایت نوروز

تصاویر قبرهای بی‌نام‌ونشان در گورستان بهشت زهرا پیش از این در تارنمای نوروز، ارگان خبری حزب مشارکت منتشر شده بود.

نوروز، مرداد ماه جاری با انتشار این تصاویر اعلام کرد که در روزهای ۲۱ و ۲۴ تیرماه، جنازه‌هایی بدون نام و مشخصات و «تحت تدابیر شدید امنیتی»، به گورستان بهشت زهرا منتقل شده و با صدور «اجباری» جواز دفن در قطعه ۳۰۲ بهشت زهرا به خاک سپرده شده‌اند.

در گزارش پخش شده از تلویزیون ایران اعلام شد که ۲۷ تن از دفن‌شدگان بی نام‌ونشان از سوی خانواده‌هایشان شناسایی شده‌اند

مقامات مسئول پیش از انتشار تصاویر گورهای بی نام‌ونشان، گزارش نوروز را تکذیب کرده بودند. گفته می‌شود «جسد برخی از کشته‌شدگان اخیر که به صورت مخفیانه دفن شده‌اند، در سردخانه‌های صنعتی نگهداری شده بود.»

در گزارش پخش شده از تلویزیون ایران اعلام شد که ۲۷ تن از دفن‌شدگان بی نام‌ونشان از سوی خانواده‌هایشان شناسایی شده‌اند.

تارنمای موج سبز آزادی هویت یکی از اجساد دفن شده در این قطعه را سعیده پورآقایی اعلام کرده‌است. بنا به گزارش این تارنمای اینترنتی، سعیده پورآقایی فرزند یکی از کشته‌شدگان جنگ ایران و عراق است که در جریان اعتراض‌ها به نتیجه انتخابات کشته شده‌است.

حمیدرضا کاتوزیان، عضو کمیته ویژه مجلس، دفن افراد بی نام‌و‌نشان در بهشت‌زهرا را تایید کرده‌است. خسرو دانشجو، سخنگوی شورای شهر تهران، نیز هفته گذشته از تشکیل کمیته‌ای در این شورا به منظور بررسی گزارش دفن اجساد مجهول‌الهویه در «بهشت زهرا» خبر داد.

در جریان ناآرامی‌های انتخاباتی ایران، ده‌ها نفر کشته شده‌اند که از سرنوشت برخی کشته‌شدگان و بازداشت‌شدگان هیچ اطلاعی در دست نیست.

Share/Save/Bookmark

در همین رابطه:
تصاویر جدید از «دفن مخفیانه» در بهشت‌زهرا

نظرهای خوانندگان

جدا خیالم راحت شد.حالا که صداوسیمان بعنوان یک رسانه!! منصف و راستگو تکذیب کرد مطمئن شدم همه اش کار این دشمن خبیث بی تربیت بوده!!!

-- فاطمه ، Sep 11, 2009

به قول دکتر سروش، بنگاه بانگ و رنگ

-- بدون نام ، Sep 13, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)