تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۸۸ • چاپ کنید    
میرحسین موسوی:

موسوی: مردم از جنایتکاران نخواهند گذشت

میرحسین موسوی با «غیرقابل تحمل» دانستن وضعیت کنونی ایران، به حاکمان نظام جمهوری اسلامی هشدار داد که مردم «جنایت‌های» پس از انتخابات را فراموش نخواهند کرد و «جنایتکاران» را به سزای اعمال خود خواهند رساند.

میرحسین موسوی خطاب به حاکمان جمهوری اسلامی گفت که چرا در مقابل فجایعی که پس از انتخابات رخ داده «فریاد نمی‌کشند و گریه» نمی‌کنند.


آقای موسوی به «جنایتکارانی» که در قتل‌ها و بازداشت‌های اخیر دست داشته‌اند، هشدار داد که «مردم، آنهایی را که قبل از انقلاب مرتکب جنایت شدند به یاد داشتند و آنها را به سزای عملشان رساندند؛ مردم از چنین جنایت‌هایی نخواهند گذشت.»

به گزارش وب‌سایت قلم‌نیوز، این نامزد معترض به نتیجه انتخابات که امروز دوشنبه در جمع اعضای تشکل‌های معلمان و فرهنگیان سخن می‌گفت، افزود که «اگر در مقابل چنین جنایاتی سکوت کنیم، همه ما را ویران می‌کند و همه ما را به جهنم می‌برد.»

موسوی با ابزار خرسندی نسبت به ادامه اعتراض‌ها به نتیجه انتخابات، خطاب به مسئولان جمهوری اسلامی گفت که این اعتراض‌ها «شورش‌های خیابانی» نیست و نمی‌توان با «امنیتی کردن» جامعه این حرکت‌های مردمی را متوقف کرد.

«ما چنین نظامی را نمی‌خواستیم تا شبانه بریزند و خانه‌های دانشجویان و مردم را ویران و ماشین‌های آنها را تخریب کنند و بعد همه ارگان‌های موجود از وزارت اطلاعات تا بسیج بگویند این‌ها به ما ربطی ندارند»

به گفته نخست‌وزیر پیشین ایران، اعتراض‌ها در شرایط کنونی، نشان دهنده «سلامت» ملت ایران است و آنها باید با «هوشمندی و با استفاده از مناسبت‌ها» به این اعتراض‌ها ادامه بدهند.

موسوی با اشاره به حافظه تاریخی و جمعی مردم یادآور شد که «این‌طور نیست که چند ماه بگذرد و مردم همه چیز را فراموش کنند و همه چیز حل شود» چرا که نمی‌توان «سر مردم را شیره مالید.»

وی اظهار داشت که «نمی‌توان ایران را تبدیل به زندانی کرد که ۷۰ میلیون زندانی داشته باشد و قوه قضائیه آن هم حق نداشته باشد به بسیاری از زندان‌ها سر بزند و اطلاعات بگیرد.»

اظهارات اخیر آقای موسوی یکی از تند‌ترین مواضعی است که وی پس از برگزاری انتخابات در خصوص وضعیت کنونی ایران اتخاذ می‌کند.

«مردم، آنهایی را که قبل از انقلاب مرتکب جنایت شدند به یاد داشتند و آنها را به سزای عملشان رساندند؛ مردم از چنین جنایت‌هایی نخواهند گذشت»

وی از مقام‌های قوه قضائیه خواست که بررسی کنند که چرا «دندان‌های» محسن روح‌الامینی شکسته شده و علت مرگ او در زندان چه بوده است.

این نامزد معترض، خطاب به مسئولان جمهوری اسلامی گفت که چرا اجساد کسانی که در حوادث اخیر کشته شده‌اند را تحویل خانواده‌های آنها نمی‌دهند.

