تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

سعید حجاریان به بیمارستان منتقل شد

سعید حجاریان عضو شورای مرکزی حزب مشارکت ایران اسلامی که از سه هفته پیش در زندان به سر می‌برد، بر اثر حمله عصبی به بیمارستان منتقل شد.

رسانه‌های نزدیک به حزب مشارکت، وضعیت عمومی آقای حجاریان را «وخیم» گزارش کرده‌اند.

وب‌سایت نوروز با تائید خبر انتقال این عضو حزب مشارکت به بیمارستان، نوشته است که به علت محدودیت‌های امنیتی، اطلاع دقیقی از وضعیت عمومی وی وجود ندارد.

وجیهه مرصوصی همسر آقای حجاریان به این وب‌سایت گفته است که «فشار عصبی می‌تواند توانمندی‌های فعلی وی را نیز تا ۹۰ درصد کاهش دهد.»

خانم مرصوصی از سکوت مقام‌های جمهوری اسلامی و مراجع تقلید در خصوص وضعیت همسرش انتقاد کرده و افزوده است: «آیا ۱۰ سال درد کشیدن او و خانواده‌اش کافی نبوده و ایشان باید رنج بیشتری بکشند؟ چرا همه سکوت کرده‌اند؟»

وب‌سایت نوروز با تائید خبر انتقال این عضو حزب مشارکت به بیمارستان، نوشته است که به علت محدودیت‌های امنیتی، اطلاع دقیقی از وضعیت عمومی وی وجود ندارد

همسر آقای حجاریان اظهار داشته که «آیا اهداف انقلاب این بود که کسی را که حتی نمی‌تواند تکلم کند به زندان ببریم و از امکانات پزشکی مناسب محروم کنیم؟»

سعید حجاریان، عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت ایران اسلامی، ۲۵ خرداد ۱۳۸۸ به همراه شماری از سیاستمداران اصلاح‌طلب، روشنفکران، روزنامه‌نگاران و دانشجویان بازداشت شد. اتهام هیچ‌یک از این بازداشت شدگان تاکنون اعلام نشده است.

پیش‌تر سازمان دیده‌بان حقوق بشر، خواستار آزادی فوری سعید حجاریان شده و از سلامت جسمی وی ابراز نگرانی کرده بود.

دکتر تقی اسدی یکی از اعضاء تیم پزشکی آقای حجاریان نیز در نامه‌ای نسبت به وخامت جسمی وی ابراز نگرانی کرده بود.

حجاریان در سال ۱۳۷۸ توسط سعید عسگر در مقابل شورای شهر تهران ترور شد. وی از این ترور جان به در برد، اما از آن پس، زندگی را بر صندلی چرخدار می‌گذراند و دچار اختلالات شدید گفتاری شده ‌است.

به گفته خودش، او یک بار دیگر نیز در هشتم شهریور ۱۳۶۰ مورد سوءقصد مجاهدین خلق قرار گرفته بود.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)