تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    
رئیس سازمان بازرسی کل کشور خبر داد:

پرونده برخی «منسوبان مسئولان» در انتظار دادگاه

مصطفی پورمحمدی رئیس سازمان بازرسی کل کشور می‌گوید چند پرونده بزرگ از «منسوبان» به مقام‌های جمهوری اسلامی، پس از تکمیل به دادگاه فرستاده خواهد شد.

آقای پورمحمدی هیچ اشاره‌ای به نام و هویت این منسوبان نکرده است.

در جریان مناظره‌های انتخاباتی، محمود احمدی‌نژاد برخی از اعضای خانواده‌های اکبر هاشمی رفسنجانی و علی‌اکبر ناطق نوری را به «فساد مالی» متهم کرده بود.

محسن صفایی فراهانی و غلامحسین کرباسچی از دیگر افرادی هستند که آقای احمدی‌نژاد علیه آنها اتهاماتی مطرح کرده است.


خانواده‌های هاشمی و ناطق نوری، به طرح چنین اتهاماتی از زبان رئیس جمهوری ایران واکنش نشان داده و حق شکایت را برای خود محفوظ دانسته‌اند.

احمدی‌نژاد از زمان به قدرت رسیدن در ایران بارها‌ اعلام کرده بود که نام «مفسدان» را افشا خواهد کرد. وی نخستین بار در جریان مناظره‌های نامزد‌های انتخاباتی بود که به نام برخی مقام‌های بلندپایه نظام جمهوری اسلامی اشاره کرد.

چند روز پس از این اظهارات، قوه قضائیه اعلام کرد، دولت پرونده جریان‌ها و یا افرادی که اطیمنان دارد دارای «مفاسد مالی» هستند را به این قوه ارسال کند تا دادگاه در این‌باره اظهارنظر کند.

به گزارش امروز دوشنبه خبرگزاری‌های ایران، پورمحمدی افزوده که سازمان بازرسی کل کشور به دنبال «تخلف‌گیری و جرم‌گیری» نیست، بلکه به دنبال «پیشگیری» است.

به گفته آقای پورمحمدی، نظام جمهوری اسلامی بیش از آنکه از تخلف‌ها و سوء استفاده‌ها آسیب ببیند، از «ناکارآمدی و ضعف توانایی کارمند یا مدیر آسیب می‌بیند»

وی در پاسخ به این پرسش که ««شما می‌خواهید کار کنید، اما مافیایی در کشور مانع از پیشبرد اهداف شما و سایرین است»، گفت: «باند مافیا را قبول ندارم. اگر قوی عمل نکنم، خلافکار آماتور هم می‌تواند خلل وارد کند.»

به گفته آقای پورمحمدی، نظام جمهوری اسلامی بیش از آنکه از تخلف‌ها و سوء استفاده‌ها آسیب ببیند، از «ناکارآمدی و ضعف توانایی کارمند یا مدیر آسیب می‌بیند.»

پیش‌تر محمد ابراهیم نکونام، نایب رئیس کمیسیون اصل نود در مجلس اعلام کرده بود که «پرونده مفاسد اقتصادی افشا شده به وسیله رئیس جمهوری در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی پس از انتخابات بررسی» خواهد شد.

در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی، نمایندگانی از قوای مقننه، قضائیه و مجریه حضور دارند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

کار از کار گذاشته مبارزات مردم ایران بالاگرفته . حالا می خواهند سر مردم را با این مزخرفات گرم کنند.
کارتون تمومه هم تان باید بروید .

-- بدون نام ، Jul 13, 2009

عبدالفتاح سلطانی متهم به "تشکیک در انتخابات"


بیست و ششم خرداد ماه گذشته عبدالفتاح سلطانی وکیل ‏دعاوی در ایران توسط ضابطان دادگاه انقلاب دستگیر ‏و روانه بند دویست و نُه زندان اوین شد.

همسر او، ‏معصومۀ دهقان، روز دوشنبه بیست و دوم تیرماه پس ‏از ملاقات با عبدالفتاح سلطانی در زندان اوین گفت که ‏همسرش متهم به "تشکیک در انتخابات" شده و به ‏موجب ماده ۶١٠ قانون مجازات اسلامی در زندان به ‏سر می برد، هر چند به گفتۀ حقوقدانان نه چنین مادۀ ‏قانونی در قانون مجازات اسلامی هست و نه مادۀ ‏قانونی دیگری وجود دارد که بتوان به استناد آن کسی ‏را به "تشکیک در انتخابات" متهم و سپس دستگیر و ‏زندانی کرد.

