تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۸۸ • چاپ کنید    
حزب مشارکت:

«جنایت‌ها را باید تحلیل روانی کرد»

حزب مشارکت ایران اسلامی با انتقاد از برخورد‌های خشونت‌بار با معترضان به نتیجه انتخابات و بازداشت‌شدگان حوادث اخیر، خواستار «تحلیل روانی» این «خشونت‌ها و جنایت‌ها» شد.

در جریان حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری در ایران، خشونت‌های دولتی علیه معترضان و بازداشت‌شدگان منجر به مرگ تعدادی نامعلومی از افراد شده است.

تاکنون مرگ دو تن از بازداشت‌شدگان در زندان‌ها که گمان می‌رود بر اثر «شکنجه» جان باخته باشند، تائید شده است.


گزارش‌هایی مبنی بر تحت شکنجه قرار گرفتن برخی از فعالان سیاسی و مدنی در زندان‌ها به منظور «اعتراف‌گیری» نیز منتشر شده است.

سعید مرتضوی دادستان تهران روز گذشته در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که تمام کسانی که در بازداشت به سر می‌‌برند، «اغتشاش‌گر» هستند و باید محاکمه شوند.

حزب مشارکت ایران اسلامی با انتقاد از ادامه بازداشت معترضان به نتیجه انتخابات، خطاب به حاکمان آورده است: «هر روز خبر می‌رسد که جوانی را صحیح و سالم به آنجا (بازداشتگاه) برده‌اید و آنگاه پس از وعده سر خرمن آزادی آنها و بازی با احساس و عاطفه خانواده‌هایشان، ناگهان جنازه او را تحویل داده‌اید.»

در بیانیه این حزب آمده که مسئولان مرتبط با بازداشت‌ها پس از مرگ تعدادی از بازداشت‌شدگان «به همراه مشتی تهدید و ارعاب، حق تیر» طلب کرده‌اند و اجاره نداده‌اند تا خانواده‌ها برای «عزیزان» خود مجلس تحریم برگزار کنند

در بیانیه این حزب آمده که مسئولان مرتبط با بازداشت‌ها پس از مرگ تعدادی از بازداشت‌شدگان «به همراه مشتی تهدید و ارعاب، حق تیر» طلب کرده‌اند و اجاره نداده‌اند تا خانواده‌ها برای «عزیزان» خود مجلس تحریم برگزار کنند.

در این بیانیه افزوده شده است: «ما امروز حق داریم بر اساس عملکرد مشعشع شما و قانون‌ستیزی و شناعتی که در شما یافته‌ایم، عمیق‌ترین نگرانی‌های خود را بابت سلامت و رعایت کمترین حقوق یاران دربندمان فریاد کنیم.»

جبهه مشارکت ایران اسلامی ادامه داده است که نگران سلامتی بهزاد نبوی، مصطفی تاج‌زداه، سعید حجاریان و تمام کسانی است که در حوادث اخیر بازداشت شده‌اند و اطلاعی از آنها در دست نیست.

جبهه مشارکت ایران اسلامی ادامه این بازداشت‌ها را «سلب حقوق» بازداشت‌شدگان دانسته و بی‌اطلاعی از سلامت و رعایت حقوق دستگیر‌شدگان را شدیدا محکوم کرده است.

در این بیانیه تصریح شده که جبهه مشارکت، برای آزادی بازداشت‌شدگان، از «تمامی اهر‌م‌های مدنی، داخلی و بین‌المللی» استفاده خواهد کرد.

«ما امروز حق داریم بر اساس عملکرد مشعشع شما و قانون‌ستیزی و شناعتی که در شما یافته‌ایم، عمیق‌ترین نگرانی‌های خود را بابت سلامت و رعایت کمترین حقوق یاران دربندمان فریاد کنیم»

این جبهه سیاسی همچنین به به زندانبان‌ها و «بازجوپروران حاکم» هشدار داده که هر چه سریع‌تر نسبت به آزادی بازداشت‌شدگان و دلجوئی از خانواده‌های آن‌ها» اقدام کنند.

در این بیانیه به مسئولان مرتبط با بازداشت‌ها و دستگیری‌ها توصیه شده که «تا فرصت باقی است به آغوش ملت بازگردید و از ظلم و جور خود، نزد خالق متعال و بندگان آزاده و حق‌جوی یزدان پاک استغفار کنید.»

پیش از صدور این بیانیه، محمد خاتمی، میرحسین موسوی، مهدی کروبی، اکبر هاشمی رفسنجانی و مراجعی همچون آیت‌الله عبدالکریم موسوی اردبیلی، آیت‌الله یوسف صانعی و آیت‌الله علی‌محمد دستغیب در اظهارات و بیانیه‌های جداگانه‌ای، خواستار آزادی زندانیان اخیر شده‌اند.

آیت‌الله محمود هاشمی شاهرودی رئیس قوه قضائیه دستور داده که تکلیف تمام بازداشت‌شدگان ظرف یک هفته مشخص شود.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

بله بهترين راهش بردن خامنه ای و سران حکومت و بسيجيان و سپاهيان و نيروهای انتظامی و لباس شخصی به نزد روانپزشک است.

-- reza ، Jul 28, 2009

بیچاره آن روانپزشکی که مجبور باشد با این نوع روانیها سر و کله بزند !!! و امراض مخوف اینها را تحلیل کند!!!

-- بدون نام ، Jul 28, 2009

باسلام
آقا رضا فرمودند این ...رو ببرند پیش روانپزشک؟
برادر من ، مگر دشمن روانپزشکان هستی. قاتلین بالفطره با روان درمانی اصلاح نمی شوند.
با استغفار هم درست نمیشوند.
قطعا اون زمینی که جنازه اینها در اون باشه به ما نفرین خواهد کرد.

-- ebnhabib ، Jul 29, 2009

خیلی متاسفم که این مطلب را مینویسم .واقعیتش اینست که دستگاه استعمار برای اجرای مقاصدش افرادی را انتخاب میکند که دارای پیشینه ای سیاه بوده اند مثلا در کودکی یا جوانی خلافکار ، معتاد و با عرض معذرت مفعول بوده اند . این افراد خلاهای زیادی در زندگی داشته اند و دچار روانپریشی هستند . از نظر پزشکی و علم روانشناسی، چنین افرادی به بهترین نحو میتوانند هر آنچه را که از آنان خواسته شود ، انجام دهند چون اعتماد به نفس آنها در طول زندگی آنها گرفته شده است . دوستی را میشناختم که به مقامات بالایی در رژیم رسیده بود از گذشته و فساد ناخواسته ای که در دوران کودکی به او تحمیل شده بود کاملا اطلاع داشتم . دستگاه امنیتی به این دلیل که او تحصیلکرده بود (دچار همین حالت روانپریشی بود) به وی پیشنهاد کار اطلاعات میدهد و چون زیر بار نمیرفت او را به بهانه گذشته و پیشینه اش تهدید به اعدام ، شکنجه و حبس میکنند !!!!! حالا خودتان نتیجه گیری کنید تمام سران بالای رژیم چرا و به چه علت گزینش و انتخاب میشوند و در واقع ملاک انتخاب این بدبختها چه چیزی است ؟چیزی به نام شرافت در این افراد وجود ندارد و اگر هم باشد ، با این کثافتها همکاری نمیکند.
خودتان قضاوت کنید !!!

-- ناقوس مرگ آور ، Jul 29, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)