تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

بهمن فرمان‌آرا: ساکت نمی‌توان نشست

بهمن فرمان‌آرا فیلمساز سرشناس ایرانی و سازنده آثاری چون شازده احتجاب و بوی کافور عطر یاس، در واکنش به رویدادهای اخیر امروز نامه‌ای به مطبوعات ارسال کرد. در این نامه که در تارنمای «گویا نیوز» منتشر شده بهمن فرمان‌آرا مخالفتش را با سکوت در برابر آنچه که وی «دروغ» خوانده ابراز کرده‌است.

فرمان‌آرا: مهم نیست که من دیگر فیلم نسازم. مهم این است که به هر سازی نرقصم

فرمان‌آرا در قسمتی از نامه‌اش می‌نویسد:

«ضیافت سکوتی که ما به آن دعوت شده‌ایم، حاصلی جز خناق نخواهد داشت و ما را تا ابد در مقابل ندای خونین شرمسار خواهد کرد. با اعتقاد به این گفته سزار که «ترسو هزار بار می‌میرد ولی شجاع یک بار» به خاطر آزادی و عدالت اجتماعی برای همه ایرانیان این گام را برمی‌دارم. مهم نیست که من دیگر فیلم نسازم. مهم این است که به هر سازی نرقصم. چون در ۶۸ سالگی دیگر برازنده نیست. نه قهرمانم و نه می‌خواهم قهرمان باشم و نمی‌دانم جسم فرسوده‌ام در بند چقدر تاب می‌آورد قبل از اینکه هر چه جلویم بگذارند امضا کنم... ساکت نمی‌توان نشست.»

متن کامل نامه فرمان‌آرا

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

دمت گرم ( اری ادم فقط یک بار میمیرد مهم این است که ما برای ایندگانمان چه بر جای میگذاریم)

-- jolien ، Jun 27, 2009

زنده باد کارگرداتن شجاع. واقعاً مو به تنم سیخ شد

-- علی ، Jun 28, 2009

ایران ب ب ب
داریوش شکوف، فیلمساز ایرانی مقیم آلمان که آخرین فیلم آنتونی کوئین با نام "هفت خدمتکار" را ساخته است، در اعتراض به "به رسمیت شناختن احمدی نژاد از سوی روسیه" در حالی که جوانان ایران در خاک و خون می غلطند و رژیم بیرحمانه اعتراضات مردمی را سرکوب می کند از آدینه 26 ژوئن 2009 در برابر سفارت روسیه در برلین دست به اعتصاب غذا زده است.

این اعتصاب غذا از روز دوشنبه 29 ژوئن توسط چند ایرانی دیگر دنبال خواهد شد. متاسفانه در برخی وبلاگها و رسانه های حامی موسوی در خارج از کشور این حرکت ایشان به نشانه صرفاً "حمایت از موسوی!" تلقی شده است که این اصلاً درست نیست. با توجه به آشنایی شخصی تعدادی از همکاران سایت ایران ب ب ب با آقای شکوف، به جرات می گوییم که ایشان اصولاً مخالف کل نظام جمهوری اسلامی هستند و مساله ایشان جابجایی این رئیس جمهور با آن رئیس جمهور نیست، بلکه از دید ایشان کل نظام جمهوری اسلامی نامشروع است. عسکهایی را که در زیر می بینید اختصاصاً توسط سایت ایران ب ب ب تهیه شده است.




-- maryam ، Jun 29, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)