به گفتۀ معصومۀ دهقان حُکم بازداشت آقای سلطانی نیز توسط آقای راسخ صادر شده که پیشتر آقای سلطانی علیه او به دادگاه شکایت برده و همین سومین مصداق بی قانونی در دستگیری و بازداشت عبدالفتاح سلطانی به شمار می رود.

-- بدون نام ، Jul 13, 2009

محسن نامجو: دیگر معذرت‌خواهى نمى‌کنم


به گزارش ایکنا، خبرگزارى قرآنى ایران، محسن نامجو، خواننده، به اتهام توهین به مقدسات، اجراى تمسخرآمیز آیات قرآن و بى‌حرمتى به کتاب مقدس مسلمانان از سوى دادگاه عمومى شهر تهران به پنج سال حبس تعزیرى محکوم شده است.

عباس سلیمى، از مسوولان فعالیتهای قرآنی در وزارت ارشاد، در شهریور ماه ۱۳۸۷ به طور شخصى از محسن نامجو به‌خاطر یکى از ترانه‌هاى او که از طریق اینترنت در اختیار عموم قرار گرفته بود، به دادستان تهران شکایت کرد. دادگاه عمومى شهر تهران راى خود را در غیاب محسن نامجو صادر کرده است.

در همین رابطه گفت و گوى کوتاهى با محسن نامجو انجام دادیم.

آقاى نامجو در سایت هاى فارسى زبان خبرى گفته شده که شما محکوم به ۵ سال حبس تعزیرى شده اید، از چگونگی و دلیل آن خبر دارید؟

سال ها قبل قطعه اى را در یک ضبط خصوصى اجرا کردم. متن آن یک شعر عربى داشت. به خاطر اینکه بخشى از جملاتى که در قرآن وجود دارد از لحاظ ریتمیک با آن قطعه همخوانى داشت من از آنها استفاده کردم. یک بار قبل از خروج من از ایران در این رابطه از من وسوال و جواب کرده بودند. در حدود اواخر آگوست سال گذشته بعد از خروج من از ایران خبرى آمد که آقاى عباس سلیمى که مدرس قرآن در صدا و سیما و جاهاى دیگر است به طور شخصى از من شکایت کرده اند.

من بلافاصله بعد از این اتفاق متنى نوشتم و از مادرم، مردم و علما و همه عذرخواهى کردم ولى با توجه به صدور این حکم دیگر فکر نمى کنم جاى عذرخواهى داشته باشد. از یک مرحله اى به بعد تکلیف آدم با کل سیستم روشن مى شود. من قصد دارم آن قطعه را این بار با ارکستر ضبط کامل کنم و آن را به شخص آقاى عباس سلیمى تقدیم مى کنم.

فکر نمى کنید این حکم ممکن است ربطى به کارهاى اخیر شما داشته باشد، از جمله قطعه اى که اخیرا منتشر کردید و آن را تقدیم به معترضان نتایج ریاست جمهورى کردید؟

نمى دانم، مى تواند بى ربط هم نباشد. به هر حال زمانى که من آن کارها را کردم چه ضبط ویدئو کلیپ بیابان، که اولِ آن نوشته شده تقدیم به همه مردمى که در خیابان ها بودند، و چه شب شعرى که در برلین برگزار شد و من در آن شعرخوانى کردم؛ تصمیم خودم را گرفته بودم و تکلیف ام را با کل سیستم روشن کردم. من اگر هم زمانى بخواهم به ایران برگردم ۵ سال که هیچ تا ده سال هم براى زندان آماده خواهم بود.

