تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

تاکید آمریکا بر تمایل مذاکره با ایران

سوزان رایس نماینده ایالات متحده در سازمان ملل بر تمایل واشینگتن برای مذاکرات دوجانبه با ایران با وجود رویدادهای اخیر این کشور خبر داد.

خانم رایس در گفتگوی روز گذشته خود با شبکه تلویزیونی سی‌بی‌اس اظهار داشت که حوادث رخ داده اخیر در ایران، مانع تمایل و تلاش‌های ایالات متحده برای برقراری روابط دیپلماتیک با تهران نخواهد بود.

آسوشیتدپرس با انتشار این خبر نوشته است که اظهارات خانم رایس در شرایطی مطرح می‌شود که محمود احمدی‌نژاد که در انتخابات ریاست جمهوری ایران به عنوان برنده معرفی شده است، به تازگی اظهارات تندی علیه آمریکا و باراک اوباما رئیس جمهوری این کشور بیان کرده است.

احمدی‌نژاد واشینگتن را به دخالت در حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری متهم کرد و خواستار عذرخواهی آقای اوباما شد.

خانم رایس در گفتگو با شبکه تلویزیونی سی‌بی‌اس اظهار داشت که حوادث رخ داده اخیر در ایران، مانع تمایل و تلاش‌های ایالات متحده برای برقراری روابط دیپلماتیک با تهران نخواهد بود

با این حال سوزان رایس تاکید کرده است که کاخ سفید کماکان خواستار گفتگو بر سر برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی است.

وی افزود که آمریکا می‌خواهد از همه پارامترها از جمله دیپلماسی در قبال ایران و برای جلوگیری از افزایش ظرفیت هسته‌ای این کشور استفاده کند.

ایران در طول روزهای گذشته و پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری، روزهای پر تنشی را می‌گذراند و به تازگی روابط تهران با لندن نیز رو به وخامت گذاشته است.

بر اساس این گزارش، خانم رایس با انتقاد از اتهامات احمدی‌نژاد به غرب و ایالات متحده در خصوص دست داشتن در ناآرامی‌های اخیر این کشور گفت که در این شرایط، این‌گونه اظهارنظرها بی‌فایده است و مردم متوجه آن هستند.

نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد در عین حال تاکید کرد که محمود احمدی‌نژاد فردی نیست که در خصوص سیاست خارجی در جمهوری اسلامی، حرف آخر را می‌زند.

جمهوری اسلامی ایران و ایالات متحده در حدود ۳۰ سال است که با یکدیگر روابط دیپلماتیک ندارند. از زمان ریاست جمهوری جدید آمریکا، باراک اوباما بارها بر تمایل کشورش به گفتگوی مستقیم و بدون پیش‌شرط با ایران تاکید کرده است.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)