آقای موسوی افزود: «چرا اینقدر مردم را آزار می‌دهید؟ چرا مردم را عصبی می‌کنید؟ چرا مردم را تحقیر می‌کنید؟ مردم حق دارند از قبر فرزندان خود خبر داشته باشند.»

میرحسین موسوی خطاب به حاکمان جمهوری اسلامی گفت که چرا در مقابل فجایعی که پس از انتخابات رخ داده «فریاد نمی‌کشند و گریه» نمی‌کنند

رئیس فرهنگستان هنر در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت که «ما چنین نظامی» را نمی‌خواستیم تا «شبانه بریزند و خانه‌های دانشجویان و مردم را ویران و ماشین‌های آنها را تخریب کنند و بعد همه ارگان‌های موجود از وزارت اطلاعات تا بسیج بگویند این‌ها به ما ربطی ندارند.»

موسوی افزود که «مردم متوجه شدند که یک دروغ بزرگ پشت این جریانات هست» و اگر مقام‌های جمهوری اسلامی نسبت به بازگرداندن آرمان‌ها و ساختار‌های جمهوری اسلامی اقدام نکنند «مردم آن را برخواهند گرداند و مردم خود از راهی که آمده‌اند باز نخواهند گشت.»

به گفته وی «آینده این حرکت هم بستگی به این دارد که ما تا چه اندازه این شعارها را ببینیم و پایبند به آنها بمانیم و حاضر باشیم هزینه این پایبندی را بپذیریم.»

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

مردم همچنین رکوع کردن و دست بوسی خمینی را هنگامی که دستش را در بستر بیماری در روی میله ای در بالکن خانه اش گذاشته بود توسط آقای موسوی و همچنین سکوت موسوی در برابر اعدامهای دوره ٨ ساله نخست وزیری خود را نیز فراموش نمی کنند. اراده خالق که تنها شاهد راستین اعمال یک یک ماست به آرمانها و فردینهای (هنر پیشه های فیلم گنج قارون) و دیگر بازیکنان نظام وابسته نیست و دیر یا زود بحساب یک یک این «معظمان» روی زمین خواهد رسید همچنانکه همواره در طول تاریخ بشری رسیده است.

-- بدون نام ، Jul 27, 2009

رئيس جمهور منتخب ملت درست مي‌گويد ايرانيان « از راهي كه آغاز كرده‌اند بر نخواهند گشت». در اين سالهاي سياه كساني كه قدرت را در دست داشته‌ اند مسئوليت آن را هيچگاه نپذيرفته‌اند و به همين دليل با لباس شخصي و مخفيانه و به قهر ايرانيان آزاده را ربوده و سپس اجساد آن عزيزان را حتي در موارد بسياري نيز تحويل نداده‌ اند. قدرت و پول نفت چشم بسياري را كور و گوششان را كر كرده است. اما ملت آزاديخواه ايران از آنها عبور كرده‌است و راه بازگشتي نيست. از قضا ايرانيان، جوان و پرتوان و صاحبان قدرت فرتوت و ناتوان شده اند. يعني جامعه جوان و پويا و حكومت پير و ناتوان شده‌است. حالا قضاوت كنيد كدام يك آينده را در اختيار خواهد داشت. بمانيد و ببينيد. آنهايي كه با ملت ماندند (همانند موسوي و برخي ديگر) آبرو ي خود را خريدند و نام خود را در اذهان ايرانيان در حال و آينده ماندگار و جاودانه ساختند آنهم به نيكي. و آنها كه به مردم تجاوز كردند نام ننگيي از خود در خاطره ايرانيان رقم زدند آنهم به پليدي.