-- بدون نام ، Jul 13, 2009

۲ زن به دلیل تغییر دین در آستانه اعدام هستند


به دنبال توجه بی سابقه جهانی به وقایع سیاسی ایران پس از انتخابات ریاست جمهوری اسلامی و درگیریهای ناشی از آن، اینک این نگرانی درباره دو دختر جوان بازداشت شده مسیحی در زندان اوین به وجود آمده است که سرنوشت آنان در لابلای اخبار کشمکشهای اخیر به فراموشی سپرده شود. در واقع مسیحیان ایران از این نگرانند که در این گیر ودار برای انتقام گیری و یا زهر چشم گرفتن از جوانان هم که شده این دو در یک اقدام غافلگیرانه محکوم به اعدام شوند. به گزارش سایت دعا برای ایران،مرضیه امین زاده ۳۰ ساله و مریم رستم پور ۲۷ ساله اکنون بیش از ۴ ماه است در واقع به اتهام مسیحی شدن اما بطور رسمی با عنوان جعلی اقدام علیه امنیت ملی، در زندان اوین تحت بازداشت نا عادلانه هستند.

بر اساس گزارشی از سوی نزدیکان این دو زندانی و همچنین حقوقدانانی که بطور محدود از داخل زندانها اخبار را دریافت میکنند ، این دو دختر جوان که در ۱۵ اسفندماه سال گذشته ۱۳۸۷( ۵ مارچ ۲۰۰۹) در منازل مسکونیشان در تهران بازداشت شد ه اند، تحت شکنجه های روحی دچار مشکلاتی نظیر بی خوابی و ا ضطراب حاد گردیده اند .
برابر این گزارش این دو شهروند مسیحی در روز ۱۷ تیرماه برابر با ۷ جولای ۲۰۰۹، آنها به دلایل نامعلومی به مدت ۳ هفته در اواخر اردیبهشت ماه تحت بازجویی های شدید و در سلولهای انفرادی به سر برده اند و پس از آن در خرداد ماه برای ۲ هفته با هم در یک سلول کوچک در بند بوده اند . بعد از این ایام وقتی آنها را به بند عمومی منتقل میکنند با انبوهی از زنان و دختران دستگیر شده در وقایع و اعتراضات میلیونی اخیر روبرو میشوند که بند زنان گنجایش کافی برای نگهداری همه آنان را نداشت . همین گزارش می افزاید تعداد زنان دستگیر شده پس از انتخابات را که در رابطه با اعتراضات دستگیر و به بخش زنان زندان اوین منتقل شده اند ، از قول مطلعین حدود ۶۰۰ زن ذکر کرده است .
بنا بر این گزارش ، در حالیکه هنوز به آنها بطور روشن تفهیم اتهام نشده است و فقط از عنوان کلی و مبهم اقدام عیله امنیت ملی توسط مسئولان قضائی درمورد آنان استفاده میشود ، یک مقام قضائی در روزهای اخیر به آنها گفته است که ممکن است هردوی آنها به جرم " ارتداد" اعدام شوند.

-- بدون نام ، Jul 13, 2009

نایب رئیس فدراسیون بین‌المللی حقوق بشر: همیشه اعتراض از سکوت مؤثرتر است

-- بدون نام ، Jul 13, 2009

جامعه شناس فرانسوی: دستکاری عظیمی در نتایج انتخابات صورت گرفته است


به عقیده ماری لادیه – فولادی تعداد قریب به اتفاق آرای مهدی کروبی در این انتخابات ندیده گرفته شده است. بدون شک در جهان کمتر انتخاباتی را می توان سراغ گرفت که با چنین ابعادی مورد مناقشه ، تفسیر های نا همگون و البته اعتراض قرار گرفته باشد. در این درست یک ماهی که از اعلام نتایج انتخابات می گذرد، تقریباً همه آنانی که به تفسیر حوادث ناشی از ان پرداخته اند بیشتر بر جنبه های سیاسی این واقعه انگشت گذاردند و به تشریح انگیزه های سیاسی رای دهندگان ، اهداف سیاسی گردانندگان انتخابات و بازیگران آن و بالاخره پیامد های سیاسی این حادثه پر اهمیت ، بر آینده کشور پرداختند.

اشاره به این موضوع را بیشتر به این جهت مطرح می کنم که نشان دهم ابعاد عظیم این بحران بیسابقه سیاسی در عمل فرصت ناچیزی در اختیار کارشناسان خارج از حوزه سیاست قرار داده است تا از زوایای دیگری هم این انتخابات را مورد بررسی قرار دهند. برای مثال یکی از عرصه های بسیار پر اهمیت در هر انتخاباتی تحلیل کارشناسانه رفتار های انتخاباتی مردم، بررسی های تطبیقی بقصد مقایسه این انتخابات با موارد مشابه گذشته و از این طریق شناخت ویژ گی های جغرافیائی تمرکز آراء در کشور است.

