تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

کروبی: بجای اتلاف وقت انتخابات را باطل کنید

مهدی کروبی در نامه‌ای سرگشاده، از شورای نگهبان خواست به جای اتلاف وقت، با ابطال انتخابات مردم را خشنود کند و آرامش را به جامعه بازگردانند.

آقای کروبی اعلام کرده است که «شمارش آرای صندوق‌هایی که طی ده روز گذشته در اختیار وزارت کشور بوده و هر کاری خواسته با آن انجام داده‌اند» را اتلاف وقت می‌داند.

این نامزد ریاست جمهوری با اشاره به سخنان اخیر سخنگوی شورای نگهبان درباره تعداد شهرستان‌هایی که آرای انها بیش از ۱۰۰ درصد بوده‌است، این اظهارات را شاهدی دیگر بر «وجود گرایش جانبدارانه از نتایج موجود» دانسته‌است.

در این نامه آمده‌است: «اینکه شما تعداد این حوزه‌ها را ۵۰ مورد و نه ۱۷۰ شهرستان دانسته‌اید و کل آرای آنها را فقط ۳میلیون دانسته‌اید که تاثیری در نتایج انتخابات ندارد، در این خصوص باید متذکر شد که اولا حداکثر مشارکت معمول را اگر ۸۵ یا حتی ۹۰ درصد فرض کنیم، تعداد مناطقی که بیش از حداکثر ممکن رای داده‌اند بالای ۲۰۰ منطقه خواهد شد.»

آقای کروبی ادامه داده‌است: «همین نسبت هم در شهرها و مناطق دیگر رای به صندوق‌ها ریخته شده و برآوردها از رای دادن افراد نیز حاکی از آن است که امکان نداشته‌است که بیش از ۳۰ یا ۳۲ میلیون رای در فرصت موجود با تعداد حوزه‌های تعیین‌شده از مردم اخذ شود.»

وی این خطای اعلان شده از سوی شورای نگهبان را فقط «جزو کوچکی از مجموعه خلاف‌های انتخاباتی» عنوان کرده‌است.

شورای نگهبان روز گذشته مغایرت احتمالی در سه میلیون رای شمرده شده را تایید کرد

این نامزد ریاست جمهوری می‌گوید که شورای نگهبان قبلا با همین استدلال که مجموع آرا در برخی حوزه‌های رای‌گیری بیشتر از واجدین حق رای بوده، آن حوزه را باطل اعلان کرده‌است.

به اعتقاد آقای کروبی این مساله در انتخابات اخیر فقط محدود به این حوزه‌ها نیست و در اغلب مناطق جریان داشته‌است.

شورای نگهبان روز گذشته مغایرت احتمالی در سه میلیون رای شمرده شده را تایید کرد. سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرد که تعداد آرای شمرده شده در ۵۰ شهر بیش از تعداد آرای واقعی شرکت‌کنندگان در انتخابات بوده‌است.

آقای کروبی با اعتراض به اینکه این موضوع در روز رای گیری از سوی ناظران شورای نگهبان گزارش نشده، این سوال را طرح کرده که «آیا همین دلیل بر بطلان کل فرایند انتخابات کافی نیست؟»


مهذی کروبی شب گذشته در اطلاعیه‌ای از مردم خواست تا برای کشته‌شدگان روزهای اخیر، پنج‌شنبه‌شب به تاریخ ۴ تیر ۱۳۸۸ مراسم سوگواری برگزار کنند.

وی در این اطلاعیه به خانواده‌های کشته‌شدگان اخیر تسلیت گفته و اعلام کرده‌است «علی رغم تلاش‌های مکرر تا کنون موفق به گرفتن مکان خاص برای برگزاری این مراسم نشده‌است و پس از به نتیجه رسیدن پی‌گیری‌ها مکان و زمان برگزاری مراسم اعلام خواهد شد.»

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

من تا زمانی که خودم به یقین نرسیدم نگفتم که واقعاً تقلب شده هر چند همه شواهد دال بر آن بود ولی از زمانی که رای صندوق ها را وزرات کشور اعلام کرد و بنده رای صندوق های مناطق خود (روستا های اطراف یک شهر آذری نشین) با انچیزی که از رای مردم به یقین می دانستم مقایسه کردم هیچ شکی برای من باقی نماند. جناب اقای کروبی در این چند صندوقی که من اطلاع کامل داشتن حداقل 70 الی 150 رای داشتن ولی با کمال تعجب دیدم که وزارت کشور رای ایشان را در این صندوق ها صفر ، یک یا دو اعلام کرده اند.

-- sina ، Jun 23, 2009

آقای سینا، ببخشید یک سئوال دارم. شما چند اسم و چند "حقیقت" دارید؟ هر یک را در کجا و به چه نیازی بکار میبرید؟

-- بدون نام ، Jun 23, 2009

آقای بی نام جای این حرف ها دلیل خودتون رو برای رد حرف های این دوست ما بیارید اسم شریفتون رو هم بگین

-- رامتین ، Jun 23, 2009

آقای رامتین، اسم من که البته شریف نیست؛ دقیقا بدلیل نظارت های امنیتی و "بلبل" بودن همین آقای سینا (+ چندین نام "سرِ کار" گذاشتنی دیگر ایشان) مخفی شده. این آقا زاده بسیار بسیار با "هوش" سعی کرده از هر توبره ای "چیزی" تناول کند و در هزار توی خود "تجزیه تحلیل" و "افشا" نماید. من خود نیز منتظر محاکمه علنی این ... هستم. اما تا آن زمان نمیتوانم فقط نظاره گر ضربه های امنیتی او شوم. آن نگاه ندا آقا سلطان درونم را می سوزاند.
امیدوارم توضیحاتم کافی باشد.

-- بدون نام ، Jun 24, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)