-- حسن ، Jul 27, 2009

به هیچ عنوان آقای موسوی! از این نظر خیالتان راحت باشد. مردم ایران خواهان محاکمه و پاسخگویی٣٠ سال رنج و بدبختی و چپاول و فریب و دروغگویی حاکمان و گمشتگان این نظام مستبد و خودکامه و خونریز و تروریست هستند. وخواهان تشکیل یک حکومت دموکراتیک مدرن، بدون دخالت مذهب در دولت و حکومت. و تا آن زمان مبارزه ادامه دارد. به هیچ عنوان نمی توان این خواست مردم را که رسیدن به آزادی است، نادیده گرفت. و تحت هیچ شرایطی نمی توان این آرزوی ملت را ماست مالی کرد. عزل و محاکمه ولی فقیه ... و نوکران و همکاران جنایتکار او در بیت و دیگر ارگان های حکومت اسلامی خواست اصلی ملت ایران است.
دادگاهی،

-- Dadgahi ، Jul 27, 2009

ابهام بزرگي كه در جنبش سبز براي شخص بنده همچنان مطرح و بدون پاسخ مانده است، وان اينكه نظام جمهوري اسلامي چگونه ميتواند مشروعيت داشته باشد در حالكيه اعدامهاي بعد از انقلاب را در كارنامه خويش دارد؟ ايا جنبش سبز به دمكراسي ميانديشد؟

-- Farzad ، Jul 27, 2009

aghaye mossawi saale 1360 we 1367 yadaman narafteh, che jewabi darid we chera ta hala... shodeh budid?

-- بدون نام ، Jul 27, 2009

جنایتکاران را ملت بهسزای عملشان خواهند رساند

-- حسین ، Jul 27, 2009

tuo mosavi ...zamani ke dar semate nakhost vaziri boodi chera yadet nabood javanane in marz va boom ra daran dar zendanha mikoshan hala yadet omade are
hala yadet omade bad az 30 sal jenayat onha bachehaye mardom nabodan na hala dar in 1 mahe yadet oftade ha ha ha na dige melat gool ne mikhoran mardom iran khaily najiban khaily 30 sal sabr 30 sal koshte dadan mosavi tuo ham be darak vasel mishi va kole nezame kasifeton rasty be on rafsanjani ....begoo namazetoon batele chonke adame ...va ...ke namazesh ghabole khoda nist marg bar jomhori eshali marg bar akhoond dooord bar iran va irani

-- zede mosavai va kole nezame kasife eslami ، Jul 27, 2009

لاریجانی ، مانع بی اعتبار شدن دولت شد


اختصاصي جام جم آنلاين
لاريجاني مانع عدم اعتبار دولت شد
جام جم آنلاين: يك نماينده مجلس شوراي اسلامي به جام جم آنلاين گفت كه "علي لاريجاني" رييس مجلس در پي اقدام ناگهاني رييس جمهوري در بركناري "غلامحسين محسني اژه اي" وزير اطلاعات و "محمدحسين صفار هرندي" وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با محمود احمدي نژاد تماس گرفته و به وي خاطرنشان كرده است كه عزل بيش از يك وزير دولت را غيرقانوني خواهد كرد.