متاسفانه در ایران از آنجا که برای همه شهروندان واجد حق رای – برخلاف بسیاری از کشور های جهان- یک کارت انتخاباتی صادر نمی شود، در نتیجه فرصتی برای تجزیه و تحلیل جنسیتی سنی و طبقاتی آراء مردم وجود ندارد. در گفتگوئی با خانم ماری لادیه- فولادی جمعیت شناس و جامعه شناس مرکز ملی پژوهش های ملی فرانسه در این باره بحثی انجام گرفته است که می شنوید. یادآوری می کنیم که آخرین کتاب خانم ماری لادیه فولادی با نام "ایران ، یک دنیای پر تناقض " L'Iran un monde de paradox توسط انتشارات L'Atalante تنها دو هفته قبل از انتخابات ایران در فرانسه منتشر شد . بخشی از این کتاب به بررسی رفتار های انتخاباتی در ایران اختصاص دارد.


ماری لادیه فولادی
۱۲/۰۷/۲۰۰۹

-- بدون نام ، Jul 13, 2009

عزت الله سحابی: موسوی، خاتمی و کروبی جبهه سیاسی تشکیل دهند


رئیس شورای فعالان ملی –مذهبی پیشنهاد کرد موسوی،خاتمی و کروبی جبهه سیاسی تشکیل دهند. عزت الله سحابی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در مقطع فعلی تشکیل جبهه سیاسی از سوی موسوی اولویت دارد یا حزب،گفت: آنچه امروز درد جامعه ما است و همه باید به دنبال آن باشیم آزادی و قانون است و این مهم، مستقل از گرایشات خاص ایدئولوژیک است. وی با بیان اینکه حزب دارای یک ایدئولوژی خاص است،اظهار داشت:تشکیل جبهه سیاسی با اوضاع و احوال ایران تطبیق بیشتری دارد و از تشکیل حزب سیاسی واجب‌تر است.

نماینده دور اول مجلس شورای اسلامی همراهی موسوی،خاتمی و کروبی را در مقطع فعلی ضروری دانست و گفت:اگر موسوی ،خاتمی و کروبی مبادرت به تشکیل یک جبهه سیاسی کنند مطمئنا تاثیر مضاعفی در ساحت سیاسی ایران خواهد گذاشت.
وی تشکیل چنین جبهه‌ای را از سوی این سه چهره اصلاح طلب واجب و ضروری دانست و گفت:حرکاتی که اکنون در جامعه در حال رخ دادن است نیاز به یک رهبری دارد،زیرا هر حرکت خودجوشی که رهبری نداشته باشدیا رادیکال می‌شود و یا دچار سرخوردگی خواهد شد. به همین دلیل ایجاد جبهه گسترده برای رهبری حرکت‌های مردمی همراه با فکر و استراتژی لازم است.
سحابی با تاکید بر اینکه با تشکیل حزب مخالف نیست، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در چهار سال گذشته هم تشکیل جبهه دموکراسی خواهی با شکست رو به رو شد به نظر شما آیا تشکیل جبهه‌ای جدید به فرجام جبهه دموکراسی خواهی مبتلا نخواهد شد،گفت:اگرچه دکتر معین در تشکیل جبهه دموکراسی خواهی پیشرفت‌هایی داشت ولی به دلیل عدم همراهی برخی گروه‌ها نتوانست آن را به فرجام برساند ولی مقطع فعلی شرایط و الزامات خاص خود را دارد و به همین دلیل من به موفقیت چنین جبهه‌ای در صورت تشکیل آن خوشبین هستم.
وی همچنین از وضعیت برخی همفکران خود که در بازداشت به سر می‌برند، اظهار نگرانی کرد.

-- بدون نام ، Jul 13, 2009

آقای فیروز آبادی به شما پیشنهاد میکنم حتما خودتان را به یک دکتر اعصاب و روان نشان دهید ...

-- علیرضا ، Jul 14, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)