تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

تهدید به اشغال سفارت بریتانیا در تهران

اسماعیل طهمورثی، سخنگوی «جنبش دانشجویان جهان اسلام» تهدید به اشغال سفارت بریتانیا در تهران طی ساعات روز سه‌شنبه کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، وی از «تجمع روز سه‌شنبه دانشجویان در مقابل سفارت انگلیس به منظور تعطیلی این سفارت» خبر داد و اظهار داشت: «دوم تیر ۱۳۸۸، ۱۳ آبان دیگری برای دانشجویان ایرانی خواهد بود.»

اشاره وی به اشغال سفارت آمریکا در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ (چهارم نوامبر ۱۹۷۹) در تهران، در پی انقلاب ۵۷ بود.
حمله به آن سفارت آغازگر فصلی تیره و خصمانه در روابط دیپلماتیک میان ایران و آمریکا بود.

بنا به آخرین گزارش‌ها، این تجمع بدلیل ندادن مجوز به روز دیگری موکول شد.


احسان یاوری، دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران به خبرگزاری فارس گفته است که این تجمع در فرصتی دیگر برگزار خواهد شد.

وی همچنین بر خواست دانشجویان بسیجی برای اخراج سفیر انگلیس از تهران تاکید کرده‌است.


بنا بر گزارش‌ها، وزارت خارجه بریتانیا قصد تخلیه کارمندان سفارت خود در ایران را دارد.

به گزارش رویترز، یک سخنگوی وزارت خارجه انگلیس گفت: «خشونت‌های پیگیر، تأثیر چشمگیری بر خانواده‌های کارمندان سفارت ما در تهران داشته‌است که قادر به زندگی عادی خود نیستند.»

طهمورثی: «دوم تیر، ۱۳ آبان دیگری برای دانشجویان ایرانی خواهد بود»

وی افزود: «در نتیجه، اعضای خانوادهٔ کارمندان را تا زمانی که اوضاع بهبود پیدا کند، از آن‌جا خارج می‌کنیم.»

وزارت خارجهٔ بریتانیا هم‌چنین با صدور اطلاعیه‌ای، شهروندان آن کشور را از «هر گونه سفر غیر ضروری به ایران» برحذر داشته‌است.

دولت بریتانیا پنج‌شنبه ۱۸ ژوئن (۲۹ خرداد) اعلام کرد که یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار از دارایی‌های ایران در بریتانیا را مسدود کرده‌است.
رسانه‌های بریتانیایی این امر را در ارتباط با «تحریم‌های بین‌المللی مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران» گزارش کردند.

«دولت خبیث»
به گزارش خبرگزاری فارس، اسماعیل طهمورثی، دولت انگلیس را متهم به «دخالت‌های آشکار در امور داخلی ایران و داشتن نقش هدایتگرانه در اغتشاشات اخیر» کرده و اظهار داشت: «در خاورمیانه، شیوه استعماری این کشور از شیوه لشکرکشی به ایجاد انقلاب مخملی در کشورها تغییر کرده‌است.»

وی در پایان مصاحبه خود با خبرگزاری فارس گفته‌است:
«با توجه به اینکه انگلیس هیچ منفعتی برای ایران نداشته و تنها ثمره‌اش ایجاد اختلاف‌ها و آشوب‌ها در کشور است، ما دانشجویان پیرو خط امام و رهبری با آرمانگرایی خود خواستار تعطیلی سفارت انگلستان در ایران هستیم تا این روباه پیر متوجه شود که ملت ایران ملتی نیست که با شرایط تفرقه‌افکنانه‌ انگلیس کنار بیاید.»

احتمال اخراج سفرا
مقامات ایرانی طی روزهای اخیر کشورهای غربی از جمله بریتانیا را متهم به «دخالت در امور داخلی ایران» کرده‌اند و «احتمال داده‌اند که شماری از سفرای غربی از ایران اخراج شوند.»

حسن قشقاوی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز دوشنبه (۱ تیر،‌۲۲ ژوئن) در یک نشست خبری دولت‌های غربی را به «حمایت از اغتشاشگران» متهم کرد.

ایجاد اشکال برای دریافت بخش فارسی شبکه خبری بی‌بی‌سی و اخراج جان لاین، خبرنگار دائمی بی‌بی‌سی در تهران از دیگر اقدامات مقامات ایرانی طی روزهای اخیر بوده‌است.

بریتانیا اتهام دخالت در امور داخلی ایران را رد کرده‌است و دیوید میلیبند، وزیر امور خارجه بریتانیا، در این زمینه گفته‌است که «ایران می‌کوشد تا کشمکش بر سر نتیجه انتخابات را به نبرد با جهان خارج تبدیل کند.»