اين نماينده كه خواست نامش فاش نشود،‌ افزود: لاريجاني ديروز بلافاصله پس از آنكه شنيد احمدي نژاد وزيران ارشاد و اطلاعات را بركنار كرده و در صدد است وزيران ديگري را هم عزل كند، به رييس جمهور يادآور شد كه چنانچه بيش از يك وزير عزل شوند كابينه نهم به دليل تغيير بيش از نيمي از وزيرانش طبق قانون اساسي بايد مجددا از مجلس راي اعتماد بگيرد.
اين تماس موجب شد احمدي نژاد حكم عزل صفارهرندي و سرپرستي "محمدعلي خواجه پيري" را پس گرفته و از صفار هرندي بخواهد همچنان به وزارت خود در يك هفته مانده به پايان كار دولت نهم ادامه دهد.
وزير ارشاد هم در استعفانامه اش همين موضوع را گوشزد كرده و خطاب به رييس جمهوري نوشته است:"در پي ابلاغ شفاهي حكم جنابعالي مبني بر بركناري اينجانب و معرفي سرپرست وزارت‌خانه كه خبر آن روي شبكه ويژه خبري دولت و ديگر سايت‌هاي اطلاع‌رساني منعكس شد، خرسند شدم كه شانه‌هاي ضعيفم از زير بار مسئوليت سنگين اين امانت بزرگ رها شده است، اما گويا محظور از نصاب افتادن دولت، موجب توقف اين حكم گرديد.
اكنون با تأسف از قضاياي اخير كه موجب وهن دولت محترم شد، بي‌اعتنا به اخبار حاشيه‌اي، ابلاغ نخست را جدي گرفته و خود را فارغ از مسئوليت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي مي‌دانم و از فردا در وزارت‌خانه حضور نخواهم يافت.
با اين همه در برابر اين تقدير كه در هشت روز باقيمانده از عمر دولت نهم، از نام و آبروي اين بنده كوچك خدا و سرباز ولايت امر،‌ به قدر يك "عدد " بهره گرفته شود،‌ تسليم و راضي‌ام."
همين لازم بودن "عدد" براي جلوگيري از غيرقانوني شدن فعاليت دولت موجب شد تا امروز دوشنبه رييس جمهوري بطور رسمي با استعفاي صفار هرندي مخالفت كند تا از چالش بي سابقه اي به نام راي اعتماد مجدد كابينه از مجلس رهايي يابد.

-- بدون نام ، Jul 27, 2009

جناب مهندس میرحسین موسوی

شما برخواسته از متن همین نظام جمهوری اسلامی هستید. این شیوه برخورد با مردم تازگی ندارد . آنچه همه را بهت زده کرده است وسعت حادثه است و نه شیوه انجام آن . شما پاسخ بسیاری از پرسشهائی را که مطرح کرده اید بهتر از من و خیلی دیگر از مردم میدانید . دیگر نمیتوان همچون گذشته مماشات کرد . دیگر نمیشود . دیگر صلاح نیست. نباید سرنوشت وطن را به سرنوشت نظام گره زد. نظام از درون تهی شده است

-- خسرو ، Jul 27, 2009

آقای موسوی، تا زمانی‌ که چنین مواضعئ شفاف داشته باشید، رهبر جنبش سبز خواهید بود.

ناشناس

-- ali ، Jul 28, 2009

نهضت آزادي هم نمي خواست ولي بيشتر سرانش زنداني هستند ولي بعضي ها فقط موجب گله گذاري دوستان سابقند

http://www.roozonline.com/persian/news/newsitem/article/2009/july/28//-a0b1cb1f07.html

-- simin ، Jul 28, 2009

سرزمین ایران هرگز در تاریخ خود جانیانی چون سید علی خامنه ای و مزدورانش را ندیده یقینا مردم سبز ایران از خون این جوانان که صرفا برای خود خواهی سید علی خونشان ریخته شده نخواهند گذشت و مزدروان شیخ علی خامنه ای بداند که دست انتقام نزدیک و ریشه این جانیان تاریخ خشکانده خواهند شد ... بر سید علی و مزدورانش لعنت ابدی خدا بر آنها که نام دین خدا را هم خراب کردند

-- محمد تقی ، Jul 28, 2009



http://www.amontaze ri.com/farsi/ article_read. asp?id=99
‏بسمه تعالى ‏

‏طى روزهاى گذشته دو تن از مراجع عظام تقليد، حضرت آيت الله العظمى موسوى اردبيلى و حضرت آيت الله العظمى‏ ‏شبيرى زنجانى با آيت الله العظمى منتظرى ديدار كردند.
‏ ‏در اين ديدار كه در دهكده خاوه ار توابع شهر قم (محل سكونت تابستانى آيت الله العظمى منتظرى ) صورت گرفت ،‏ ‏فقهاى ثلاث پيرامون مسائل فقهى و سياسى روز تبادل نظر كردند.
‏ ‏همچنين در اين ديدار آيت الله العظمى منتظرى به خاطر حادثه رانندگى كه براى آيت الله العظمى شبيرى زنجانى پيش‏ ‏آمده و منجر به مصدوميت معظم له از ناحيه پا شده ، از خداوند طلب شفاى عاجل و كامل نمودند.

