تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

اخطار به ایران در مورد فکر بازداشت عبادی

کمپین بین‌المللی حقوق بشر از مقامات سازمان ملل و اتحادیه اروپا درخواست کرده که «بی‌درنگ و به شدت» از شیرین عبادی حمایت کنند و به ایران نسبت به بازداشت احتمالی این وکیل مدافع حقوق بشر اخطار دهند.

در این بیانیه آمده‌است که بازداشت برنده جایزه صلح نوبل بخاطر فعالیت‌ها حقوق بشری، نقض مستقیم بیانیه سازمان ملل متحد در مورد مدافعان حقوق بشر است.

کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران امروز گزارش داد، گروهی که خود را «جمعی از خواهران فرهیخته دانشگاه‌ها و خانواده شهدا و ایثارگران» نامیده‌اند، از وزیر دادگستری خواسته‌اند شیرین عبادی را مورد تعقیب انتظامی قرار دهد.

در این نامه که در خبرگزاری فارس منتشر شده، آمده‌است که شیرین عبادی، از طریق ترویج حقوق بشر، احکام اسلام و قانون اساسی را نقض کرده‌است.

امضاءکنندگان این نامه می‌گویند که فعالیت‌های اطلاع‌رسانی شیرین عبادی به شخصیت‌های بین‌المللی، «نشانه‌ای از نقض عملی الزامات و تعهدات وی بعنوان یک وکیل پایه یک دادگستری است.»

به گزارش کمپین بین‌المللی حقوق بشر، این نامه به‌دنبال مجموعه‌ای از اتهامات دیگری منتشر شد که در آنها خانم عبادی را به استفاده از پول کشورهای غربی برای پیشبرد مبارزه علیه دولت ایران متهم کرده بودند.

خانم عبادی، از سازمان ملل و اتحادیه اروپا خواسته‌است تا نمایندگان ویژه‌ای را برای جلوگیری از سرکوب معترضان به ایران بفرستند

هادی قائمی، سخنگوی کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران می‌گوید: «این آخرین تلاش‌های عوامل اطلاعات و امنیت برای تهدید و ترساندن شیرین عبادی، برای فراهم کردن زمینه بازداشت و یا لغو پروانه وکالت وی است.»

به گفته هادی قائمی گزارش‌های برنده جایزه صلح نوبل و درخواست‌های وی از شخصیت‌های بین‌المللی نه تنها غیرقانونی نیستند، بلکه منطبق با وظایف مدافعان حقوق بشر است.

خانم عبادی، از سازمان ملل و اتحادیه اروپا خواسته‌است تا نمایندگان ویژه‌ای را برای جلوگیری از سرکوب معترضان به ایران بفرستند.

صداوسیمای ایران این هفته در خبری در این باره گفت: «جایزه و پولی که به شیرین عبادی داده‌بودند کار خود را کرد و او اکنون نزد اروپائیان رفته‌است.»

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

ما به عنوان جمعی از اعضای خانواده شهدا حمایت خود را از خانم شیرین عبادی وآقای میرحسین موسوی اعلام می داریم وبه این حرکت زشت وتهدیدآمیز بعضی از جیره خواران این نظام دیکتاتوری اعلام می کنبم که بیش از این از خانواده شهدا سوئ استفاده نکنند

-- جمعی از طرفداران انسانیت ، Jun 26, 2009

من نیز به عنوان عضوی از خانواده ی شهدا به وجودی انسانی مانند شیرین عبادی افتخار می کنم.
به نظر من امروزه حقوق بشر نجات دهنده ی واقعی انسان است نه احکام اسلام و قانون اساسی خود ساخته ی یک عده فرصت طلب.

-- سیاوش ، Jun 26, 2009

پدر من یک آزاده و جانباز است.خانواده من شیرین عبادی را یک شیر زن و افتخار مردم ایران می داند.خانم عبادی نگران هیچ چیز نباش به فعالییت ادامه بده.....درود بر تو

-- بدون نام ، Jun 27, 2009

ما فرزندان ايران زمين از اقدامات خانم شيرين عبادي در پيگيري وضعيت حقوق بشر در ايران حمايت مي كنيم

-- ساماني ، Jun 27, 2009

این جمعی از خواهران فرهیخته دانشگاه‌ها و خانواده شهدا و ایثارگران که اگر فرهیخته بودندند این حرفها را به برندهء نوبل صلح نمیزدند. مابقی حسودان و شب پرستان هم اگر خیلی عرضه دارند یک حرفی بزنند که دو نفر در سطح جهانی ان را قبول داشته باشند.
خانم عبادی افتخار، مایهء مباهات وگل سرسبد ایرانیان هستند.

-- رشید ، Jun 27, 2009

من نمي فهمم اين خانواده شهدا كي هستند كه جمهوري اسلامي هميشه به عنوان تاير زاپاس مواقع بحراني ازشون استفاده ميكنه؟ اگر من و خويشاوندان من و فرزندان شهيدان همت و باكري و زين الدين و خانواده شهيد جهان ارا خانواده شهدا نيستند؟ پس چه كسي خانواده شهداست؟

-- يك فرزند شهيد ، Jun 27, 2009

ای کاش خانوم عبادی رئیس جمهور ایران بود.

-- بدون نام ، Jun 27, 2009

لطفا بفرمائید که این خانم شیرین عبادی که مدتها کارمند دادگستری جمهوری اسلامی ایران بوده است بخاط کدام شیرین کاری و دفاع از حقوق بشر جایز حقوق بشر را دریافت کرده است!؟آیا با نوشتن یک کتاب فردی که حتی در سخن گفتن هم مشکل دارد مستحق دریافت جایزه حقوق بشر می شود و دنیا را بادیگارد خود می کند!؟

-- دامون ، Jun 29, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)