از سوی دیگر هم اتحادیه اروپا دیروز (دوشنبه) از اعضای این اتحادیه خواست تا به منظور اعتراض به اتهامات حکومت تهران، سفرای ایران در پایتخت‌های اروپایی را احضار کنند.

اعتراض بسیاری از رأی‌دهندگان ایرانی به نتایج اعلام‌شده دهمین انتخابات ریاست‌جمهوری، طی روزهای اخیر منجر به تظاهرات گسترده و سرکوب شدید دولتی شده‌است.

پیش از این در تاریخ ۱۰ دی سال ۱۳۸۷ نیز گروهی از «دانشجویان» خشمگین به باغ سفارت بریتانیا در قلهک تهران حمله کردند.
آن‌ها پس از شکستن شیشه‌های خانه سفیر بریتانیا قصد ایجاد «قرارگاه غزه» در این باغ را داشتند. این حمله پس از مذاکره با پلیس خاتمه یافت.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

ظاهرا تنها کشوری که برای اقایان سود داشته است روسیه است. مثل انکه ذولت فخیمه با بلوکه کردن بعضی دارایی ها به بد جای حضرات زده است.

-- سه پایه ، Jun 23, 2009

سه‌پایه جان، آن که برای دیگری سود دارد ایران است که برای روسیه سود دارد و نه برعکس: نفت شمال را که دارد می‌برد؛ هواپیمای جنگنده و جنگ‌افزار که به ایران می‌فروشد و اینک که خط مشی هم برای این نوکران دولتی خود تعیین می‌کند که هر چه زودتر شرایط داخلی را برای ریاست جمهوری احمدی‌نژاد امن و آرام کند!

-- چهارپایه ، Jun 23, 2009

رفتار دولت انگلیس با گذشته کوچکترین تفاوتی نداشته .تمام نفرت اینان به شبکه ماهواره bbc برمیگردد که برجسته ترین تحلیلگران و روشنفکران با آن مصاحبه می نمایند و همینطور با برنامه های مانند(نوبت شما)حرف دل جوانان را منعکس می نماید و از مشتری های صدا و سیما کم نموده است امیدوارم bbc علاوه بر برنامه های سیاسی با ساخت سریال و برنامه های پزشکی و .. ما را کاملا از صدا سیما بی نیاز نماید تا دکان دروغ صدا سیما کاملا تخته شود

-- بدون نام ، Jun 23, 2009

بی‌شک علت خشم خامنه‌ای از دولت انگلستان مسدود کردن یک میلیارد و ششصد میلیون دلار دارئی‌های ایران در آن کشور است. سئوال من از زمانه و اصحاب رسانه اینست که آیا این شایعه که یک‌ میلیارد دلار آن به اسم مجتبی خامنه‌ای بوده است صحت دارد یا خیر؟

-- شاهین ، Jun 23, 2009

واقعیت این است که کشورهای اروپایی چون دولت اقای احمدی نژاد را به رسمیت نمی شناسند سفرای خود را دارند میبرند

-- amad hasani ، Jun 23, 2009

قبرشون کنده هست
یاد صدام می‌افتم روزهای آخر

-- ali ، Jun 23, 2009

اتفاقا بهتر. این رژیم آبرویی برای مملکت و مردم نگذاشته.ای کاش که اتحادیه اروپا تمام سفیران و دیلمات ها ی ایرانی را اخراج کند. شما نیروهای ... بسیج و سپاه میتوانید تمام سفارتخانه ها را تبدیل به قرارگاه ... وحشی کنید و انها را به جان مردم بیندازید. ملت و دنیا هوشیار شده اند. انزوای شما و رکود اقتصادی شما و فروش نرفتن نفت شما و اختلاف میان سران شما بر سر قدرت آرزوی ماست . دوران خوش شما به سر آمده

-- هموطن داغدار ، Jun 23, 2009

معلوم فرموده سود اینبار پرتقال فروش را؟
یک میلیارد و سیصد میلیون دلار!
خودمانیم سوختن دارد آقای خامنه ای نه؟ امااین پول نقد بیزبان، مال ملت بدبخت ایران در انگلیس چه میکرده در حسابهای بیت ایشان؟
نکند این از قبیل همان یک میلیاردی است که طفلک احمدینژاد چوبش را مودبانه میخورد و بروی ... نمیآورد.

پس معلوم فرمایید ضرر پرتقال خر را؟

-- اورینب ، Jun 23, 2009

این آقایان توی بد مخمصه ای گیر افتاده اند . بر خلاف آنچه تظاهر می کنند به هیچ وجه از خروج سفرای اروپایی نفعی عایدش نمی شود که هیچ به شدت منزوی و دست و پا بسته می شوند . اما این هم یکی از عجایب مدیریتی دولت امام زمان است که برای بدست آوردن دل اروپا سمینار ترتیب می دهد سفرا را دور هم جمع می کند و بعد وزیر امور خارجه امام زمان در به دولتهایشان فحشهای سیاسی که چه عرض کنم چاله میدانی میدهد . این هم یکی از اولینهای دیپلماسی احمدی نژادی

-- رامینی ، Jun 23, 2009

ببین ...راست میگی برو سفارت روسیه رو بگیر...!!!