‏دفتر آيت الله العظمى منتظرى ‏
‏‏1388/5/5‏‏

-- بدون نام ، Jul 28, 2009

آقای موسوی سی خرداد 60 که بچه های زیر 18 سال را اعدام کردند ( اصلن کاری به بالای 18 ساله ها و اعضای بالای گروه های سیاسی ندارم )همان صدها نفر بچه را می گویم که کشتند. ایشان آن موقع کجا بودند؟ لابد آن اعدام ها جنایت محسوب نمی شده.

-- بدون نام ، Jul 28, 2009

موسوی به قصاب شکایت میبرد که چرا وقتی‌ سر مردم را بریدی، برایش گریه نکردی !
این ... از برادران جلادش میپرسد چرا فریاد نمیزنید و بعد از شستن قمه‌های آغشته به خون مردم برای کشته‌ها‌شان گریه نمیکنند !
... به برادرانش پند میدهد که مردم یادشان نمیرود. اگر این سرباز نظام اسلام، همان نظامی که هر صدایی حق طلبانه را در ۳۰ سال اخیر خفه کرده و زندانها را از زمان شاه هم بیشتر کرده، طرفدار مردم بود با قاتلان و جانیان مردم مسالحه ای نداشت.
موسوی دلش نه برای مردم، بلکه برای برادرهای جانی‌اش میسوزد که روزی به دست عدالت مردمی گرفتار خواهند شد. و نقش موسوی هم در این رابطه این است که با کنترل مردم و دنبال خواسته‌های نیم بند و سازش طلبانه فرستادنشان، نگذارد خشم مردم بالا بگیرد و بساط برادرهاش (و لزوما خود موسوی را هم) جمع کند و حکومتشان را سرنگون.
مردم ایران، با سر پیچی‌ از حکم رهبر موسوی که در ۲۹ خرداد برای مردم خط و نشان کشید که "اگر به خیابان بیایید، خونتان پای خودتان است" نشان دادند که خواسته‌شان نه خواستهٔ موسوی و به زانو افتادن در برابر رهبر او، بلکه فراتر از دعوای موسوی و برادرانش در حکومت است، و دقیقا نظام اسلامی و رهبرش و تمام عمله و اکره ی ریز و درشتش را هدف دارد. و تلاش موسوی برای خواباندن شور انقلابی‌ و بر اندازانهٔ مردم هم به این خاطر هست که میداند در صورت انقلاب مردمی، خودش هم در دادگاه مردمی روی صندلی‌ متهم خواهد نشست...

-- بهمن ، Jul 28, 2009

az jenayat karane dahe 60 chetor?

-- بدون نام ، Jul 28, 2009

شنیده شده که در روزهای قبل از برکناری وزیر اطلاعات، دو معاون وزیر و چندین کارشناس تا حد مدیرکل نیز در این وزارتخانه از سمت‌های خود برکنار و مجبور به بازنشستگی شده‌اند.

بر اساس گزارش رسیده به «موج سبز آزادی» تعداد کارمندان رده‌بالای وزارت اطلاعات که پس از انتخابات برکنار و یا مجبور به بازنشستگی شده‌اند، بالغ بر 20 نفر است که دو تن از آنها در رده‌ی معاون وزیر و بقیه در سطح مدیرکلی و سطوح پایین‌تر بوده‌اند.

این گزارش حاکی است علت اصلی تغییر و تحولات اخیر در این وزارتخانه، گزارش تیم ویژه‌ی وزارت اطلاعات در خصوص پرونده انقلاب مخملی است. تهیه‌کنندگان این گزارش با مطالعه‌ی تمام پرونده‌ها و بازجویی مجدد از تعدادی از بازداشت شدگان اخیر، نتیجه گرفته‌اند که اتهام تلاش برای انقلاب مخملی واقعیت ندارد.

نویسندگان این گزارش که دو نسخه از آن برای رهبری و رئیس دولت هم ارسال شده، نتیجه گرفته‌اند که مجموعه اتفاقات پس از انتخابات نه تنها هیچ ارتباطی با خارج از کشور ندارد، بلکه هیچ تدارکی از قبل برای آن وجود نداشته و قابل پیش‌بینی هم نبوده است.

گفتنی است اولین واکنش احمدی‌نژاد به تهیه‌ی این گزارش در وزارت اطلاعات، این بوده که سراسیمه به وزارت اطلاعات رفته و بدون اینکه با وزیر و معاونانش جلسه بگذارد، در جلسه‌ای عمومی با کارکنان ستاد این وزارتخانه گفته است: من از سپاه کاملا راضی هستم، از وزارت هم اصلا راضی نیستم. وی همچنین گفته است: توطئه‌ی دشمنان برای براندازی نرم باید افشا شود و انتظار دارم وزارت اطلاعات در این زمینه فعال‌تر باشد. احمدی‌نژاد همچنین چند روز بعد در جلسه‌ای شخصا خواستار برکناری دو معاون وزیر اطلاعات و بررسی نقش دیگر دست‌اندرکاران تهیه‌ی گزارش مذکور شده است.

در همین راستا، گزارش تایید نشده‌ی دیگری حاکی است محسنی اژه‌ای، وزیر معزول اطلاعات، پیش از این در یک جلسه به چند مقام ارشد دولت خبر داده که حدود نیمی از پرسنل این وزارتخانه به میرحسین موسوی گرایش دارند.

-- مقام ارشد دولت خبر داده که حدود نیمی از پرسنل این وزارت ، Jul 28, 2009

همانگونه که مقام معظم رهبری در نماز جمعه مهم و تاریخی 29 خرداد فرمودند مسول خونهای ریخته شده کسانی هستند که به نتیجه انتخابات 40 ملیونی اعتراض میکنند.
اگر راست میگید این کامنت را هم چاپ کنین.

-- Hassan ، Jul 28, 2009

بايد به جناب موسوي عرض كنم كه چطور تا قبل از انتخابات خرداد88 چنين نظامي را مي خواستيد!؟ ما هم شمارا نخواستيم و الا راي مياوردين!بيش از اين خود را مفتضح نكنيد و معركه نگيريد!

-- فريبا ، Jul 28, 2009

- حسن آقا، شما تقلب كنيد و كسي چيزي نگويد؟
از سركوب مردم و خونهايي كه ريخته ايد خيلي راضي هستيد؟
يكي از سركردگان شما گفت كه راي مردم در برابر نظر ولايت فقيه بي ارزش است. ديگه چرا تقلبتان را مخفي مي كنيد، ديگه نيازي به اين كار نداريد.
نكنه شما هم نابينا بودي و تظاهرات 3 ميليوني روز 25 خرداد را نديدي؟
خيلي خوشحالي از اين كه تيم كودتاي محبوب تو نزديك انتخابات سيستم پيام كوناه را قطع و شب قبل از انتخابات به ستاد موسوي حمله كرد و هنوز 24 ساعت از اعلام نتايج تقلب نگذشنه و بدون انجام هيچ جرمي شروع به دستگيريهاي گسترده از فعالين سياسي كرد؟
خيلي خوشحالي كه با وجود درخواست اصلاح طلبان، به هيچ نهاد بيطرفي اجازه نظارت رسمي داده نشد؟ از اين كه به هيچ يك از مسائل و تخلفات به وجود آمده در حوزه ها پرداخته نشد و بلكه در يك نمايش گفتند خود ما صندوق ها را بازشماري كرديم، مشكلي نداشت، خيلي راضي هستي؟
راستي تو چند تا باتوم زدي؟ يا آدم كشتي؟
با استدلال تو مسئول تمام خونهاي ريخته شده در سال 57 خميني است و نه شاه.
خيلي خوشحالي كه به هيچيك از درخواستهاي قانوني مجوز براي راه پيمايي جواب ندادند و بعد هم مردم معترض را اغتشاشگر خواندند؟ كشتند و با اين همه مدارك روشن گفتند ما نبوديم.
حالا در زندان مي كشند.
فعلاً از همدستي با عمله جور خوشحال باش ولي بدان اگر در عمليات تبهكارانه دژخيمان حكومت شركت داشته اي، تقاص پس خواهي داد.
راستي كمي از اطاعت كوركورانه از ديكتاتور فاصله بگير، انساني كه فقط اطاعت كند لايق زندگي نيست، بلكه بيمار است و نيازمند معالجه.