-- خودم ، Jun 23, 2009

شبکه BBC فارسی با نشان دادن فیلم هایی از ایران آبروی رژیم کودتا را برده است. فیلم شهادت ندا، فیلم نابود کردن ماشین های پارک شده مردم توسط نیروهای ضد شورش، فیلم دستگیری و ضرب و شتم دو جوان در یک کوچه بن بست، فیلم پادگان شدن استادیوم شیرودی در تهران، فیم یورش وحشیانه به دانشگاه اصفهان و شیراز و صدها و صدها ویدیو و عکس دیگر. مردم ایران که این روزها خودشان به بزرگترین و برجسته ترین خبرنگارهای دنیا تبدیل شده اند این فیلم ها را ارسال می کنند و این شبکه ها هم آن را در مقیاس وسیع پخش می کنند و ابروی کودتاگران را می برند. این است علت سوزش ....... آقایان.

-- علی ، Jun 23, 2009

گمان نميكنم قدرت اين كار را داشته باشند.

-- موسي ، Jun 23, 2009

انا للاه و انا علیه راجعون ( آقایون خامنه ای و احمدی نژاد و جمهوری اسلامی)
انشاالله بزودی...

-- محمد ، Jun 23, 2009

آقای خامنه‌ای کم کم باید بار و بندیلت را ببندی.خوشبختانه احتمال اینکه پسرت بعد از خودت مثل .... از مال و جون ملت تغذیه کنه داره کم می‌شه.

-- Nima ، Jun 23, 2009

... khodetoono hamin Britain avordr bala, hala vase oona shakh mishin?! chon khodeshoono oona avordan hala mitarsam hamoona biaraneshoon payin....

-- بدون نام ، Jun 23, 2009

in khat in neshoon.age yeki az safirayeh orooparo ina gozashtan az iran kharej she man esmamo avaz mkonam.man motmaenam ba dadane emtiaz be oona az jomle englis oonaro nigah midaran.age oona az iran beran ....

-- kamand ، Jun 23, 2009

chera paighame man ra nagzashtid. shoma ham yejaye kareton irad dare.

-- Nima ، Jun 23, 2009

طبق نظر نيم بند شوراى نگهبان ٣ ميليون راى بيش از تعداد واجد شرا ئط در ٥٠ شهر بوده كه به آسانى از كنار آن رد شدند.
٢- طبق يكى از نظرات خود رهبرى رفسنجانى از افرادى بوده كه براى انقلاب زحمت كشيده بنابراين اين مورد بر خلاف اتهام احمدى نژاد به رفسنجانى است.

٣- بر طبق گزارشات ويدئوىى مسلم رژيم به قتل مردم بى دفاع و دهها تن از همطوطنان به قتل رسيده اند

٤- رژيم ايران تمامى راه ها و كانال هاى ارتباطى مطبوعاتى خارج و معترضان به انتخابات را مسدود٫ تعداد زيادى را در اين رابطه دستگير كرده به اين معنا كه خواهان ان است جنايات و كشتار مردم را پنهان نمايد

٥- مجمع روحانيون و چندى از علماى قم به طور شديد به اعمال دولتيان اعتراض كرده اند

همه اين ها و دهها موارد مستند كه فرصت و جاى براى مطرح نمى باشد اذعان بر حق بودن معترضين است و رژيم جمهورى اسلامى به جاى رسيدگى دعواى حق طلبانه مردم انها را به گلوله مى بندد٫ خانه و اموال مردم را تخريب و به عوامل و گروههاى متعدد نسبت مى دهند

بنابراين بايد مجلس خبرگان تشكيل و صلاحيت رهبرى كنونى مورد بررسى قرار گيرد . اين تنها راه مسالمت اميز است كه از خونريزى هاى مستمر آينده نيز مى تواند جلوگيرى كند و حداقل آرامش را به مردم ستم ديده ايران باز گرداند.

-- Mohammad ، Jun 23, 2009

Tahmouresi is an Iranian Hero and the rest of you poltical junkies. and ...

-- Hassan Mostoufi ، Jun 23, 2009

چهار تا ..... رو با چندر غاز پول به چه کارهایی وادار نمی کنند.

-- N ، Jun 23, 2009

چي شد ؟! پس چرا نرفتن چشم فتنه رو در بيارن؟!!!

-- بدون نام ، Jun 24, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)