-- هادي ، Jul 28, 2009

با این قبیل حرفها موسوی دارد به شعور ما توهین میکند. انگار در سی سال پیش حضرات چه گلی به سر ما زده بودند که فقط احمدی خرابش کرد. بسه دیگه تزویر و تقیه اقایان موسوی و کروبی و خاتمی و بقیه.

-- عالمی‌ ، Jul 28, 2009

از موافقان این حکومت جور که انتظاری نیست. اما روی سخنم با مخالفان است. آن هم با آن عده ای که جز سیاهی و سفیدی رنگ دیگری بر پرده ذهنشان نقش نمی بندد. حرفتان قبول. موسوی برخاسته از همین رژیم است. موسوی با جنایات قبلی کنار آمده و ... اما چرا این را نمی بینیم که در برابر تظلمات پیشین، همین مردم که امروز شجاعت به خرج می دهند و برای آزادی و دموکراسی به خیابانها می آیند هم ساکت بودند. چرا فقط خود را می بینیم؟ از این جمعیت 70 ، 80 میلیونی کم نبوده اند کسانی که به این نظام اعتقاد داشته اند. موسوی و امثال موسوی هم یکی از آنها بوده. حال به این بصیرت رسیده اند که این نظام و این قانون اساسی ظرفیت ندارد. به بن بست رسیده. باید از این تحول استقبال کرد و به آن به عنوان فرصتی برای تغییر نگریست یا فرصتی برای کینه توزی و اثبات خود؟ حالا که مردم برای آغاز جنبش آزادی خواهی انگیزه و پشتوانه پیدا کرده اند باید آن را هم با انحصار طلبی و بلندپروازی های آرمانگرایانه که نتیجه ای جز شکاف و به بیراهه رفتن جنبش (که آرزوی حاکمیت مستبد است) ندارد ضایع کنیم. بیایید همه گرد هدف مشترک مان که خاتمه استبداد دینی و استقرار مردم سالاری و آزادی های مدنی است متحد شویم

-- morteza ، Jul 28, 2009

خوب موسوی هم مثل پدرها و مادرهای ما... یه روزی اونم فریب خورده و حالا که برگشته باید ازش استقبال کنیم نه اینکه سرکوبش کنیم! ما مردم باید همه با هم با هر وسیله ای که هست به هدفمون که آزادی و دموکراسیه برسیم و بعد هم به حساب همه کسایی که به ما ظلم کردن از بزرگ تا کوچک..... اما الان وقت تلافی نیست. الان وقت استفاده از فرصتهاست... ما فقط دستهایی که از آنها خون می چکد را پس می زنیم... از دستهایی که حتی با وجود منافع شخصی مثل رفسنجانی اما امروز به نفع ما دراز شده صرف نظر نمی کنیم. امروز روز جنگ است... فردا مجازات جنایتکاران جنگی....

-- سینون ، Jul 28, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)